[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Sleutel plek Bollenstreek : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 13:15

Sleutel plek Bollenstreek

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Sleutel plek Bollenstreek

Berichtdoor ??? » 26 nov 2009, 21:50

Dames en Heren, wij zijn druk bezig een sleutel plek te realiseren in de Bollenstreek. ( Limpsalot-Blokhet en ondergetekende)
Nu is de vraag hoeveel mensen hebben hier interesse in.
Het is natuurlijk een kosten baten rekensommetje.
Hoe meer leden hoe lager de kosten.
De animo van 5 mensen is er al.
Dus de gene die interesse hier in hebben gaarne even melden via topic of pm.
P.s de locatie word gezocht in de streek tussen Haarlem en Wassenaar.
???

Re:Sleutel plek Bollenstreek

Berichtdoor RM123 » 26 nov 2009, 22:47

Hoi Eric,

Betreft sleutelruimte:

Heb je een PB gestuurd maar weet niet of je het ontvangt ivm storing, bij deze wil ik 12 dec. gebruik maken van de sleutelruimte om de kleppen te laten stellen door jou.
Wil je mij het adres en tijd doorgeven, bij voorbaat dank,
Gr Rob (RM123)
RM123

Berichtdoor Citrobenz » 26 nov 2009, 22:58

Hallo Eric,

Als je een sleutelclub wilt beginnen denk ik dat je het samen moet doen met meerdere oldtimer clubs.
Wat ik mij zo kan herinneren liep het in Pijnacker niet zo met alleen de W123club, nu er ook andere clubs komen is het er volgens mij veel drukker. Als ik het niet goed heb moet Arie maar even aanvullen/verbeteren

Zoals je weet is er dit jaar ook de sleutelclub in Blesdijke begonnen. Hier is de opkomst echt bedroevend. Er gaan weken voorbij dat er werkelijk niemand komt sleutelen.
De mensen zijn wel enthousiast als je zoiets wilt op starten maar de praktijk is helaas toch anders.

Als je dan in Waarland kijkt bij Jaap daar gaat het weer heel anders.
Maar dat is ook anders, Jaap heeft daar zelf een mooie ruimte met veel gereedschap.
En hij is er ook bijna iedere week aanwezig, en wat ik zo begrijp Govert ook.
Dat is ook een punt waar je aan moet denken, je moet niet alleen een ruimte hebben maar ook persoonlijke bezetting.
Dan zou het ook nog mooi zijn als er kennis aanwezig is, Dat is er bij Jaap zijn stekkie ook.

Denk goed na voordat je er aan begint en steek hier en daar je licht op.
Het is misschien goedkoper om zo nu en dan een sleuteldag of weekend te organiseren en een doe het zelf garage te huren.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JaapW114 » 26 nov 2009, 23:18

Henk,

Ik denk dat je gelijk hebt, in Waarland zijn veel spullen aanwezig, verder nemen Govert en Wiebren ook speciale gereedschappen mee.
Zelf ben ik er meestal het hele weekeinde wel, Govert bijna elke zaterdag en Wiebren minimaal 1 zaterdag per maand.
Govert staat natuurlijk bekent om zijn kennis en kunde en is iedereen behulpzaam, meestal met een zeer bevredigd resultaat en Wiebren staat ook bekent om zijn kennis,
zonder hen zou het ook een stuk rustiger zijn.

Maar het belangrijkste is denk ik toch wel, er zijn geen kosten aan verbonden, soms een vrijwillige bijdrage voor koffie en en lunch.
Ook geen verplichtingen, komen er mensen prima, komt er niemand ook goed. Momenteel zijn er altijd wel mensen en er komen steeds meer en nieuwe mensen langs.

Er wordt altijd wel door deze of gene iets voor bij de koffie meegenomen en voor de mensen die ook 's avonds nog blijven zorgt mijn vriendin voor een maaltijd, nog gezond ook dus.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor SgtPeppers » 26 nov 2009, 23:58

Jaap, jij hebt aan mij de wijze uitspraak gedaan 'samen goed is geen goed', en dat vind ik eigenlijk maar al te waar. De ruimte die jij hebt in Waarland is van jou, als je er een zaterdag niet bent, dan ben je er gewoon niet en dan is er ook niemand anders.

Bij een gezamenlijke sleutelruimte moet je alles delen, afspraken maken over bezetting, een ledenbestand bijhouden, wie heeft er betaald en wie niet, wie leent wat, enzovoorts, daar gaat tijd (en ergernis op den duur) in zitten.

Maar ik wens de bollenstreek groep evengoed veel succes, ik kom regelmatig in Haarlem en mijn werk verhuist daar binnenkort heen dus als de ruimte er komt dan kom ik wel eens kijken.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Markparket » 27 nov 2009, 02:43

Ik denk niet dat je het succes van een sleutelclub moet afmeten naar het aantal bezoekers, maar naar de financiële haalbaarheid.

Bij Jaap in Waarland is het druk omdat het gratis is (hulde Jaap!) en het bij de regelmatig op het forum lezende leden bekend is dat daar op zaterdag wordt gesleuteld.

In Blesdijke is er geen vaste dag, maar melden mensen zich aan als ze willen sleutelen en dat kan in principe de hele week door. Hans en ik zijn wat dat betreft erg flexibel.
Ik kan mij niet herinneren dat er een keer ‘nee’ verkocht is tegen iemand die wilde sleutelen.
Blesdijke draait net een half jaar en ook daar komen meer en meer speciale gereedschappen.
Het is een sleutelclub in een opbouwfase, net als de vereniging.
Gelukkig is het financieel gezond!
Verder is er voor Blesdijke www.sleutelforum.nl opgezet.
Daar wordt door deze en gene zijn vragen en werkzaamheden neergezet.
Zo is er nu iemand die vreselijk veel werk aan een FIAT 127 doet, en dat gaat hij op het W123 forum echt niet posten denk ik;-)

Bij Toontje komt er weer een heel andere constructie.

Over Pijnacker wil ik niks zeggen, dat kan Arie het beste verwoorden. (ik wil niet zomaar wat roepen;-))

Ik schrijf dit stukje natuurlijk met twee petten op;-)

Als voorzitter van de vereniging moedig ik elk initiatief voor een sleutelruimte van harte aan!
(Trouwens: ook als mede initiator van Blesdijke!)

Het leuke van een sleutelclub vind ik ook dat mensen niet alleen goedkoop onderhoud aan hun wagen plegen en dat ze zeker weten dat het (goed) gedaan is, maar wat ik zeker ook zo belangrijk vind is dat leden van elkaar leren, er kennisoverdracht is en dat we dus ‘elkaar met raad en daad’ bijstaan! Een echte clubgedachte dus!

Eric, ik hoop dat je veel positieve reacties krijgt en de benodigde aanmeldingen.

Hans Blesdijke en ik (en ik weet ook zeker Jaap, Arie en Toontje) willen je vragen beantwoorden als je die hebt.
Markparket

Berichtdoor JaapW114 » 27 nov 2009, 19:42

Mark,

Net wat je schrijft, van elkaar leren, maar ook kennis maken met andere leden. Dat is ook het mooie van de sleuteldagen en bijvoorbeeld de praatmiddagen in Donkerbroek.
Maar ook juist daarom ben ik in juni naar de technische dag in Blesdijke geweest en kom ik ook graag op de jaarvergaderingen. Uiteindelijk moeten we er toch samen iets van maken.
Ook heel handig als je weet wie je voor een bepaald probleem kan benaderen aan de hand van de projecten op het forum, of even iets terug kijken.

Maar wat ik ook zo mooi vind, is dat ik vorige week door Jaap230E gebeld wordt met de vraag of hij een auto bij mij mag stallen en daar wat werk aan kan verrichten.
Inmiddels live kennis gemaakt met Jaap230E en de auto staat in Waarland.

Maar ook de keer dat ik samen met Govert naar Toontje afgereisd ben, elkaar nog nooit ontmoet alleen via het forum en toch is het als of je elkaar al jaren kent.
Hartelijk ontvangst, rondleiding door de catacomben van Toontje, eten in overvloed, rondrit door Zeeland en nog Zeeuwse Bollussen mee naar huis.

Juist als je mensen persoonlijk kent, reageer je denk ik toch anders naar elkaar toe op het forum. En je weet wie je voor je hebt, dat vind ik persoonlijk toch wel prettig.
Als ik zie hoeveel mensen ik in de afgelopen twee jaar inmiddels ontmoet heb.

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/11/27 18:50
JaapW114

Berichtdoor Gerwin » 27 nov 2009, 20:58

Goede avond,

Volgens mij zit in in Delft nog net buiten de bollenstreek, maar geintereseerd ben ik zeker!

Groet Gerwin
Gerwin

Berichtdoor Markparket » 28 nov 2009, 01:10

@Jaap,

Ik was een van de belangrijkste dingen idd vergeten, namelijk mensen leren kennen van het forum en de daarbij behorende flinke dosis gezelligheid en humor!

Zo hebben we vanmiddag/vanavond bij de opbouw van de beurs in Eelde ook weer vreselijk gelachen met elkaar;-)
Markparket

Berichtdoor Leon » 28 nov 2009, 11:12

Is pijnacker niet gewoon een oplossing? Daar staat "alles" al.
Leon

Berichtdoor Limpsalot » 28 nov 2009, 11:34

Hey Gerwin,

Delft ligt echt wel in de Bollenstreek hoor! Ech wel..!! ;-)
Limpsalot

Berichtdoor Tinus60 » 28 nov 2009, 13:29

Tinus60

Berichtdoor Citrobenz » 28 nov 2009, 13:46

Daar werden wel vaker sleuteldagen georganiseerd
Ik heb alleen maar positieve geluiden over Arie (en niet te vergeten zijn vrouw) gehoord, dus zou een mooie plaats voor jullie zijn lijkt mij
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Gerwin » 28 nov 2009, 13:47

Pijnacker lijkt mij ook een goede plaats, lekker dichtbij! Wat is het idee watbetreft spullen? Zoeken jullie alleen een ruimte en neemt iedereen zijn eigen spullen mee, of moet het een ingerichte sleutel ruimte worden?

Groet Gerwin,
Gerwin

Berichtdoor Semrick » 28 nov 2009, 14:42

Ik wil me nergens mee bemoeien hoor....
Maar is het niet handig om eerst eens aan Arie te vragen of hij zijn ruimte nog wel beschikbaar wil stellen voor een sleutelclub?
Hij is er destijds niet voor niets mee gestopt.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Tinus60 » 28 nov 2009, 20:59

Het zijn maar ideeën , maar natuurlijk eerst aan Arie vragen of hij daar wel trek in heeft. Want misschien heeft hij de buik wel vol van een Mercedes clubje.

Tinus60
Tinus60

Berichtdoor Blokhet » 29 nov 2009, 15:32

Heren,

goed er zijn aardig wat reacties op dit onderwerp.
Helaas moet ik ook constateren dat ze niet allemaal ter zaken doende zijn.
Dus daarom nogmaals het doel van deze oproep.

Het doel is om er achter te komen wie er geïnteresseerd is/zijn, om mogelijkerwijs mee te doen met een sleutelclub in de bollenstreek.
Dus het is alleen de bedoeling dat er hier een reactie met een naam op komt.
Vragen kunnen via een PM beantwoord worden. Het is niet de bedoeling dat er hier op het forum een vereniging opgericht wordt, of dat de statuten al besproken gaan worden. Ook is het niet de bedoeling om alle andere, nu al draaiende sleutelplaatsen in Nederland onder de aandacht te brengen.Natuurlijk is het allemaal goed bedoeld en ik wil ook niemand iets kwalijk nemen. Maar het gaat om begrijpend lezen, laten we ons dus bij de vraag houden en verder niet.

Dus nog een keer dezelfde vraag: wie is er geïnteresseerd in een sleutelplek/garage/werkplaats in de bollenstreek?
Blokhet

Berichtdoor Tinus60 » 29 nov 2009, 16:34

tinus60
Tinus60

Berichtdoor ??? » 30 nov 2009, 21:03

Kijk Tinus jij snapt het.
???

Berichtdoor 1111 » 01 dec 2009, 00:42

<br><br>Post edited by: arie, at: 2010/03/14 00:45