Ik ben sinds een aantal weken in bezet van een W123 v6 , automaat.
Deze is ook omgebouwd om te kunnen rijden op LPG.
Nu heb ik al een aantal probleempjes gehad met de motor.
Het eerste pech geval was dat ik tijdens het rijden op de snelweg (km of 120/130 p/u) een backfire gekregen had, nadat
ik deze had laten maken had ik 2 dagen later weer een kleinere backfire toen ik optrok bij een stoplicht. Dit
was gelukkig niet zo duur een grapje als de 1e (500 en 80 euro)
Sindsdien heeft de auto eigenlijk altijd goed gereden, starten op benzine en na een aantal km of voor ik de snelweg
op duik overschakelen op gas.
Enkel zijn er 2 probleempjes,
In het begin startte de motor gewoon goed hooguit even 1 minuutje warm draaien om iets soepeler weg te rijden, enkel als ik van de snelweg afkom of ik heb een wat langer stuk gereden (vanaf 20 minuten) en de motor is dan warm wil hij bij stilstaan erg haperen en zelfs uitvallen als hij in drive staat. Ik los dit op door hem in neutraal te zetten en desnoods gas bij te geven. Dit gebeurt tot zover alleen bij LPG, bij benzine draait hij stationair hoger. Ik vermoed dat ik hierbij gewoon de stationair moet verhogen.
Het 2e probleem is sinds 2/3 dagen en is wat ernstiger.
Ik start de motor op benzine, maar zodra ik ga rijden hapert de motor heel erg alsof hij steeds brandstof te kort heeft. Als ik hem eerst stationair warm laat draaien dan gebeurt het in het algemeen niet, maar geef je een beetje gas bij dan begint hij te haperen of valt in 1x uit. Zodra ik het toch aandurf te gaan rijden en ik ga de snelweg op dan loopt de motor gewoon als een zonnetje op benzine en gas (als hij dus warm is)
Wat kan ik vooral aan het 2e probleem doen, want ik ben bang dat ik anders de motor niet ten goede doe door elke keer op die manier weg te rijden.
Daarbij woon ikzelf in Rotterdam en misschien dat er iemand in de buurt woont die het interessant/leuk lijkt hiermee te helpen. Dan kan ik zelf ook meer inzicht krijgen in wat er onder mijn kap bevindt. Als iemand verder weg woont zou ik het ook niet erg vinden die kant op te komen.
Tristan