[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vacuum problemen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:45

Vacuum problemen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vacuum problemen

Berichtdoor rudiman » 20 nov 2009, 16:30

Sinds de aanschaf worstel ik met vacuum problemen. Motor gaat langzaam uit, deur vergrendeling werkt niet, en sinds vandaag zijn de koplampafstellingsschakelaaraanafvoerbuisjes (3x de woordwaarde)afgebroken.
De vacuumpomp werkt na behoren en levert voldoende vacuum, ook de rembekrachtiger is niet lek.
De uitzetter op de dieselpomp is ook getest en goed bevonden. Momenteel heb ik alles afgedopt behalve de uitzetter
.
Het langzame uitzetten zit hem dus in het contactslot: vraag waarhaal ik het vacuumgedeelte daarvoor vandaan (is dat los te krijgen?) en hoe verwijder ik het contactslot?
zou overigens ook het rubber verdeelstuk kunnen zijn (nieuw te krijgen bij de dealer?)

De koplampafstellingsschakelaar moet vervangen of ik moet er twee buisjes oplijmen, wat is wijsheid?

De deuren ga ik maar een voor afdoppen en zien wie het probleem oplevert.
vraag waar haal ik afdopdopjes?

Enfin als iemand nog tips heeft ..shoot!
rudiman
 


Re:Vacuum problemen

Berichtdoor Govert » 20 nov 2009, 17:45

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 20:33
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Vacuum problemen

Berichtdoor rudiman » 20 nov 2009, 20:55

Zit eens te denken , maar als ik het buisje naar het contactslot los maak en mijn vinger op het
rubberspruitstukje zet dan duurt het best lang voordat de motor uitgaat. Dus het duurt even voordat het vacuum van de pomp het heveltje heeft overgehaald. Het contactslot zal dat niet versnellen toch? Het enige wat het uitzetten kan versnellen is een soort vacuum buffertje wat ook heel hard zuigt. Heb ik geen lekke eierdoos (waar dat ding ook moge zitten) ?
rudiman
 


Re:Vacuum problemen

Berichtdoor rudiman » 21 nov 2009, 15:21

Ik heb de schakelaar gerepareerd. twee messings buisjes er op gelijmd.
Daarna een kartonnen mal gemaakt en die volgegoten met bison twee componenten lijm. (die dubbele injectie spuit).

Maakt het nog uit welke leiding waarop komt (lijkt me wel) weet iemand dat. Een slangetje heeft een streepje komt die boven of onder.

rudiman
 


Re:Vacuum problemen

Berichtdoor SgtPeppers » 21 nov 2009, 15:41

Bij mij op het schakelaartje staat bij het onderste buisje een geel stipje, ik ging er vanuit dat daar de leiding met de gele streep op moest.<br><br>Post edited by: SgtPeppers, at: 2009/11/21 14:42
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Vacuum problemen

Berichtdoor Haplo » 21 nov 2009, 18:37

Rudiman.. Het contactslot doet het vacuum inderdaad niet verhogen waardoor ie sneller afslaat.

Ik snap de test die je gedaan hebt door het buisje los te maken en je vinger erop te doen niet helemaal. Maar de test lijkt me onnodig ingewikkeld.

Waarom niet gewoon alle leidingen van de hoofdleiding (die van de pomp naar de rembekrachtiger) aftrekken. Vervolgens de gaten afstoppen, op 1 na. Hieraan koppel je 1 vacuumslang die je gewoon in het luchtledige laat zuigen. Nu start je je motor. Vervolgens sluit je die ene vacuum slang die in het luchtledige zuigt aan op de aansluiting op de brandstofpomp (waar normaal de bruine leiding naartoe loopt) en de motor zou binnen een seconde af moeten slaan..

Zou een feilloze test moeten zijn.

Verder kun je inderdaad bij MB nieuwe rubber verlengslang/aansluitslang kopen. Dit is wel een aanrader. Kost geen drol, en geeft lekker veel zekerheid.
Haplo
 


Re:Vacuum problemen

Berichtdoor Haplo » 21 nov 2009, 18:39

Verder zit de eierdoos bij een TD aangesloten binnen de kring van de centrale vergendeling. Ik neem aan bij een Sedan ook, maar dat weet ik niet zeker.

Als je de CV dus al helemaal afgekoppeld hebt, mag je ook je eierdoos uitsluiten.<br><br>Post edited by: Haplo, at: 2009/11/21 17:40
Haplo
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten

cron