Jo, mijn beurt om verslag te doen van een dagje sleutelen in Waarland.
Naast de vaste bewoners Jaap een Govert was ook Kamiel komen opdagen. Sleuteldag begint met koffie en taart
Klussen van de dag: Kamiel heeft een lekke CV en een niet functionerende blower. Dat laatste was snel opgelost met een nieuwe zekering. De lekke CV was nog even zoeken. Om de zoektocht te vergemakkelijken had Kamiel de 'Christine' meegenomen, een vacuumpomp. Maar Christine weigerde dienst, kennelijk niet in de stemming. En daar was Govert het weer niet mee eens.
Uiteindelijk bleek de condoom van het element van linker achterdeur lek in gesloten toestand (dubbelgevouwen), en niet lek als het slot open was. Na enig zoekwerk in de ijzer voorraad winkeldochters achter in de Trouwkoets kon ik Kamiel verblijden met een nieuwe
En na uitleg hoe je het condoom juist aanbrengt was de klus snel geklaard.
Bij de Trouwkoets wilde ik de dorpelkoppen gaan controleren. Na consultatie van de mannen die daar wat meer verstand van hadden besloten de spatborden te laten zitten en de spatlap achter het wiel weggehaald voor inspectie.
Dat valt mee, vrijwel helemaal gaaf. Toch maar even doorpeuren met een schroevendraaier zei Kamiel. En zie hier het resultaat.....
Shit......Direct maar een afspraak gemaakt met Jaap. De Trouwkoets is begin februari welkom. Linker spatbord is niet meer helemaal fris, ik ga een paar proberen te scoren bij Ivo van Dijk.
Hier nog een foto van de binnenkant, gemaakt door het nieuw inspectieluik. Met enige moiet is te zien dat de eerst 20 cm flink is aangetast door roest, daarachter ziet het er nog goed uit.
Verder nog wat leed aan de borgmoer van het luchtfilterhuis van Govert. Probleem: de moer wil er nier meer af. Daar zijn 2 grote kerel ruim een half uur mee zoet geweest.
Verder nog een oplossing gevonden voor het probleem van het losse rubber strip naast de voorruit. De tip van Govert: "Het doel heiligt de middelen, als het maar origineel MB is: Leukoplast uit de verbanddoos"
Daarna hebben we onze wonden gelikt en dag de dag waardig afgesloten.
Jaap, Govert, Kamiel, bedankt voor een gezellige sleuteldag.
Caspar