[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wat een wereld van verschil : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 12:44

Wat een wereld van verschil

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Bedreiging

Berichtdoor UncleBenz » 17 nov 2009, 15:16

Ben net gebeld op mijn werk door de eigenaar van Horizon Auto's. Hij zou zijn bedreigd door een man uit Arnhem die zegt mij te kennen van het forum of zo. Een heel onduidelijk verhaal. Heb een telefoonnur. gekregen en zal de man gaan bellen.

Ik weet dat dit forum is opgezet om MB liefhebbers te helpen, ondersteunen en te informeren. Ik heb man en paard genoemd, maar denk erover om toch maar alle info over dit slechte bedrijf van het forum te halen. Heb geen trek in omgang met dit soort mensen. En mocht het verhaal waar zijn dat hier mensen zitten die anderen bedreigen (kan me dit niet voorstellen) dan hoeft het voor mij niet meer.

Wat vinden jullie?

Erik.
UncleBenz

Re:Bedreiging

Berichtdoor Tinus60 » 17 nov 2009, 15:27

Ik zou het lekker laten staan, de andere mede benzers zijn dan gewaarschuwt voor dit soort bedrijven.
Ik zou me ook niet bang laten maken door dit soort figuren.
Van mij mogen dit soort bedrijven achter de horizon verdwijnen.

Het is natuurlijk niet goed dat er bedreigingen worden geuit door mensen die er niets mee te maken hebben.

Groet,
tinus60<br><br>Post edited by: tinus60, at: 2009/11/17 14:30
Tinus60

Re:Wat een wereld van verschil

Berichtdoor jan280CE » 17 nov 2009, 15:50

Als de man echt bedreigd is (wat ik betwijfel) moet hij aangifte doen.
Het wel lekker makkelijk om onder het mom van …. een voor hem wat mindere publicatie op het internet te laten verdwijnen. Serieuze bedreigers bellen niet.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor henklith » 17 nov 2009, 16:15

Nee, vraag maar aan meneer Horizon, of ie
in het vervolg uitsluitend schriftelijk met jou wil comuniceren.
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Henk1959 » 17 nov 2009, 18:14

ik zou me niet laten intimideren door zo'n vaag verhaal.
bedreigingen vanuit ons forum lijkt me wel heel onwaarschijnlijk.
ook zou ik de naam hier niet verwijderen, ze hebben het aan zichzelf te wijten met zulke praktijken.
hou ons op de hoogte
Henk1959

Berichtdoor Jacob » 17 nov 2009, 18:20

Bedreigen en dan je telefoonnummer achterlaten hahaha.
Ik zou me niet zo druk maken Erik,helemaal niet zelfs.
Intimideren,tja dat is weer een ander verhaal dat kunnen sommige Mensen hier wel ja.
Maar mischien laat de goede man nog wat van zich horen met een goede verklaring.
Als we mee willen spelen in de grote Mannen wereld moeten we ook niet schrikken van sommige reacties.........
Hiermee doel ik op Meneer Talbot Horizon.
Jacob

Berichtdoor Markparket » 17 nov 2009, 20:00

Erik,

Jij hebt helemaal niks misdaan.
Gewoon je verhaal laten staan!

Als meneer Horizon garantie ed niet nakomt en vervolgens wel rekeningen hiervoor stuurt, dan is hij niet lekker bezig en sta jij in je recht.

Wat ik wel kwalijk vind is dat er mensen zijn die de beste man dan gaan bedreigen?
Als het echt zo is, dan vind ik dat, om met de woorden van een bekend advocaat te spreken: abject en infaam!
Markparket

Berichtdoor Roel280€ » 17 nov 2009, 23:41

Ben het hier wel met Mark eens. Bedreigen is beneden elk niveau en een Mercedesliefhebber onwaardig. Als deze bedreigingen concreet zijn, dan is dat heel erg. Maar zolang Horizon de zaken niet goed afwerkt met je is er geen reden om de naam weg te halen. Laat ze hun best doen!
Roel280€

Berichtdoor DouweJann » 17 nov 2009, 23:43

Erik,

Wij hebben makkelijk praten, maar als je je er ongemakkelijk bij voelt en er ontstaan vreemde situaties (zo klinkt het wel)dan zou ik het verhaal even van het forum halen (wij weten nu waar we niet moeten zijn)en contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering.

Feit is, dat je voor E 6000,00 een goede, deugdelijke en bruikbare auto mag verwachten.

De consument/koper heeft redelijke bescherming gelukkig tegenwoordig (met of zonder garantie) Laat de deskundige het voor je oplossen, dan zit je niet met de stress en dan kun jij mooi met je koters naar het zwembad (of zo)

Succes & groet, DJ
DouweJann

Berichtdoor blok_lex » 18 nov 2009, 00:30

Nou Erik,
In Arnhem en omgeving wonen alleen maar heeeeele fatsoenlijke benz-liefhebbers van de Rijstadgroep en die bedreigen niemand, hooguit de fiat 500 die voor hun rijdt.....

