Het was weer een mooie dag in het altijd zonnige Waarland (het regent daar dus echt nooit…)
Govert heeft gekeken naar mijn vacuümprobleem en het is ook opgelost, het regelventiel voor de automaat, wat ik net nieuw had aangeschaft, bleek niet goed te zijn. Het kan dus wel, een nieuw onderdeel wat meteen al kapot is. Oude ventiel er weer opgezet en het werkte weer, alleen doet nu de CV het niet maar daar kan ik voorlopig mee leven. Toen is de pomptiming nog gecontroleerd en het bleek dat de hij nog goed op tijd stond.
Wiebren kwam er tijdens het spannen van de snaar van de dynamo achter dat er de verkeerde, een te lange, opzat. Even met Jaap naar Alkmaar gereden voor de juiste maat. Toen bleek de beugel van de dynamo ontzet, Wiebren heeft hem kundig weer goed gemaakt en nu zit hij goed in het kopervet weer gemonteerd.
Toen heb ik zelf nog wat kleine klusjes gedaan, het deksel van mijn oliefilter zweette een beetje, de ring bleek niet goed te zitten dus even goed gemonteerd. Ook nog een electrische verbinding van de startmotor weer netjes gemaakt, is volgens Wiebren ooit onderbroken vanwege een alarm wat er in gezeten heeft.
De terugreis aanvaard en met een lekker muziekje op genoten van mijn auto, toch wel fijn als je gewoon weer goed rijdend naar huis kunt.
Ook wederom een groots bedank aan Jaap voor de goede service en de heerlijke lunch.