[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
kilometer heffing 2012 : Van alles en nog wat.... - 5

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 15:37

kilometer heffing 2012

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:kilometer heffing 2012

Berichtdoor Motormongool » 20 nov 2009, 12:37

Motormongool

Berichtdoor Monteur Jan. » 20 nov 2009, 13:02

Precies zo is dat!

Maar het gaat onze " heren" hierom!

Met een gps kastje in de auto straks een paar kilometer te hard op een achteraf weggetje en tegelijkertijd wordt er in Leeuwarden een acceptgiro geprint, die in pdf vorm al in je emailbox ligt voordat je thuis bent..
Totale controle door de overheid = communisme
Emigreren of volgend voorjaar een ommekeer in het stemhokje? En het fileprobleem komt puur vanwege gebrek aan goede wegen en of mobiliteitsalternatieven. Mensen gaan toch niet voor de lol in de file staan? Zij die er nu met tegenzin instaan doen dat straks met het kastje ook, echter tegen hogere betaling!
Monteur Jan.

Berichtdoor JaapW114 » 20 nov 2009, 13:24

Ik ben uiteraard ook tegen elke vorm van rekeningrijden. Maar ik rijd dagelijks 300 kilometer. Een groot deel van de files veroorzaken wij zelf. 's Morgens om 05.00 uur op de A7 richting Amsterdam, als daar een inhaalverbod komt voor vrachtwagens scheelt dat al een heleboel ellende. Tevens meent de gemiddelde Nederlander dat de andere rijstrook net even iets beter doorrijdt, dus we gaan massaal switchen van baan. Invoegen het liefst zo laat mogelijk, want op de baan die je eigenlijk moet hebben staat al een file, dus doorrijden tot je er echt af moet, maar je mag er niet tussen, dus ga je maar stilstaan op de baan die rechtdoor gaat en veroorzaakt daar je eigen file.
Ieder stukje asfalt moet benut worden, dus het liefst zo strak mogelijk op je voorganger, met alle gevolgen van dien, want als het even afremt, zie je het te laat en klapt er bovenop en we hebben weer een file.

Ik heb er altijd een kleine 100 meter tussen, hoef dus niet met elke rembeweging van de massa mee te doen, om daarna weer vol op het gas het ontstane gaatje dicht te rijden.

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/11/22 07:07
JaapW114

Berichtdoor Brijn » 20 nov 2009, 13:47

Kan je je niet gewoon tot de kilometerheffing beperken Jan, en ons je nauwelijks verhulde stemadviezen besparen?
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Citrobenz » 20 nov 2009, 13:47

Zo is het maar net Jaap!

Ach en het voordeel van zo'n kastje is straks wel dat wanneer je een boete thuis krijgt van ergens waar je niet geweest bent is het aan te tonen via het kastje
Elk nadeel heeft zo weer zijn voordeel
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Felix » 20 nov 2009, 13:54

In heel veel reacties wordt er kritiek geuit op deze regering. Ook zinnen als: "dit kan alleen in Nederland" zie ik regelmatig terugkomen. Maar hoe weten de schrijvers dat? Kennen ze de situatie/regelgeving in de rest van Europa?

Ik vraag mij overigens af welke partijen de meeste forummers wél in de regering zouden willen zien. Ik ben er redelijk zeker van dat een fors percentage van de lezers/schrijvers hier toch weer op het CDA ( immers al jaren een van de grootste partijen die ook al vele jaren dezelfde premier levert ) ofwel de PVDA gaat stemmen. Zelfs de Christenunie zal, vanwege de geloofsovertuiging van sommigen, bij een volgende verkiezingsronde weer hoge ogen gaan gooien.

Om misverstanden te voorkomen: ik heb zelf op geen der regeringspartijen gestemd, dus het is niet zo dat ik het huidige beleid wil verdedigen. Ik vind de kritiek echter vaak zo ontzettend kort door de bocht gaan. Ook lees ik nergens hoe het dan wel zou moeten.
Felix

Berichtdoor Langeberg » 20 nov 2009, 16:15

Geachte heren,

Het kan nog erger!
De Duitsers, waar onze hobby vandaan komt, heulen samen met de Fransen en zetten een Belg aan het hoofd van een verenigd europa!

Mijn idee is simpel en doeltreffend, immers wie veel kilometers maakt moet vaak tanken!!! Dus afschaffen die houderschap (de meesten van de club hebben hier geen last meer van) en doe een redelijk percentage bij de brandstof op.

Met groet,
Langeberg
Langeberg

Berichtdoor Motormongool » 20 nov 2009, 16:41

Langeberg wrote:
[quote]...Mijn idee is simpel en doeltreffend, immers wie veel kilometers maakt moet vaak tanken!!! Dus afschaffen die houderschap (de meesten van de club hebben hier geen last meer van) en doe een redelijk percentage bij de brandstof op.

Met groet,
Langeberg [/quote]

Zeg vriendelijke vriend, ik geloof niet datje het helemaal begreipt: van die houderschapsbelasting hebbik idd. geen last (net als de meeste anderen hier), maar van die 75% belasting (!) die er nu al op brandstof zit WEL, (net als de meeste anderen hier), en dan loop je hier heel erg blond rond te toeteren dat ze die houderschapsbelasting wel kunnen afschaffen en de brandstof nog duurder maken??? Zo maak je hier geen vriendjes en vriendinnetjes hoor !!

Pfff, je woont zeker dicht bij de grens of zo vanwege de goedkopere brandstof elders ??
Met ideetjes zoals je hierboven oppert ga je inderdaad een zekere grens over ;-)<br><br>Post edited by: Motormongool, at: 2009/11/20 15:42
Motormongool

Berichtdoor Langeberg » 20 nov 2009, 16:54

Nee, het is niet blond rond toeteren, maar een opening voor diegene die deze discussie volgt en waarschijnlijk de pech heeft om een Benz te bezitten van na 1987, op deze manier kan het toch leuk blijven om een Benz te besturen.

Wat er ook nog op kan volgen is dat de heren verzekeraars de peil datum 01 01 1987 gaat gebruiken voor wel of geen oldtimer.

langeberg
Langeberg

Berichtdoor Monteur Jan. » 20 nov 2009, 23:52

Doe ik en onthoudt me van verder comment!! Brijn.

En maar weer bedankt voor de souplesse van het omgaan met discussies.

Maar ben al weg!!

Gr jan.<br><br>Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/20 22:54
Monteur Jan.

Berichtdoor SgtPeppers » 21 nov 2009, 00:19

Ik zeg niet dat ik het eens ben met Langeberg, maar de reactie van Motormongool vind ik ook enigszins over de top.

We zijn allemaal volwassen (hoop ik…), en kunnen elkaars mening toch gewoon aanhoren en respecteren, en daar ook op een respectvolle manier op reageren? Een ieder kan naar mijn idee zijn zegje doen over dit onderwerp, en het kan zijn dat er dan soms mensen voor het hoofd gestoten worden. Als iedereen in de wereld altijd maar over zich heen zou laten lopen word het helemaal niks natuurlijk.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Roel280€ » 21 nov 2009, 00:55

MoMo heeft het over 'begreipt', daar kan ik ook over zeiken maar doe het niet.
Een inhoudelijke discussie mag fel, maar moet inhoudelijk gevoerd worden.
"Ik findt het zijn allemal graaiers" is prima voor Telegraaf.nl
Feit is dat er haken en ogen aan het systeem zitten. Feit is dat ook andere landen bezig zijn op hun manier. In Duitsland kom je met vele youngtimers niet eens meer tal van steden binnen. Te vervuilend. Heb je hier nu niet.
De politiek zal zeker open (moeten) staan voor feiten en kosten. We hadden al eens een Betuwelijn.
In 2011 zijn er verkiezingen. Doe er uw voordeel mee.
Roel280€

Berichtdoor Monteur Jan. » 21 nov 2009, 01:07

Feit is dat er haken en ogen aan het systeem zitten. Feit is dat ook andere landen bezig zijn op hun manier. In Duitsland kom je met vele youngtimers niet eens meer tal van steden binnen. Te vervuilend. Heb je hier nu niet.
De politiek zal zeker open (moeten) staan voor feiten en kosten.

Roel ben het met je eens.

Maar punt is wat is dan te vervuilend?

En men kan ook zoals gebruikelijk weer eens veel teveel zout op de welbekende slak leggen!

Het zijn ook altijd halve waarheden en of maatregelen die men hanteert!
En ik kom in Duitsland in iedere stad binnen met mijn W123 hoor ben nog nooit geweigerd.
Ja of ik kom in de verkeerde steden?
Dat kan natuurlijk ook zo zijn dan daarvoor mijn excuus.

Gr Jan.

Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/21 00:12<br><br>Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/21 00:20
Monteur Jan.

Berichtdoor Markparket » 21 nov 2009, 03:17

Markparket

Berichtdoor Monteur Jan. » 21 nov 2009, 03:46

bron ja dat weet vooralsnog niemand!!!

Dus wel graag even vermelden ontopic A.U.B!

Anders kan niemand er wat mee dus zinloze posting!!!
Ben hard weet ik maar om de hete brij draaien is ook niks!!!

Gr Jan

Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/21 02:51

Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/21 02:56

Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/21 03:02<br><br>Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/22 07:23
Monteur Jan.

Berichtdoor Markparket » 21 nov 2009, 04:37

Beste mensen,

Nadat ik verschillende PM’s gehad heb, wil ik nog wel wat kwijt.

Ik begrijp dat er in dit topic emoties loskomen, want:

Je auto is vrijheid en emotie en je privacy is een zwaar verworven recht.

Met het kilometer rijden komen beide in gevaar.
Kastje in de auto en de overheid weet wat, wanneer en waar.
Bedenk echter wel dat het nu ook al mogelijk is!
Denk maar aan je handy, of simpele foto apparaten langs de weg.
Inhoudelijk kan en wil ik daar niet op in gaan.

Voor wat betreft de W123 is er geen enkel probleem!
Ik verwijs jullie graag naar eerdere postings van mij in dit topic.
De FEHAC heeft dit nationaal en de FIVA internationaal aangepakt en met resultaat.

Dit resultaat blijft staan!

Wat er nu gebeurd is dat er wederom op de persoon gespeeld wordt.
Daar maak ik wel een probleem van!
Respecteer elkaars mening en laat elkaar in zijn of haar waarde!
Zie hiervoor ook de forum regels!

Het gaat hier geloof ik om de W123 en zonder uitzondering zijn wij dus vrij van kilometer heffing, kastjes en aanverwante!
Markparket

Berichtdoor MAD » 21 nov 2009, 09:01

Markparket heeft gelijk dat we met z'n allen er een (verschillende) mening hebben over zaken die maatschappelijk gevoelig liggen. Ook ben ik met hem eens dat als we iets op dit forum ventileren, we respect moeten hebben voor de mening van de ander als die verschilt met je eigen mening. Discussie is prima, maat vergeet niet dat wij hier toch min of meer een vriendenclubje zijn, met als doel het W123 genot in welke form dan ook. Zo ver mijn mening hierover.

Back on topic, ik heb mbt het rekeningrijden van de week iets anders gelezen wat men zich zeer waarschijnllijk nog niet gerealiseerd heeft.

Ik citeer:
Rekeningrijden via het Pentagon
Een zelden beschreven sleutelelement van het systeem van rekeningrijden dat het kabinet vrijdag aankondigde is de afhankelijkheid van GPS, het satelliet-stelsel dat door het Amerikaanse leger in de lucht wordt gehouden.
Kritiek van de Raad van State op de plannen van Eurlings was niet mals: ten onrechte gaat hij er van uit dat de techniek onfeilbaar is; bovendien heeft de Raad kritiek op de vormgeving van het hele project.
Hieronder een brief van internetkundige lezer Friso Gosliga. Hij beschrijft wat er gebeurt als het Pentagon de stekker er uit trekt. Een zo kort mogelijke uitleg en argumentatie:
“Het NL systeem voor rekeningrijden zal zijn gebaseerd op een kastje dat voor zijn positiebepaling afhankelijk is van GPS. Het gebruik van GPS (Global Positioning System) signalen is gemeengoed geworden in navigatiesystemen, mobiele telefoons en allerlei andere toepassingen. Het GPS bestaat uit een netwerk van 24 tot 32 satellieten en bijbehorende voorzieningen op aarde.
Wat veel mensen zich niet realiseren is dat dit systeem volledig wordt gerund door het Amerikaanse leger. Tot 2000 was het zelfs zo dat de plaatsbepaling voor het leger nauwkeuriger was dan de plaatsbepaling voor burgers. Door een politiek besluit werd dit verschil opgeheven.
Het onderhoud van GPS kost klauwen met geld. Ook de Amerikaanse overheid voelt de crisis. Het vervangingsprogramma voor satellieten heeft nu al meerdere jaren vertraging opgelopen.
Onlangs heeft de Amerikaanse rekenkamer (Accountability Office) zijn zorgen uitgesproken over het onderhoud van GPS en gewaarschuwd dat het systeem al in 2010 de eerste haperingen zou kunnen vertonen als er niet tijdig meer satellieten worden gelanceerd.
Het leger heeft uiteraard met sussende woorden geprobeerd die zorgen weg te nemen.
(Links naar relevante artikelen onderaan dit bericht.)
Ongetwijfeld ziet u het gevaar: als het GPS hapert of uitvalt, werken niet alleen navigatiesystemen niet meer – ook systemen als het Nederlandse rekeningrijden vallen dan uit. En omdat het bij rekeningrijden om enorme bedragen gaat, is dat een groot risico voor de Nederlandse overheid. Een risico waarop we zelf geen invloed hebben.
Bij mijn weten is er geen vergelijkbare situatie waarbij de Nederlandse overheid zo’n groot deel van haar maandelijkse inkomsten volledig afhankelijk heeft maakt van het beleid van een ander land, in dit geval de Amerikaanse overheid en het onderhoud van GPS. Je zou je kunnen afvragen of dat wel verantwoord is.
Als Amerika ooit zou besluiten om het GPS systeem te laten vallen, of het door mismanagement onbetrouwbaar te laten worden, of vanwege zwaarwegende militaire belangen tijdelijk weer minder nauwkeurig te maken voor burgers – dan heeft Nederland direct een acuut geldprobleem. En dat niet alleen, vele Nederlandse burgers zijn op dat moment zelfs strafbaar. Moeten we dan papieren rittenstaten gaan invullen?
Het meest voor de hand liggende tegenargument is dat GPS ook voor Amerika zelf van levensbelang is. Natuurlijk is dat zo. Het systeem zal niet zomaar omvallen, het wordt op dit moment zelfs (met de nodige problemen) gemoderniseerd.
Neemt niet weg dat al deze ontwikkelingen een Amerikaanse aangelegenheid zijn. Nederland heeft daar geen enkele zeggenschap in. Het principiële punt blijft dat een deel van de inkomsten van de Nederlandse overheid afhankelijk wordt van een systeem dat volledig buiten de eigen invloedssfeer valt. En dat is gevaarlijk. Het maakt ons chantabel.
Alternatieven dan? Het alternatieve Europese Galileo-systeem moet nog worden uitgerold. En ook de Europese landen voelen de crisis in de portemonnee dus de vraag is hoe snel dit zal gaan. En de vraag is of het kastje in onze auto’s geschikt is voor beide systemen. Galileo bestaat nog niet en zal kinderziektes bevatten. Kun je kastjes maken die al op de nog niet bestaande techniek vooruitlopen? De ervaringen daarmee zijn niet gunstig.”

De relevante URL’s:
Het rapport van de Amerikaanse rekenkamer: http://www.gao.gov/highlights/d09670thigh.pdf
Een artikel daarover in de Guardian: http://www.guardian.co.uk/technology/20 ... -breakdown
En de sussende woorden van Space Command: http://abcnews.go.com/Technology/Aheado ... 002&page=1
Bron: weblogs.nrc.nl

Einde citaat
MAD

Berichtdoor Citrobenz » 21 nov 2009, 12:09

Hallo Michel,

Klopt inderdaad en ze zijn er zich ook wel terdege van bewust.
Er wordt ook op verschillende fronten aan andere oplossingen nog gewerkt.
Wat ik al schreef, de strijd is nog niet gestreden.

We zien wel hoe het gaat, dat er belasting geld binnen moet komen is zeker.
Of het nou links om of rechts om komt, betalen moeten we.
Er zal toch geld binnen moeten komen, de overheid is ook net een bedrijf ;)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Leon » 21 nov 2009, 13:00

Heel leuk die GPS praat, maar onze toekomstige kastjes maken (hoogstwaarschijnlijk) geen gebruik van GPS.

Het rekeningrijden is een "Europese" afspraak. Alle landen moeten/gaan dit invoeren (nederland loopt natuurlijk voorop). Die afspraak is jaren geleden gemaakt zodat het betaald kon worden.

Galileo zal per 2013 in gebruik worden genomen... bekende datum toch?
Leon

Berichtdoor Monteur Jan. » 22 nov 2009, 03:32

Helaas voor de tom tom
Monteur Jan.

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....