door Wally » 12 dec 2009, 21:19
Hallo,
ik ga het voor de derde keer proberen,
lukt steeds niet om een topic te openen, dus hier nog een poging.
Mijn W123, 200 benzine(automaat) uit 1981 is nu al meerder malen stil gevallen, zowel spontaan voor het stoplicht, als ook op de snelweg.
In de tussentijd heb ik de volgende werkzaamheden uitgevoerd, om zaken uit te sluiten,
nieuwe bobine,nieuwe bougies,nieuwe branstofpomp, nieuwe rotor, nieuw membraam in de carburateur,(CO-schroef is nu wel veranderd, door het schoonmaken van de carburateur),
brandstoftank nagekeken op vuil, deze was net als het filter brandschoon.(luchtfilter is ook nieuw)
Nu had ik (samen met een vriend) het idee dat het misschien de magneetschakelaar was die onder de carburateur zit, maar na een test uit het onderhoudswerkboek, bleek deze goed te zijn.
Op dit moment denken we dat het het relay is die deze schakelaar aanstuurt, welke zich bevind onder het stuurhuis(dashboard).
De auto start nu af en toe, en als de motor loopt, dan valt ie soms meteen of anders na misschien een minuut of wat uit.
Heeft iemand hier ervaring mee(met het relay), of met hetgeen ik hier omschrijf, of heeft er iemand nog een hele andere invalshoek waar we nog aan hebben gedacht,
Alvast bedankt voor het meedenken,
groet,
Wally