Groet, Lex (Duiven, vlakbij Arnhem)
blok_lex

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 18 nov 2009, 00:38

houd er even rekening mee dat het niet iemand van het forum hoeft te zijn, iedereen die de site bezoekt kan dit meelezen zonder ingelogt te zijn met alle gevolgen van dien

groet Arjan
Adrieaantjuhh

Berichtdoor JantjeV8 » 18 nov 2009, 08:22

Ben benieuwd wie die man zou zijn, als die z'n telefoonnummer achter laat of in elk geval durft te laten zien, dan zal mister avondzon wel knap aan het overdrijven zijn. Die mystery guest zal wel wat lelijk hebben gedaan over z'n handelswijze en hij meent daar maar een bedreiging van te moeten maken. Misschien heeft die persoon alleen maar gedreigd met 'er een zaak van te gaan maken'...
Horizon Auto's??? Dat ie maar mee in zee zakt! Hij mag pas weer gaan kakelen als jouw auto fatsenlijk opgeleverd word, voorlopig zal hij nooit en te nimmer het voordeel van de twijfel krijgen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JantjeV8 » 18 nov 2009, 08:26

Oh ja, dan nog iets:
Als je meent auto monteur te zijn, en dan zo iets dood en dood eenvoudigs als de centraal vergrendeling van onze Benzen niet gerepareerd krijgt, of het zelfs verrekt om zo'n nieuw vacuumpotje van 25 euro er in te bouwen, dan ben je voor mij net zoveel waard als een maandagochtend-bolus in een damestoilet!!! Waardeloos dus.

Als je zoiets leest wordt je wel kwaad. Oplichters zijn het, niet meer en niet minder.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor UncleBenz » 18 nov 2009, 10:16

Gisteren de MB verkoper gebeld en uitgelegd dat de man die hem bedreigd zou hebben geen bekende van mij is en dat dit niet mijn manier van werken is. Daar sta ik boven.

De MB verkoper wil met me om de tafel zitten en ik ben van mening dat ik hem die kans moet geven. Misschien komen we er als nog uit. Het is immers nooit te laat om het goede te doen.

Groet,

Erik.
UncleBenz

Berichtdoor SgtPeppers » 18 nov 2009, 11:25

Je moet hem die kans zeker geven, maar ook meteen laten merken dat hij degene is die het moet gaan oplossen. Ten slotte is €6000 echt niet misselijk voor een W123. Zorg dat je een lijstje hebt van wat er allemaal mis is aan de auto, loop dan alle punten af en bespreek wat hij er aan gaat doen, zoiets.

Succes in ieder geval.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Roel280€ » 18 nov 2009, 22:41

Juist!
Hij heeft gefaald toen hij de kans had en nu wil hij praten. Niet uit vrije wil, kennelijk.
Ben benieuwd naar zijn voorstel.
Ik neem aan dat je kosten vergoed worden....
Succes!
Roel280€

Berichtdoor Boy Benzdorp » 19 nov 2009, 01:54

Natuurlijk kun je met de man om tafel gaan zitten en het uitpraten.
Maar vergeet niet om duidelijke afspraken te maken over hoe HIJ de
gebreken gaat oplossen op ZIJN kosten. Leg dit desnoods ter plekke schriftelijk
vast en laat hem dit ondertekenen.
Als hij daadwerkelijk van goede wil is (en dat betwijfel ik ten zeerste, gezien
zijn verhaal over de geuite "bedreigingen") en de problemen echt wil oplossen
dan zal hij geen moeite hebben om z'n handtekening te plaatsen.

Je moet hem (wettelijk) 3 maal de kans geven de problemen op te lossen, daarna
kan óf de koop ongedaan worden gemaakt (hangt af van de ernst van de gebreken)
óf draait HIJ op voor de kosten van reparatie door een ander bedrijf.

Dit lijkt mooier, makkelijker dan het is. Wanneer hij bijvoorbeeld weigert (de reaparatie
door een ander) te betalen dan zal je dit door een rechter kunnen laten afdwingen. Echter
de kosten van een rechtzaak zijn dermate hoog dat deze de kosten van de reparatie veelal
(ruim) overstijgen. En dan heb ik het nog niet over de tijdsinvestering en evt. slapeloze
nachten....

Laten we hopen dat het zover niet hoeft te komen.

Ik wens je succes met je gesprek.

Gr. Jan

P.S. "Dreigen" met de Consumentenbond en TV-programma's als Kassa en Radar wil soms ook nog wel eens helpen.
Boy Benzdorp

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto