[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Aanschafprijs van je W123 ? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 19:26

Aanschafprijs van je W123 ?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Aanschafprijs van je W123 ?

Berichtdoor Mercedennys » 01 dec 2005, 20:52

Dag!

Ik ben benieuwd naar de aanschafprijs van je W123. Handig voor iedereen om te weten wat men ervoor betaald heeft, welk type, evt met km-stand en staat van de auto. Denk je dat je juist mazzel had of net pech met je aankoop?

Het lijkt erop dat er een paar groepen zijn van W123 rijders:
Degene met een prachtig mooie (in concoursstaat) met lage kmstand voor een hoge prijs(3.000-15.000).

En degene met een oud exemplaar W123 voor weinig (tot 3.000) dat er niet zo mooi meer uitziet maar het nog wel doet (want ze blijven het doen natuurlijk)

Ook goed om te weten of het een goede investering is/blijft om een goed exemplaar voor een hogere prijs aan te schaffen of niet.

Ik ben benieuwd, mede W123 liefhebbers!

groet,
MerceDennis
Mercedennys

Re:Aanschafprijs van je W123 ?

Berichtdoor Mercedennys » 01 dec 2005, 21:05

Laat ik dan eerst zelf mijn ervaringen opschrijven van mijn W123's tot nu toe, ter inspiratie:

280TE uit 1985, 265t km voor 2100 euro gekocht
(later aan mijn neef doorverkocht, deze had hem echt bijna een jaar te koop staan, uiteindelijk verkocht voor 1600€ ...)

300TD 1985 grijs kenteken 380t km, gekocht voor 995€
jaar gereden, en 35.000km gereden en verkocht voor 1500€. Ik dacht aan een liefhebber maar zag een week later de auto met MB sportvelgen te koop staan. Een maand later stond de auto in onderdelen op speurders.nl... (he, dat zijn mijn achterdeuren...) Grrr

300TD 1983, voor 1500€, 388t km
automaatbak versleten, half jaar gereden

300TDT uit 1985 voor 1250€, 425t km
olie lekkage onder dashboard, 20 bar compressie dus motor niet meer goed, verkocht voor paar honderd euro meer die de motor in een belastingvrije TD ging zetten.

300TDT uit 1984 in goede staat voor 2200€, 503t km.
Deze ziet er goed uit qua carrosserie behalve kleine puntjes.

Sja, ben benieuwd wat andere voor hun W123 hebben betaald.
Is het het waard om een goed exemplaar van zo'n 10.000 euro te kopen? houd ie zijn waarde? een oude met weinig kilometers is toch juist zo interessant door zijn lage km stand? Als je vervolgens in een paar jaar tijd 50-80.000 erop zet is ie veel minder waard? of ga je zondags rijden?

"Mijn" stations zijn/waren waarschijnlijk relatief goedkoop omdat de eigenaren niet wisten hoe mooi ze zijn, of uniek, en relatief hoge km stand hebben, en niet belastingvrij zijn. ( maar ja, 7.000 euro voor een belastingvrije of een van 2.000 euro met nog 3 jaar belasting a 1.200 euro is nog steeds goedkoper, toch?)

groets,
Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor MarceldB » 01 dec 2005, 21:37

Wij hebben 7000 euro betaald voor een zeer mooie 280TE met 236.000 km. Ik vond hem dat waard vanwege:

[*]De mooie staat waarin hij verkeert
[*]Er is heel veel vervangen, o.a. aandrijfassen, startmotor+relais, radiateur, bezinepomp, banden, stuurstangen, remschijven enz.
[*]Er zit een derde bankje in
[*]Belastingvrij!!

Er was direct al een probleem met de krukaskeerring. Dat zou drie dagen werk kosten. Maar dat is verholpen door CeKa waar ik hem heb gekocht.
Verder blijf je meer onderhoud hebben, zoals nokkenashuispakking, diverse rubbers die uitgehard zijn, stuurspeling, tank die gereinigd moet worden. Maar dat mag bij een oude auto.

Voor 1150 euro heb ik nog een LPG tank in laten bouwen.<br><br>Post edited by: Marcel den Butter, at: 2005/12/01 21:11
MarceldB

Berichtdoor HariBo » 01 dec 2005, 22:31

Voor 3000 Euro heb ik vorige maand een 300D gekocht die geimporteerd uit Duitsland is (wel met NL kenteken en gloednieuwe RDW keuring zonder aantekening).
De km is slechts 100.376km met volledige geschiedenis, ik weet zelf wie de vorig eigenaar was en al zijn gegevens :)
Het interieur is zo goed als nieuw geeneens slijttage plek of scheuren in het dashboard.
Alleen aan de buitenkant oppervlakkige roest, maar in December wordt deze auto helemaal opgeknapt ook nieuwe rubbers ed en hij krijgt een ander kleurtje ipv wit elegant zwart. (in Januari zal ik foto's plaaten van mijn auto van begin tot na de opknapping).
HariBo

Berichtdoor Couperider » 02 dec 2005, 02:41

Mijn Coupe vorig jaar gekocht voor 1400 euri.
Was alleen nog niet op NL kenteken, wel met LPG installatie.
Nu voor ong. 600 euro aan verspijkerd, incl. RDW keuring, en rij al bijna een jaar met veel plezier in mijn citrus groene coupe.
Couperider

Berichtdoor svu79 » 02 dec 2005, 04:17

:woohoo: ik heb mijn 200T uit 1983 van mijn vader gekregen.
hij was ook een liefhebber, mag nu vanwege zijn gezondheid niet meer rijden.
ik blijf er zo lang mogelijk mee rijden
svu79

Berichtdoor MarceldB » 02 dec 2005, 04:53

MarceldB

Berichtdoor 2301980 » 02 dec 2005, 22:03

mijn 230/1980 gekocht in december 2003 voor 8500 euro.
taxatie is 10.000 euro, 7000km mee gereden in 2 jaar tijd, stand is nu 51000. kosten tot nu toe: 2x beurt/apk.
staat: wil niet zeggen concours, maar zit er tegen aan.
gr
paul vossen
2301980

Berichtdoor peterw123 » 03 dec 2005, 07:34

Mijn 230 automaat 1980 twee maand terug aangeschaft voor 5900 euro.
Geheel schade/krasvrij. Geen enkel gebruiksspoortje aan het interieur/bekleding, niks niks niks.
Het is alleen wel een 'kale' auto: geen centrale vergrendeling, geen elektrische ramen en stoelen, geen elektrische ontsteking en (wel origineel) slechts radio zonder CD of cassettespeler. Het enige 'gadget' is de elektrische antenne. De kleur is mosgroen niet metallic (weet iemand dat kleurnummer?) en die vindt bijna niemand mooi.
KM-stand 66000.
Hoor van veel kanten dat auto's in dit soort conditie veel meer waard zouden zijn, zo rond de 10.000.

peterw123

Berichtdoor nico kauwenberg » 04 jan 2006, 20:26

Ik betaalde 3000 euri voor de 250 automaat 1980 met 198750km op de teller.De auto is puntgaaf,interieur is onbeschadigd en als nieuw.Loopt als een zonnetje.Het enige wat er aan mankeerde was dat de banden niet best meer waren(droogtescheurtjes)liggen nu 4 nieuwe op. <br><br>Post edited by: nico kauwenberg, at: 2006/01/07 23:21

nico kauwenberg

Berichtdoor Topasbrauner » 05 jan 2006, 01:24

Ik reed als een van de eersten in een belastingvrije 123. Hij is van januari 77 en kostte me in februari 2002 2250 euro. Auto was in slechte staat. Achterkant en voorkant totaal verrot. Miskoop zou je zeggen en zei ik toen ook. Toch moed bij elkaar geschraapt en de achterkant laten doen voor 1150 euro; beide achterschermen en binnenschermen, beide hoeken van de achterruit, kofferbakbodems links en rechts, ophangpunten van de achteras en de linker drempel vervangen.

Jaar later met Rob Holewijn de voorkant vervangen. DWZ beide binnenschermen, beide schutborden, linker waterbak waar het scharnier van de motorkap in valt, front waar de koplampen in komen en beide spatborden vervangen.
Oh ja, in de tussentijd toen ook maar even vier nieuwe deuren erin gehangen en de auto geheel overgespoten. Natuurlijk in z'n originele TOPASBRAUNE kleur! Verder de gehele wagen rx 5 en rx 10 behandeld. En welke dagen kun je nu beter gebruiken om de wagen in alle RUST te spuiten? Juist, 1e en 2e kerstdag 2004! De mensen in de buurt keken raar op toen Rob, zijn zoon Martin, ik en mijn vriendin Yvette als een idioot bezig waren om die wagen klaar te krijgen, terwijl ze zelf naast de kerstboom en het haardvuur binnen zaten!

Technisch hoefde ik niet veel te doen, alleen maar:
-versnellingsbak plus koppeling
-cardanklok
-verstuivers, (van de om601 op 127 bar)
-gloeierij compleet nieuw, alle relais, tijdopnemers, bedrading, gloeipitten. En nog steeds niet goed trouwens ik moet 70 sec gloeien bij vorst. Ik verdenk de trekstarter of het contact, komt wel goed.
-startmotor
-radiateur
-alle rubbers

Oh jee, toch wel veel dus:laugh: Gelukkig heeft mijn 200D tufje nog 3 keer 23 en 1 keer 22 bar kompressie.

En hoe kun je zo'n auto nu ooit nog wegdoen?? Niet dus.

Voor het eindresultaat, zie mijn profiel voor de foto.<br><br>Post edited by: topasbrauner, at: 2006/01/05 00:26
Topasbrauner

.

Berichtdoor Lode » 05 jan 2006, 04:12

<br><br>Post edited by: Lode, at: 2006/01/06 02:49

Lode

Berichtdoor Lode » 05 jan 2006, 04:13

Mijn 230C vorig jaar april gekocht voor 8500 euri. Eigenlijk nog niks aan gedaan. Alleen plastic grilinzet vervangen (30 euro), benzineslangen vervangen (20 euro), 2 klemmetjes (60 cent) en een nieuw origineel sleutelhoesje (gewoon bij de MB dealer voor 5 euro).
Wel twijfel ik aan de accu. Bij vorst draait de startmotor na een toer of 4 al bijna niet meer rond. Maar gelukkig is het een snelle starter.
even proberen een fototje erbij te plakken.

