MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 22:48

Wacht niet tot het rode brandstof lampje oplicht!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Wacht niet tot het rode brandstof lampje oplicht!

Berichtdoor henklith » 25 nov 2009, 15:08

Ik heb toch het idee dat je probleemloos zou moeten kunnen door rijden, zeker tot het rode lampje brandt, en daarna toch ook nog wel 30 of 40 kilometer.
Tenmiste als het filter in de tank schoon is, of zie ik dat zo verkeerd.
Groet, Henk
henklith

Re:Wacht niet tot het rode brandstof lampje oplicht!

Berichtdoor MBvO » 25 nov 2009, 17:23

Tenminste, als... inderdaad, maar ik verdenk vele van de diesels ervan niet aan die voorwaarde te voldoen ;-)
Maar inderdaad, bij schone tank, leidingen, filters en vlotter moet het systeem gewoon aangeven wanneer de reserve wordt aangesproken en moet er, gezien de gemiddelde verbruikscijfers in topic 'hoe ver kom je op 1 liter met je W123' nog wel genoeg voor zo'n 100 km. zijn in de reserve.

edit: maar uit eigen ervaring zou ik niemand aanraden dat te proberen! Tenzij je misschien een jerrycannetje met wat extra litertjes in de kofferbak hebt, en dan moet je nog maar hopen dat je niet al teveel lucht in het systeem zuigt, en indien nodig je handpompje werkt etc. en goed voor de motor/dieselpomp lijkt het leegrijden me ook niet.<br><br>Post edited by: MBvO, at: 2009/11/25 16:26
MBvO

Vorige

Keer terug naar Techniek