[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
kilometer heffing 2012 : Van alles en nog wat.... - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 18:33

kilometer heffing 2012

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:kilometer heffing 2012

Berichtdoor SgtPeppers » 16 nov 2009, 12:27

Dan rijden alle inbrekers opeens weer in oldtimer Transit busjes… ;-)
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor DouweJann » 16 nov 2009, 12:46

Nieuwe auto's worden toch veel en veel goedkoper, meen ik ?
Een nieuwe B-Mercedes voor de prijs van een Opel Corsa ... niet gek !

Succes & groet, DJ
DouweJann

Berichtdoor Roel280€ » 16 nov 2009, 13:14

In 2011 zijn er verkiezingen. Als de PVV, VVD en/of SP in de regering komen, is het gedaan met de plannen voor 2012, lijkt me.
Bekijk het verder van de gunstige kant. De W123 (en W124 tot '87) zal zijn waarde meer behouden dan zonder deze kilometerheffing. Een beetje veelrijder die met een full options 300E of D uit '86 bij zijn/haar klanten voorrijdt, zal slim bezig zijn. Geldt voor alle types. Koop een W201 met 50.000 km uit '86 en je bent in 2011 het heertje. Idem voor een mooie W123 of w125. Rij 30.000km per jaar voor nop aan tax, schrijf een drol af en alle onderdelen verkrijgbaar en niet duur.
Ik voorzie een groei van het aantal youngtimers dat aangeboden gaat worden.
Koester uw Benz!!!!<br><br>Post edited by: Roel280E, at: 2009/11/16 12:19
Roel280€

Berichtdoor Semrick » 16 nov 2009, 13:19

En de nieuwe auto waarvoor je nu duizenden euro's BPM hebt betaald is straks bij inruil helemaal geen reet meer waard.
Of gaan ze je die in het verleden betaalde BPM dan terugbetalen. Ik vrees van niet.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Henk1959 » 16 nov 2009, 13:59

Onder het mom van file bestrijding wordt door deze regering de heilige koe nog meer uitgemolken, ik heb mijn bedenkingen bij de realisatie van deze plannen.
En dan de privacy, die wordt nog meer uitgehold, als ex-vrachtwagenchauffeur weet ik dat je met een GPS systeem overal te vinden bent, willen we dat???
Henk1959

Berichtdoor DouweJann » 16 nov 2009, 14:00

... "ik wist niet dat je boos zou worden" ... (geintje);
maar dan wachten we toch heel lang met het kopen van een nieuwe en voor het rijden met oldtimers is er niets aan de hand.
Succes & groet, DJ
DouweJann

Berichtdoor Roger » 16 nov 2009, 20:56

Net ook een nieuwsitem op RTL4 om 19:30 dat er waarschijnlijk een RUN gaat komen op auto's van voor 1-1-1987 en dat het raar is dat juist deze vervuilende benzine slurpende categorie vrijstelling heeft...

Aarghhh wordt zo woest over dit soort geneuzel.<br><br>Post edited by: Roger, at: 2009/11/16 20:00
Roger

Berichtdoor MajikSimon » 16 nov 2009, 21:07

@ Roger

Exact...
ik zal het ook al aankomen, hoorde de aankondiging op RTL

Probleem is dat de media er deze keer heel snel bij zijn....
Deze beeldvorming en imagovorming gaat echt de verkeerde kant op en ja zo'n vaart loopt het wel.
De vorige keer hebben die figuren van de christenunie ook de vorige regel er even tussendoor wel doorheen gekregen. Dat had toen ook vrijwel niemand verwacht. De beeldvorming is enorm belangrijk.
Ik denk dat de FEHAC en consorten nu al moeten beginnen met persberichten want anders doet stichting natuur en milieu het wel, of de christenunie of een andere bende.
MajikSimon

Berichtdoor Monteur Jan. » 17 nov 2009, 01:26

Helemaal mee eens,

Er moet snel uitleg gegeven worden.

Anders is er ergens in dit kikkerland wel weer één of andere mafkees danwel partij die echt gekke dingen gaat..gaan.. verzinnen!

Want stel ik loop met mijn hond over straat en d'r komt een W123 of andere oldtimer voorbij en mijn hond begint tekenen te vertonen van hoest..als iemand daar een punt van gaat maken en hij of zij krijgt gehoor. dan ist klaar en kunnen alle mooie oldtimers op de schroothoop.

Zeg nou niet das onzin want zo gek zijn velen inmiddels echt geworden.

Ik noem maar het voorbeeld van de kraaiende haan bij de buren of het struikje wat iemand niet aanstaat.
Zelfs op TV geweest bij de rijdende rechter.

Dus tis oppassen nu.
Monteur Jan.

Berichtdoor Toontje » 17 nov 2009, 06:39

het gaat maar om 1 ding en dat is GELD GELD GELD de schatkist moet gevuld worden en elke vorm van
binnnen halen is geoorloofd de hele economie draaid om auto's zie je wel bij deze wereld dip.
laat ons nu vooral niet in de waan dat er een vernieuwing zal komen die ons minder geld gaat kosten
als je sprookjes wil dan moet je naar de efteling gaan.
en zoals met alles wij nederlanders laten alles gelaten met wat gemopper over ons heenkomen want er is toch niets aan te doen word er dan maar gedacht of hebben er geen tijd voor en je weet wel meer van die dingen.
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor Antoontje » 17 nov 2009, 10:24

Ik vind het echt een naar plan. Het is natuurlijk "eerlijker" maar naar mijn idee is de auto een vorm van vrijheid. als je word belast per kilometer doe je daar afbreuk aan.

gelukkig hoeven oldtimers ook geen kilometerheffing te betalen. Nu die ik mijn W123 nooit meer weg!<br><br>Post edited by: Antoontje, at: 2009/11/17 09:24
Antoontje

Berichtdoor Markparket » 17 nov 2009, 19:44

Vandaag ter publicatie het onderstaande van het secretariaat van de FEHAC ontvangen:

Betreffende de Wet Kilometerprijs, willen wij u de navolgende informatie geven, e.e.a. ter publicatie in uw clubblad.

In het huidige voorstel voor de wet “Regels voor het in rekening brengen van een gebruiksafhankelijke prijs voor het rijden met een motorrijtuig (Wet kilometerprijs) staan onder hoofdstuk 2 bij 2.2 de onderstaande vrijstellingen vermeld:

§ 2.2 Vrijstellingen en ontheffingen

Artikel 2.3

Onder bij algemene maatregel van bestuur vast te stellen voorwaarden en beperkingen is van de kilometerprijs vrijgesteld het rijden met een:

a. bromfiets;

b. motorrijtuig waarvoor ingevolge artikel 37, eerste lid, onderdeel a, ten tweede tot en met ten vierde of c, van de Wegenverkeerswet 1994, het voorzien zijn van een kenteken voor het gebruik van de weg niet is voorgeschreven;

c. motorrijtuig dat vóór 1 januari 1987 voor het eerst in gebruik genomen is;

d. in het buitenland geregistreerde bestelauto, bus of personenauto waarvan de houder niet in Nederland woont of is gevestigd;

e. motorrijtuig waarvoor door de Dienst Wegverkeer een kenteken als bedoeld in artikel 38, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 is opgegeven, of

f. motorfiets.

Conclusie:

Als uw voertuig nu vrijstelling heeft voor de motorrijtuigenbelasting, behoeft u ook in de toekomst geen km-prijs te betalen.

Een en ander houdt in dat klassieke voertuigen met een registratiedatum van vóór 1 januari 1987 vrijgesteld zijn van de Wet kilometerprijs.

Motorfietsen zijn eveneens vrijgesteld van de heffing per kilometer. Ongeacht de registratiedatum.

De datum van 1-1-1987 is al eerder gebruikt in het z.g Cramer (Christen Unie) amendement (nov 2008), waarin werd bepaald, dat per 1-1-2012 de vrijstelling van Motorrijtuigenbelasting wordt “bevroren”. Voertuigen met een (eerste) registratiedatum vóór 1-1-1987 behouden daarmee de vrijstelling voor Motorrijtuigen belasting.

Per 1-1-2012 zou oorspronkelijk de km-heffing in werking treden. Door vertraging van de inwerkingtreding van de km-heffing zou volgens de FEHAC ook de z.g. bevriezingsdatum moeten verschuiven. De FEHAC heeft en zal blijven strijden om deze “bevriezingsdatum” variabel te maken in relatie met de invoering van de km-heffing

Hebt u dus een voertuig, waarvan de eerste registratiedatum op of na 1-1-1987 valt, dan zal op uw voertuig (behalve een motorfiets) de km-heffing van toepassing zijn. En zal u vanaf 1-1-2012 ook Motorrijtuigenbelasting moeten (blijven) betalen
Markparket

Berichtdoor Roel280€ » 17 nov 2009, 23:45

In het licht daarvan is het slim een leuke W124 of W201 uit '85 of '86 te zoeken en deze te gebruiken voor woon-werk in 2012 (zal wel 2016 worden, maar goed).
Er zitten nog zoveel haken en ogen aan deze wet dat een fiasco op voorhand al duidelijk is.
Dan zeg ik, poets uw W123 nog maar eens goed en ben lief voor haar....
Roel280€

Berichtdoor Monteur Jan. » 18 nov 2009, 00:33

Roel,

Ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk oudere Mercedessen van voor 1986 op te kopen.

Je hebt me op een idee gebracht.
Daar valt als je alléén aan je eigen beurs denkt ( niet in het belang van de hobby )nu veel aan te verdienen!

Mijn opmerking was als geintje bedoelt binnen de club.
En in het algemeen enkel als waarschuwing tegen het zeer waarschijnlijk misbruik van het hele gebeuren.

Groet Jan

Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/18 00:33<br><br>Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/18 00:35
Monteur Jan.

Berichtdoor SgtPeppers » 18 nov 2009, 00:38

Het nadeel is wel, dat de verkopers van oldtimers (ook in bijvoorbeeld Duitsland), op een gegeven moment ook dondersgoed weten dat mensen er veel aan kunnen verdienen en dus de prijs verhogen… er zijn in Nederland een aantal 'grote spelers' op de markt die de meeste goede auto's inkopen heb ik het idee.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor MajikSimon » 18 nov 2009, 00:58

Ik denk dat het niet zo slim is dit allemaal zo op een open forum te bespreken waarvoor je niet eens hoeft in te loggen...

Denk dat daardoor wel heel verkeerde ideeen kunnen onstaan, danwel bevestigd worden.

Mijn advies is dit soort topics om te zetten in een topic waar je alleen na inloggen inkan.
Het dient werkelijk geen enkel doel alle soms zeer ongenuanceerde reacties, welke soms wellicht een geheel verkeerde indruk kunnen geven van de W123 liefhebbers in het algemeen, te delen met HEEL nederland...

De pure handelsmotieven, die niets te maken hebben met liefhebberij, hobby of klassiekers zijn de overheid werkelijk een doorn in het oog.En daar hebben ze helaas dan ook nog eens een relatief sterk argument mee wat op veel maatschappelijke steun /draagvlak kan rekenen.
MajikSimon

Berichtdoor Monteur Jan. » 18 nov 2009, 02:29

De pure handelsmotieven, die niets te maken hebben met liefhebberij, hobby of klassiekers zijn de overheid werkelijk een doorn in het oog.

Bullshit: Onze regering zit nu al handenwrijfend te wachten op de vele belasting euro's die dat opleverd.

Het moet zijn: liefhebberij, hobby of klassiekers zijn de overheid werkelijk een doorn in het oog want dat leverd niks op voor hun.

Ja tis wel slim om het allemaal open te doen want heel nederland mag meedenken wat mij betreft.

Groetjes Jan
Monteur Jan.

Berichtdoor DouweJann » 18 nov 2009, 08:40

majiksimon wrote:
[quote]Ik denk dat het niet zo slim is dit allemaal zo op een open forum te bespreken waarvoor je niet eens hoeft in te loggen...

MEE EENS !!
groet, DJ
DouweJann

Berichtdoor Brijn » 18 nov 2009, 09:25

Ik kan me zo voorstellen dat het ressentiment tegen belastingheffing door iemand met "een stuk of 8 auto's" door "Onze regering" niet helemaal begrepen zal worden. En wat mij betreft mag niet heel Nederland meedenken, want niet heel Nederland heeft (voldoende) verstand van deze materie. En zonder kennis van zaken zakt het niveau snel naar de borreltafel.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Trouwkoets » 18 nov 2009, 10:01

Mooi gesproken Brijn. En verder:

Het zijn allemaal dieven!

:-)
Trouwkoets

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....