[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stuur demper : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 09:28

stuur demper

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

stuur demper

Berichtdoor leo » 02 aug 2006, 10:15

hallo mb rijders
even een vraagje
hoe kun je meken dat je stuurdemper kapot is
is de auto dan zeer wind gevoeling of.........
wie kan me helpen
groetjes leo
leo

Antwoord:stuur demper

Berichtdoor Wiebren240D » 02 aug 2006, 10:55

hallo Leo

ja een stuurdemper ik heb zelf nog nooit zo,n ding stuk gehad maar als je hem aan 1 kant los maakt en hij gaat dan heel licht heen en weer of in het ergste geval hij lekt kun je hem vervangen

bij een gooie voel je weerstand gaat redelijk zwaar heen en terug

groeten Wiebren Nieuwenhuis
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:stuur demper

Berichtdoor Jeroen » 02 aug 2006, 19:29

Hallo,
Mijn stuurdemper heb ik onlangs ook vervangen tijdens het reviseren van het stuurhuis.

Zoals al gesuggereerd, kun je de goede werking heel eenvoudig controleren. Demper zit slechts met twee bouten vast. Een aan iedere kant. Als je je MB met een wiel op de stoep zet, kun je er zo bij.

Even voelen en je weet het direct!

Kosten ongeveer 50 Euro meen ik. Van Dijk bij Den Haag had ze gewoon op voorraad.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto