[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Oliekoeler spoelen / schoonmaken Automaat : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:52

Oliekoeler spoelen / schoonmaken Automaat

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Oliekoeler spoelen / schoonmaken Automaat

Berichtdoor Paul Stanley » 08 dec 2009, 18:04

Goedemiddag,

Ik lees hier en daar, dat het belangrijk is om bij het vervangen van de automaten bak olie,
OOK de olie koeler te spoelen.

Is dit een broodje AAP verhaal ??

Zo ja, dan ben ik zo klaar ...

Zo Nee ....

- hoe ?
- met welke vloeistof ?
- prcedure ?
- controle ?

Alvast erg bedankt voor jullie informatie.
Paul Stanley

Re:Oliekoeler spoelen / schoonmaken Automaat

Berichtdoor SgtPeppers » 08 dec 2009, 18:13

Ben er niet mee bekend, maar ben wél benieuwd! Heb namelijk net de automaatolie ververst incl. uiteraard de koppelomvormer, maar niks gedaan met de oliekoeler. Als ik me niet vergis hebben sommige W123's een aparte oliekoeler, en bij anderen zit hij in de radiateur.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Govert » 08 dec 2009, 19:19

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/11 17:18
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 08 dec 2009, 20:21

Hallo Paul

ik heb een handvol jaren bij de Mercedes dealer gewerkt en wij deden in die tijd nooit spoelen wel om de 50000 km verversen.
maar nu heden ten dage is het dan zinvol om de boel te spoelen is een gooie vraag.
maar ik denk is maar net hoe de situatie zich voordoet.
laatst in Waarland ook een automaat gezien waar allerlei vieze grijze smurrie is zat dan kan ik mij voorstellen om te spoelen maar heeft het geholpen ik heb die diskussie toen niet verder gevolg.
maar als de automaat nog gewoon goed schaakelt is er niks mis en er zit voor het leven olie in zo hoort het tenminste maar nu 25 jaar en meer verder zeg ik gewoon onderhoud plegen want wie doet er hiet nu de dure long life in zijn automaat.
zullen heus wel zijn maar er zijn er ook van het type het mag niks kosten.
maar ik zeg gewoon als je een auto met een automaat bak koopt rij hem goed warm hoef je echt niet voor te trappen.
maar gewoon rijden zo je zelf ook zou doen als de auto van jou zelf zou zijn en dan de peilstok met draaiende moter eruit trekken en dan voelen of de olie nog kleeft dan is de olie die in de bak nog goed.
want de W123 word toch wel gewisseld van eigenaar en jij als nieuwe eigenaar wilt alleen maar het beste voor je nieuwe aanwinst dus word de hele boel van voor naar achter voorzien van nieuwe olie is dat tenminste goed.
want we hebben ons toch zo goed in gelezen op de verschillende Fora nu kunnen we zelf wel een W123 koopen hoeft niet iemand bij die er echt verstand van heeft.
zo dat is er uit.

maar als je toch wilt verversen wel de omvermer meenemen daar zit de meeste olie in.
in de automaat zelf zit maar een anderhalve ltr en in totaal zit er wel 6ltr in.

maar suc6 met je keuze.
met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek