door Topasbrauner » 05 jan 2006, 01:24
Ik reed als een van de eersten in een belastingvrije 123. Hij is van januari 77 en kostte me in februari 2002 2250 euro. Auto was in slechte staat. Achterkant en voorkant totaal verrot. Miskoop zou je zeggen en zei ik toen ook. Toch moed bij elkaar geschraapt en de achterkant laten doen voor 1150 euro; beide achterschermen en binnenschermen, beide hoeken van de achterruit, kofferbakbodems links en rechts, ophangpunten van de achteras en de linker drempel vervangen.
Jaar later met Rob Holewijn de voorkant vervangen. DWZ beide binnenschermen, beide schutborden, linker waterbak waar het scharnier van de motorkap in valt, front waar de koplampen in komen en beide spatborden vervangen.
Oh ja, in de tussentijd toen ook maar even vier nieuwe deuren erin gehangen en de auto geheel overgespoten. Natuurlijk in z'n originele TOPASBRAUNE kleur! Verder de gehele wagen rx 5 en rx 10 behandeld. En welke dagen kun je nu beter gebruiken om de wagen in alle RUST te spuiten? Juist, 1e en 2e kerstdag 2004! De mensen in de buurt keken raar op toen Rob, zijn zoon Martin, ik en mijn vriendin Yvette als een idioot bezig waren om die wagen klaar te krijgen, terwijl ze zelf naast de kerstboom en het haardvuur binnen zaten!
Technisch hoefde ik niet veel te doen, alleen maar:
-versnellingsbak plus koppeling
-cardanklok
-verstuivers, (van de om601 op 127 bar)
-gloeierij compleet nieuw, alle relais, tijdopnemers, bedrading, gloeipitten. En nog steeds niet goed trouwens ik moet 70 sec gloeien bij vorst. Ik verdenk de trekstarter of het contact, komt wel goed.
-startmotor
-radiateur
-alle rubbers
Oh jee, toch wel veel dus:laugh: Gelukkig heeft mijn 200D tufje nog 3 keer 23 en 1 keer 22 bar kompressie.
En hoe kun je zo'n auto nu ooit nog wegdoen?? Niet dus.
Voor het eindresultaat, zie mijn profiel voor de foto.<br><br>Post edited by: topasbrauner, at: 2006/01/05 00:26