Lode

Berichtdoor Rob » 06 jan 2006, 02:23

Ik heb mijn 240D sinds 1 week nu. 224000 kilometers op de teller. van binnen in keurig nette staat (geen slijtage niks kapot) van buiten ook op een paar kleine zichtbare plekje na. De onzichtbare plekjes zitten aan de achterzijde onder de chrome randen, en achter bij de bodem (schijnen bekende plekjes te zijn )
De bodem wordt nog perfect gerepareerd voor rekening verkoper. De chrome strips gaan er nog af en wat zich er achter bevindt weer in originele staat teruggebracht

Ik heb er EUR 5500,= voor betaald.
Voor mij als leek heel moeilijk in te schatten of dit te veel is of niet. Ik heb duurdere en minder mooien gezien maar zie nu op internet ook wel net zulke mooien 9 met een keiharde bodem? ) voor minder

Over 2 weken komt er een taxateur

Groetjes
Rob

Rob

Berichtdoor Ton » 06 jan 2006, 07:00

Ben heel benieuwd wat die taxateur van die wielkasten zegt Rob. Bij mij ontdekte ik daar ook rottigheid en heb de taxateur maar afbesteld.
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor BenzBaas » 07 jan 2006, 01:43

<br><br>Post edited by: benzbaas, at: 2006/01/10 20:34

BenzBaas

Berichtdoor BenzBaas » 07 jan 2006, 01:50

<br><br>Post edited by: benzbaas, at: 2006/01/10 20:34

BenzBaas

Berichtdoor BenzBaas » 07 jan 2006, 01:50

Prijs 7500,- euries.
ik vind dat ik fiks betaald heb voor mijn Benz 300TD uit 1979. Was wel direct belasting vrij. Hij was zowel van onder als van boven keihard. Staat interieur: goed (zwart mbtex). Kilometrage: 143000 miles (250.000km). Mét gedeeltelijke historie, vanaf 1990.
Bak en motor houden zich uitstekend. Inmiddels heb ik er zo'n 12.000 miles mee gereden, ook op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Zomers loopt ie op PPO (aldi), tot 100%.
Opties: lichmetalen velgen (je moet er van houden), alarm/startonderbreking/afstandbediening, tempomaat, 4x electrische ramen, climatecontrol. De airco werkte niet en ik dacht dat dat goedkoop te herstellen zou zijn. Inmiddels weet ik beter...
:(
Btw: wie heeft er nog een geschikte aircopomp?

<br><br>Post edited by: benzbaas, at: 2006/01/08 01:30

BenzBaas

Berichtdoor Rob » 08 jan 2006, 01:07

Kom net terug van een oldtimerclub hier in de buurt. de auto op de brug gezet en een monteur/lasser naar het chassis laten kijken.
E.e.a. moet op een plekje of 3 gelast worden maar advies was om twee nieuwe dorpels te nemen ( kosten EURI 750,=)
Daarnaast wil ik de achterpatbordranden weer helemaal goed laten maken ( kosten ongeveer EURI 800,=)
Om de auto helemaal in perfecte staat te krijgen komt er nog zo'n slordige EURI 1500 - 2000 over de aanschafprijs van 5500 heen.
Ik voel mee een beetje genaaid.
Zal de vorige eigenaar ook hiervan op de hoogte brengen. Natuurlijk ook zelf schuld ( moet ik maar beter alles na laten kijken )

Ik houd jullie op de hoogte.
( nu eerst een asperientje tegen de ontstane buikpijn )

Rob
Rob

Berichtdoor Brammix » 08 jan 2006, 16:39

Ik heb voor mijn saharagelbe 300TD uit 1980 ook waarschijnlijk teveel betaald. 3500 euro, zelf nog in moeten voeren uit duitsland, paar gaatjes en plekjes hier en daar, dorpeluiteinden allemaal vervangen, lichte schade, miste de achterbumper & trekhaak, pfff wordt zo al een hele lijst! nieuw achterspatbord in laten zetten, andere kant was ook niet braaf achteraf....

(pluspuntjes, interieur nog zeer mooi, deelbare achterbank, hoofdsteunen en gordels achterin 240.000km(volgens de duitse papieren en staat, zeer waarschijnlijk)

Maar goed, alles netjes gerepareerd en nu rij ik alweer een jaar rond zonder veel problemen, wel tussen door de tank gereinigd & aanpassingen voor ppo ingebouwd. Ook langs de zuid-engelse kust getoerd van de zomer, prachtig wat kan je toch veel spullen in zo'n 300TD douwen & wat rijd dat toch mooi.

Achteraf teveel betaald, maar ik heb er nog geen moment spijt van.<br><br>Post edited by: brammix, at: 2006/01/09 04:12
Brammix

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto