door JaapW114 » 25 nov 2009, 23:08
Ja, daar heeft Wiebren een heel sterk punt. In mijn vorige leven reed ik prive in een Renault Megane en zakelijk een Ford Mondeo, die gingen gewoon voor onderhoud naar de garage. In Waarland werd wat las- en constructiewerk gedaan en heel veel onderhoud aan buitenboordmotoren, trailers en laswerk aan stalen boten. Maar ook casco's werden daar gelast. Ik had eens wat gedaan voor iemand en die vroeg of ik als betaling een Benz wilde aanvaarden. Prima, dus de Renault omgeruild voor een zware buitenboord motor en ik reed in een Benz. Toen dacht ik nog, lekker goedkoop autorijden en geen wegenbelasting, voor zo lang het duurt. Als ie af is, breng ik hem naar de sloop. Alleen omdat ik er nogal vaak een aanhanger achter heb hangen, ging ik ook zoek naar een rechterbuitenspiegel. Advertentie gezet op marktplaats en Wiebren reageerde. Dus ik naar Sneek. Daar aangekomen, buitenspiegel ingeladen, maar toen begon het, wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld? Goede vraag. Na een praatje, blijkt dat Wiebren ook nog een komplete stuurbekachtiging heeft liggen. Dus afspraak gemaakt en omdat ik een schuur heb, zou Wiebren naar Waarland komen. Daar aangekomen zeer verrast door de smeerkuil. Ook heeft hij mij geattendeerd op het bestaan van e W114/W115 en de W123club. De rest is bekent, maar het is eigenlijk aan Wiebren te danken dat het is geworden tot wat het nu is. Eind vorig jaar is Govert ook een keertje langs gekomen, later nog eens. Inmiddels had mijn vriendin een Peugeot Partner gekocht waar de distributie van vervangen moest worden, gevraagd of Govert hiermee wilde helpen. Is een heel project geworden, zie dit topic. Inmiddels is Govert een wekelijks terugkeerde vraagbaak en uiterst behulpzame steun voor de langskomende leden geworden.
Vaak dineren wij daar samen op de zaterdagavonden en hebben dan 's avonds nog wat tijd om aan onze eigen wagens te werken.
Inmiddels zijn de buitenboordmotoren, trailers en boten geschiedenis geworden in Waarland en wordt de ruimte op de zaterdagen geheel besteed aan oude Benzen. In de afgelopen tijd zijn er heel wat mensen langsgekomen, sommige eenmalig, andere voor een project en weer anderen blijven regelmatig langskomen.
Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/11/26 20:24