[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Durf je de brug op met je auto? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:32

Durf je de brug op met je auto?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Durf je de brug op met je auto?

Berichtdoor henklith » 06 dec 2009, 11:39

Ja,, ik durf de brug nog wel op met de auto, maar als ik bij mijn hobbyclub in Nieuwegein aankom, kijk ik altijd of er nog een brug vrij is met oprijplaten, meestal is dit wel het geval, maar een enkele keer ook alleen maar een twee koloms, met schuif poten (hoe heet dit systeem eigenlijk?)
Ik weet dat mijn kriksteunen echt niet zo best meer zijn, ik denk dat 50% van het metaal daaromheen wel weg is, moet nog wel eens gemaakt worden, ok, ok.
Maar ik vraag mij dus af of je toch met redelijk vertrouwen je W123 op zo'n lift kan zetten, of zou je nog wat extra veiligheids maatregelen moeten nemen?
Of zijn er andere steunpnten die als alternatief gebruikt kunnen worden?
Groet, Henk
henklith

Re:Durf je de brug op met je auto?

Berichtdoor bartolo66 » 06 dec 2009, 11:50

Henk, voor de voorkant kun je het beste de kokers gebruiken, wat verder onder de auto maar deze zijn mooi vlak en sterk genoeg. Voor de achterzijde gebruik ik altijd de bevestiging van de achterwielophanging, bij het krikpunt maar dan wat verder onder de auto.
bartolo66

Berichtdoor Rupsje Nooitgenoeg » 06 dec 2009, 11:51

Hoi Henk,

Begrijp ik goed dat de vraag dus eigenlijk is of ik mijn auto op een twee kolloms brug durf te zetten??

Ja dat zou ik durven, maar niet doen. Die van mij heeft er weleens op gestaan, maar dat was nadat ik de kriksteunen en dorpelkoppen had vervangen voor nieuwen.. hahaha. Ik denk dat als je een dorpelkop hebt die er nog redelijk uitziet en je hebt geen mogelijkheden om te vervangen, dan zou ik hem niet op een twee kolloms brug zetten. haha
Ik denk dat een groot gedeelte van de W123 ers die rondrijden er best weleens doorheen kunnen zakken..

groeten Jeroen
Rupsje Nooitgenoeg

Berichtdoor wimada » 06 dec 2009, 12:07

Heb mijn W126 vorige week nog met een 2 koloms hefbrug omhoog gezet
en de steunen netjes onder de rubber draagvlakken geplaatst en omhoog
met die handel,bij de S klassen zitten rubber draagvlakken gemonteerd
maar dan moet de rest erom heen niet krokant zijn anders moet hij op
een brug met oprijplaten.maar gelukkig is mijn auto overal knoerhard.
evenals de W123 280E die ik had die ging ook omhoog op een 2 kolommer,
maar als men het niet vertrouwd dan NIET doen.Nu heb ik me wel eens laten
vertellen dat bij de W123 series meestal de diesel uitvoeringen veel
slechter zijn <na al die jaren gebruik> dan een benzine uitvoering,
hiermee bedoel ik puur het plaatwerk,mijn buurman heeft uit Frankrijk een
W 201 190 D uit 1983 geimporteerd <lijkt wel gatenkaas>en de achterbuurman
uit Belgie een W 201 uit 1984 geimporteerd een 190 E en die is supergaaf!
heb de auto's van binnen goed bekeken en bij allebei niets merkwaardigs
van overtollige tectyl,dus volgens mij gelijkwaardige behandeling af fabriek,
maar misschien de een een buitenslaper en de ander binnen,weet het verder ook
niet.
is er hier op het forum iemand die dit ook wel eens heeft gehoord of gezien?

gr Wim
wimada

Berichtdoor Rupsje Nooitgenoeg » 06 dec 2009, 12:43

Diesel uitvoeringen hebben meestal een (veel) hoger kilometeraantal dan een benzine. Plus dat ook vroeger een diesel gekocht werd om te werken en veel kilometers te rijden. Een diesel met aantoonbare lage kilometerstand (tot zeg maar 1986)van onder de twee ton zijn er weinig en flink prijzig.. Ik persoonlijk vind standen van 0 to 175000 daarom ook altijd een beetje verdacht. Mensen kochten ook toen geen diesel om hem stil te laten staan. Vandaar dat het idd heel veel voorkomt dat een benzine model er nog veel netter bij staat.
Het is daarom ook moeilijker om een knappe diesel op de kop te tikken dan een benzine. Er wordt ook nog regelmatig een benzine uitvoering omgebouwd naar een diesel vanwege het nog vaak betere plaatwerk.

Groeten Jeroen
Rupsje Nooitgenoeg

Berichtdoor De Boskabouter » 06 dec 2009, 13:24

In Nederland, waar een torenhoge wegenbelasting en BPM voor diesels geldt, moet je veel kilometers rijden voor een omslagpunt. In veel andere landen is de dieselolie duurder dan in Nederland, maar zijn er geen extra heffingen, waardoor er geen omslagpunt is. Het voordeel van de diesel zit daar voornamelijk in het lagere verbruik. Daarom vind je in die landen nog wel eens oliestokers met relatief weinig kilometers al zullen weinigrijders daar vanwege het comfort en de prestaties toch meestal voor een benzinewagen hebben gekozen.

Steven
De Boskabouter

Berichtdoor Bogent » 06 dec 2009, 16:28

Henk Het is heel goed mogelijk je auto op zo'n brug te zetten alleen niet onder de dorpels want die zijn ook als ze helemaal nieuw zijn niet zo sterk ook niet ter hoogte van de kriksteunen omdat het maar dunne plaat is.
Als je voor de stempels onder de chassis balken zet en achter onder het ophangpunt van de achter trein kan er niets mis gaan want dat zijn de sterkste punten van de wagen. Gaat het daar mis zou ik er ook niet meer mee durven rijden.
Bogent

Berichtdoor henklith » 06 dec 2009, 16:54

Ok ok,, voor onder de chassis balken, en achter onder de voorste ophangpunten van de boemerang(triangel), of eventueel aan het driehoekachtige plaatje dat met twee bouten aan de carosserie vast zit

En dan is er funtioneel nog wat te zeggen of je het beste een een (1) kolomsbrug/lift kan gebruiken of een twee koloms?

De twee kolommers zijn nog al breed kwaa opstelling.
een een kolommer neemt relatief weinig ruimte in.

Verder begrijp ik ook dat een 1 of 2 kolommer de auto hoger brengt dan een brug met oprijplaten.

groet, henk
henklith

Berichtdoor MB280E » 06 dec 2009, 16:55

280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor wimada » 06 dec 2009, 19:35

ik durf die van mij omhoog zetten maar ik ben er geen liefhebber van

Ik anders wel!!!
wimada

Berichtdoor henklith » 06 dec 2009, 20:17

ha ha anders Ada wel,, eh heren,, even bij de les blijven he.
groet, Henk<br><br>Post edited by: henklith, at: 2009/12/06 19:20
henklith

Berichtdoor The White Rider » 06 dec 2009, 21:39

Als je idd vooraan die chassisbalken gebruik en achteraan de voorste steuenen van de achterophanging zal er geen probleem zijn. De kriksteunen zou ik ook niet gebruiken omdat ze zowieso al zwak zijn al zijn ze in goede staan.

Ik ben van plan zo'n 2-palenbrug te kopen als ik nog verder doe met mijn project. Heel handig als je aan de ophanging wil werken.
The White Rider

Berichtdoor henklith » 06 dec 2009, 23:01

Hoi Michael,,
Ik ben me ook aan het orienteren voor een brug, (niet in mijn gebit dan he).
De brugkeuze is behoorlijk uitgebreid, de keuze heeft primair te maken met welke ruimte je beschikbaar hebt
Ik voel nog het meeste voor een parallele schaar brug.
die grijpt aan op de chassis van de auto tussen de wielen, en daar tussen wat rubbernoppen, die je behoorlijk op maat en pas zou kunnen maken voor het type auto dat je op de brug wil plaatsen.
Dit type dubbele schaarbrug is als je hem niet gebruikt ook behoorlijk plat en licht niet zo erg in de weg.
Vooral als je een type schaarbrug hebt dat je in de vloer kan laten zakken, dan is de garage vloer zelfs geheel vlak.
2koloms en 4koloms hebben de meeste plek nodig, vooral de breedte van de garage heb je dan nodig, 2 koloms zelfs snel 340 a 350 cm.
Voordeel is dan wel dat je als stalling er ook nog een auto onder kan zetten.
Wat met een schaarbrug niet mogelijk is, hooguit je motor fiets :o))
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar dat komt wel, ik heb me ingeschreven voor een ruimte van 10 bij 3.20 meter, en 4 meter hoog.
En in, of nabij Utrecht.
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 07 dec 2009, 10:43

Henk het ligt er ook aan waar je de brug voor wilt gebruiken.
Een 2 koloms is erg makkelijk als je veel aan je remmerij e.d. moet werken.
Een 4 koloms werkt makkelijker als je gewoon aan de onderkant van je auto moet werken, uitlaat e.d.

Maar ik zie je zondag denk ik wel, dan hebben we het er wel even over
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 07 dec 2009, 17:26

ja dat klopt wel, maar ik denk aan universeel gebruik, alle voorkomende klussen Misschien is een 2 kolommer dan niet zo'n slechte keus.
Zondsag,, nee dat lukt niet, mijn neefje wordt dan ?? 18!? nou dat hoor ik meestal als ik voor de deur sta, wie ik moet feliciteren, en waar mee :o))
Groet, henk
henklith

Keer terug naar Techniek