Schiet me nog wat tebinnen , Bij de oude type s hoofdbranstoffilters (losse pot met inzetfilter)kon je ook wel eens sukkelen met dieselklop.
De goede inzetfilters (de originele MB , MANN en purulator )waren een VILT filter.
Fram maakte ook een filter hiervoor maar dat was een papierfilter welke snel deze problemen gaf.
Op bouwjaar afgaande zal jij zo n onderschroeffilter hebben zoals op de foto boven. Kan natuurlijk geen kwaad om het voorfilter en hoofdfilter even te vervangen. Ik weet eigenlijk niet of de fram onderschroeffilters ook problemen gaven omdat we toen nooit meer wat van fram gebruikten (alleen de kleur al
)
Samengevat : tankfilter doorblazen, leidingen controleren op lekkage , filters vervangen, overdrukventiel controleren
Als je bij stilstaande motor het het handpompje stevig bediend moet je het overdruk ventiel horen knerpen (kraken)
Is je geluid er dan nog dan eerst eens goed vaststellen of het werkelijk om dieselklop gaat. Is dat zo dan zou ik eens de voorkamers controleren (ergens op de site staat een plaatje van een voorkamer met afgekalfde koelstift. Wie hem weet staan moet hem hier maar even neerzetten)
De groeten en succes<br><br>Bericht gewijzigd door: Boy, op: 2007/07/15 22:33