Ik denk niet dat je het succes van een sleutelclub moet afmeten naar het aantal bezoekers, maar naar de financiële haalbaarheid.
Bij Jaap in Waarland is het druk omdat het gratis is (hulde Jaap!) en het bij de regelmatig op het forum lezende leden bekend is dat daar op zaterdag wordt gesleuteld.
In Blesdijke is er geen vaste dag, maar melden mensen zich aan als ze willen sleutelen en dat kan in principe de hele week door. Hans en ik zijn wat dat betreft erg flexibel.
Ik kan mij niet herinneren dat er een keer ‘nee’ verkocht is tegen iemand die wilde sleutelen.
Blesdijke draait net een half jaar en ook daar komen meer en meer speciale gereedschappen.
Het is een sleutelclub in een opbouwfase, net als de vereniging.
Gelukkig is het financieel gezond!
Verder is er voor Blesdijke
www.sleutelforum.nl opgezet.
Daar wordt door deze en gene zijn vragen en werkzaamheden neergezet.
Zo is er nu iemand die vreselijk veel werk aan een FIAT 127 doet, en dat gaat hij op het W123 forum echt niet posten denk ik;-)
Bij Toontje komt er weer een heel andere constructie.
Over Pijnacker wil ik niks zeggen, dat kan Arie het beste verwoorden. (ik wil niet zomaar wat roepen;-))
Ik schrijf dit stukje natuurlijk met twee petten op;-)
Als voorzitter van de vereniging moedig ik elk initiatief voor een sleutelruimte van harte aan!
(Trouwens: ook als mede initiator van Blesdijke!)
Het leuke van een sleutelclub vind ik ook dat mensen niet alleen goedkoop onderhoud aan hun wagen plegen en dat ze zeker weten dat het (goed) gedaan is, maar wat ik zeker ook zo belangrijk vind is dat leden van elkaar leren, er kennisoverdracht is en dat we dus ‘elkaar met raad en daad’ bijstaan! Een echte clubgedachte dus!
Eric, ik hoop dat je veel positieve reacties krijgt en de benodigde aanmeldingen.
Hans Blesdijke en ik (en ik weet ook zeker Jaap, Arie en Toontje) willen je vragen beantwoorden als je die hebt.