[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een dagje sleutelen in Waarland : Techniek - 54

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 jan 2025, 15:59

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Wiebren240D » 26 nov 2009, 20:11

Hallo Niek

ik denk dat Jaap wel zo een grijpertje heeft maar ik neem de mijne ook wel mee kunnen we zaterdag even kijken of het steentje er weg wil

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 26 nov 2009, 21:16

Ik heb zo'n grijpertje, meerdere zelfs.
Anders even de kangoo erop, steentje gegarandeerd weg.

Ik lees erg veel problemen van de scharnierbakken, is het niet mogelijk om deze bakken te verwijderen, of heeft deze bak nog een andere functie?
Goed schoonmaken gaat slecht, maar een beetje stevig schuren is bijna onmogelijk en het zal altijd een zorgenkind blijven.
Ik meen dat de eerste serie ze nog niet had.

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/11/28 06:38
JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Wiebren240D » 26 nov 2009, 23:01

Hallo Jaap

zo is het maar net de eerste serie had geen waterbakken maar hoe het daar precies zit weet ik ook niet

maar daar komen we vanzelf een keer achter

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor SgtPeppers » 28 nov 2009, 21:51

Het was weer een mooie dag in het altijd zonnige Waarland (het regent daar dus echt nooit…) ;-)

Govert heeft gekeken naar mijn vacuümprobleem en het is ook opgelost, het regelventiel voor de automaat, wat ik net nieuw had aangeschaft, bleek niet goed te zijn. Het kan dus wel, een nieuw onderdeel wat meteen al kapot is. Oude ventiel er weer opgezet en het werkte weer, alleen doet nu de CV het niet maar daar kan ik voorlopig mee leven. Toen is de pomptiming nog gecontroleerd en het bleek dat de hij nog goed op tijd stond.

Wiebren kwam er tijdens het spannen van de snaar van de dynamo achter dat er de verkeerde, een te lange, opzat. Even met Jaap naar Alkmaar gereden voor de juiste maat. Toen bleek de beugel van de dynamo ontzet, Wiebren heeft hem kundig weer goed gemaakt en nu zit hij goed in het kopervet weer gemonteerd.

Toen heb ik zelf nog wat kleine klusjes gedaan, het deksel van mijn oliefilter zweette een beetje, de ring bleek niet goed te zitten dus even goed gemonteerd. Ook nog een electrische verbinding van de startmotor weer netjes gemaakt, is volgens Wiebren ooit onderbroken vanwege een alarm wat er in gezeten heeft.

De terugreis aanvaard en met een lekker muziekje op genoten van mijn auto, toch wel fijn als je gewoon weer goed rijdend naar huis kunt.

Ook wederom een groots bedank aan Jaap voor de goede service en de heerlijke lunch.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Wiebren240D » 28 nov 2009, 22:22

Hallo Allemaal

mijn ouwe W115/114 gaat weer als de brandweer moet echt op de teller letten.
even de brandstof pomp op tijd zetten had nogal wat voeten in de aarde ik van boven en Govert van onderen.
oliedop los even naar de kleppen kijken die op de kompressieslag zetten toen de krukas op 24 graden gezet de eerste verstuiver leiding los en toen met het handpompje de brandstof op pompen de diesel stroomde rijkelijk de 3 moeren van de brandstof pomp los en toen op tijd zetten Govert direkt die staat niet optijd.
maar wij konden de pomp hen en weer bewegen wat we wouden de diesel bleef loopen.
ik een bakje koffie Govert ziet nog eens door de olie dop naar de kleppen stonden ze 180 graden verkeert ja dan wil het niet hoor de boel toen goed gezet toen was het op tijd zetten zo klaar.

ben in geen tijden zo snel van Waarland naar Sneek gereden 45 minuten waren wij thuis.

weer een geslaagde dag daar bij Jaap in Waarland.
maar Govert nog bedankt dat je mijn geheugen weer hebt op gefrist en de hulp bij het op tijd zetten van De brandstof pomp.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 nov 2009, 00:13

Ja, de timing van de brandstofpompen is na ruim 25 jaar niet meer wat het geweest is. Maar ook bij de W114/115 van Wiebren was het weer een hele strijd. Heb Govert nog nooit zo zwart gezien.
Maar ook heeft Govert nog even het stationaire toerental van mijn Benz weer naar beneden terug gezet, was door het veranderen van de pomptiming wat omhoog gegaan. Mijn brandstof verbruik was ook wat hoger, maar dat is waarschijnlijk aan een lekke retourleiding te wijten, nieuwe retourslang gemonteerd. Tank net weer vol gegooid, dus over twee dagen weet ik het.

Samen met Sander nog even wat aan een aggregaat gewerkt, trillingsdempers vervangen, frame aangepast, zat een groot gat in de behuizing van de generator, daar even een mooi stuk rvs voor gebogen, in de kit gezet en vast gepopt. Tank vervangen door een scootertank, daar gaat 5 liter in, in de huidige tank nog geen twee liter. Maar eerst een retouraansluiting in die tank gemaakt. Morgen nog even de laatste hand daar aan leggen, weer een project klaar.

Tussen door nog even met SGT Peppers naar een automaterialen zaak in Alkmaar gereden voor een passende V-snaar.

Jaap
JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor SgtPeppers » 29 nov 2009, 22:11

Vandaag een flink stuk gereden, opeens een raar geluidje en op een gegeven moment het acculampje aan. Dus gestopt en kap open, en wat bleek, snaar van de dynamo lag zo los als wat. Er zat geen moer op het spanmechanisme, Wiebren, weet jij toevallig nog of je die er op hebt gedaan gisteren?

Toch ruim 120 km gereden voordat ik er iets van merkte, voor nu weer opnieuw aangespannen en morgen even een nieuwe moer erop.

Gelukkig niks ernstigs aan de hand, ik was al bang dat mijn dynamo het had opgegeven.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Wiebren240D » 29 nov 2009, 22:35

Hallo Niek

heb ik die moer erop gedaan ik denk het wel maar zeker weten doe ik het niet.
heb ik alles weer vast gezet volgens mij wel zat verder niemand aan mij te trekken maar tussen door even een bakje en toen jij met Jaap naar Alkmaar om een nieuwe Snaar toen de 2 snaren er weer op de snaar van de stuurbekrachtiging vast gezet en de snaar van de dynamo en de waterpomp kan maar zo dat ik die vergeten ben.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor SgtPeppers » 30 nov 2009, 08:48

Ja dat kan, iedereen vergist zich wel eens, maakt niet uit hoor, vanmiddag komt er een nieuw moertje op en dan is het weer opgelost :-)
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Jaap 230E » 30 nov 2009, 20:43

Hallo Jaap, Chef de Kliniek

A.s. zaterdag ben ik heeeel graag van de partij in Waarland om die Franse Camembert

zijn kop van zijn romp te trekken,zal er om 10.00 uur zijn, even voor de outsiders ik heb een W123 230E, om 2 jaar geleden uit Zuid- Frankrijk ingevoerd door de vorige eigenaar gekocht,met een Camembert kleur waarvan de motor al vond dat ie met de vut kon/ vastloper ,vandaar dat de kop er af gaat, zodat er een juiste diagnose / behandelplan gemaakt kan worden door o.a. De Chef de kliniek van kliniek Waarland.
Zo dat de patient weer zo snel mogelijk kan deelnemen aan het dagelijkse verkeer.
Tot zaterdag!
Jaap 230E
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor SgtPeppers » 30 nov 2009, 20:52

Kijk, da's interessant, als er een kop gelicht gaat worden. Als ik tijd heb (en als het überhaupt kan zaterdag?) kom ik misschien wel langs om te kijken, wel apart als ik voor de verandering dan eens niets aan mijn eigen auto hoef te doen ;-)

Overigens zit er een nieuw (borg)moertje op het spanmechanisme van de dynamo, kostte een wereldschokkende €0,20, heb me eens helemaal laten gaan en er meteen 5 gekocht voor de zekerheid, komende dagen droog brood dus.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Jaap 230E » 30 nov 2009, 21:14

Hoi Niek ik heb je een email gestuurd, misschien heb je er iets aan?

Zou leuk zijn om je zaterdag te ontmoeten ,kan ik jouw nieuwe aanwinst bewonderen!<br><br>Post edited by: Jaap230E, at: 2009/11/30 20:15
Jaap 230E
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Govert » 30 nov 2009, 21:20

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/25 12:04
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor blok_lex » 02 dec 2009, 00:36

Hallo allemaal,

Waar is dat Waarland precies? Is dat iedere zaterdag? Ik zou daar ook wel eens een keertje willen kijken.....misschien kunnen jullie eindelijk achterhalen waar die eeuwige tik uit mijn cilinderkop vandaan komt. Sinds de aankoop zit er al een hinderlijke tik in de cilinderkop. Hij tikt stationair heel langzaam dus ik ga ervan ut dat het iets met de kleppen is en niet iets met krukas (hoop ik) of de zuigers. Die kleppen heb ik al verschillende keren gesteld dus dat kan het eigenlijk niet meer zijn. Misschien iets met de tuimelaartjes of misschien zelfs wel een lek uitlaatspruitstuk. Ik heb inmiddels al weer 27000 km mee gereden en het is niet meer of minder geworden.

Groeten Uut Duuve,

Lex Blok
blok_lex
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Wiebren240D » 02 dec 2009, 00:57

Hallo Lex Blok

Waarland ligt in NoordHolland tussen Schagen en Alkmaar.
zo het nu staat ben ik er 19-12 voor de laatste keer dit jaar.
ja ik ben er vandaag ook geweest om iemand te helpen maar dat is dan wel voor de stookerij kosten en ik heb een set remblokken gekregen is toch leuk dat je gewardeerd word.

maar ik maak er echt geen gewoonte van hoor om op ieders verzoek van uit Sneek naar Waarland te rijden is een leuke hobby maar het moet wel leuk blijfen vind ik.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor blok_lex » 02 dec 2009, 01:06

Ja dat snap ik. Maar stel dat ik met een groot probleem zit (stel dat d hele cilinderkop vervangen moet) dan zouden we een afspraak kunnen maken daar?
blok_lex
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Wiebren240D » 02 dec 2009, 13:09

Hallo Blok Lex

ja een kapotte koppaking dat is een ander verhaal.
maar dan moet de auto op transport als de koppaking er echt uit ligt.
want daar rij je geen kms mee hoor.
en omdat op een zaterdag te doen dan kom je niet meer weg cylinderkop moet gevlakt worden dat lukt niet op zaterdag.
maar gewoon onderhoud remmen en of een koppelings plaat is niet zo een probleem maar wel de onderdelen mee nemen want als dat nog gehaald moet worden daar gaat echt tijd inzitten.

maar wij merken wel van hoe en wat wel even met Jaapw114 regelen dat je komt.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Govert » 06 dec 2009, 18:05

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/25 12:04
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Markparket » 07 dec 2009, 02:47

Was weer een succesvolle dag dus!

Zit er ergens een TURBO in verstopt????
Markparket
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor SgtPeppers » 07 dec 2009, 10:47

Zeker succesvol! Ook nog de temperatuurzender vervangen, simpel klusje met goed resultaat: de juiste temperatuur word weer aangegeven.

En ik vind mijn 240D zelf ook wel snel, misschien stiekem bij ome AMG langsgeweest? Al lijkt hij wel wat trager geworden (alsof ik geen volgas kan geven) sinds het vacuümregelventiel gemonteerd is i.c.m. de afstelling van de modulator. Wel loopt hij een stuk mooier / regelmatiger naar mijn idee.

En ik denk dat er aan de rechterkant een deur niet goed afgehangen is want ik hoor best veel windgeruis aan die kant en had nu zelfs dat mijn rechter oor een beetje dicht zat, maar eens een keer naar kijken.

Aanvulling: de temperatuur komt bij mij zo rond de 81/82 graden op de meter, wel gek want dat zou wat hoger moeten zijn?<br><br>Post edited by: SgtPeppers, at: 2009/12/07 10:52
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten