[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Water op binnendorpel : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:17

Water op binnendorpel

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Water op binnendorpel

Berichtdoor Erik1 » 05 okt 2009, 15:15

Be(n)zte mensen

Na dat heerlijke vochtige weer erachter gekomen dat mijn 240D water lekt in de kuip. Alles aan de (binnen)dorpels is dichtgelast en de scharnierbakken lijken ook ok. Het is aan beide zijden en het water verzamelt zich op de binnendorpels. Aan de bestuurderskant (waar het meeste water binnenkomt) kon ik de druppeltjes volgen tot links boven in de hoek onder het dashboard. Zit daar iets specifieks waar water doorheen zou kunnen komen? Die kunststof flappen voor in de wielkast (de lange versie) liggen er al een tijd af, zou dit een oorzaak kunnen zijn? Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het raamrubber in beide hoekjes noiet meer goed is al hoop ik natuurlijk van niet. Het blijft toch lastig te achterhalen met die lakkages maar misschien heeft iemand een idee.

Groeten
Erik
Erik1

Re:Water op binnendorpel

Berichtdoor Hans230CE » 05 okt 2009, 15:45

al gekeken naar de ingang handremkabel, anders ook eens je raamrubber controleren. Er zijn legio mogelijkheden.
Gebruik eens de zoekfunctie ook, hier zijn al pagina's aan verslonden.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Semrick » 05 okt 2009, 18:52

Zoals Hans al zegt. Dit kan overal vandaan komen.
Hans geeft al een optie. Maar denk ook eens aan het plaatwerk onder de accu. Die plaats is vaak rot. (zie foto).

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor Semrick » 05 okt 2009, 18:55

Andere optie is het plaatwerk rondom e bevestiging van de parkeerrem. (zie foto).

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor Semrick » 05 okt 2009, 19:01

Maar ook het raamrubber is een goede mogelijkheid. Zeker omdat je schrijft dat de druppels te volgen zijn tot boven in de hoek.
Ik zou ook eens kijken in de parravan (daar waar de ruitenwissermotor in zit of die niet verstopt zit door bv bladeren of dat het plaatwerk daar rot is.
Een lekkage opsporen is vaak lastig. zeker omdat de buitenzijde is afgedekt met bodycoating en de binnenzijde met anti-dreunmateriaal. Rot (en dus lek) plaatwerk kan een tijdlang uit het zicht blijven.
Kijk anders eens in de rubriek projecten. Met name het project van de ontmanteling van een 240TD door Toontje is erg nuttig. Je kunt daarin precies zien hoe alles geconstrueerd is en waar jouw auto dus zou kunnen lekken.
viewtopic.php?f=10&t=7048
En aangezien je uit Zeeland komt zou je Toontje eens een PM kunnen sturen of hij eens naar jouw auto wil kijken. Hij kent de zwakke plekken als geen ander. ;-)<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/10/05 19:02
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor Erik1 » 05 okt 2009, 20:54

Bedankt voor de reacties

Onder de accubak is het ook dichtgelast (door toontje dus dat zit wel snor). En de parkeerrem zit lager dan waar de druppeltjes vandaan komen. Dus dat lijkt me ook geen optie. Ik denk dat die parravan het goed zou kunnen zijn. Is daar lastig in te komen?
Het is ook zo vreemd dat het aan beide zijden is, vandaar dat ik dacht aan die flappen voor in je wielkast, die zitten er allebei niet op. Maar dat is misschien onzin
Affijn morgen effe(??) die parravans checken op blokkades, hoop doet leven...

Bedankt weer tot zover
Erik1

Water in A-stijl

Berichtdoor Erik1 » 08 dec 2009, 19:06

Gegroet medestrijders

De lekkages zijn al een stuk minder maar er loopt nog water in de a-stijl. Heb het hemeltje losgemaakt en heb de afwateringsslang van het schuifdak bekeken, was o.k. Ook de afwaterings pijpjes op de schuifdakbak zijjn o.k. Het meeste water komt via de a-stijl aan de passagierskant de auto binnen daar waar de slang de stijl van onderen uitkomt en naar buiten gaat. Hoe kan er nog steeds water van de stijl inlopen? En is het nodig de hele schuifdakbak eraf te halen of kan het iets anders zijn?

Wie o wie heeft er een idee?

Is het mogelijk dat er water binnenkomt via de blower? Ik heb het idee dat het water precies onder die luchtkanalen ligt. De blower kleppert soms en beetje, als een bierviltje tussen je spaken.

Bedankt alvast Erik
Erik1

Berichtdoor Luigi » 11 dec 2009, 10:23

Het lekt bij mij ook.
Eerst leek het van onder het dashboard te komen.
(Weet iemand waar de afwatering van de airco zit?)
Heb het idee dat het van het schuifdak frame komt.
Zitten soms ook druppels aan de hemel.
Ben dus erg benieuwd wat jij vind.

Groet Luigi.
Luigi

Berichtdoor JantjeV8 » 14 dec 2009, 09:03

Druppels aan de hemel duiden inderdaad op een lekke schuifdakbak. Waarschijnlijk zijn de pijpjes die op de hoeken van de schuifdakbak gelast zitten door gerot. Het water lekt dan op de hemelbekleding, meestal druppelt het dan bij die zwarte paneel voor de voorruit er vanaf.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Keer terug naar Interieur