MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:41

Gezocht: Klokje

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Gezocht: Klokje

Berichtdoor dimitryk » 02 dec 2009, 18:15

Hallo Mercedes vrinden,

Ik ben op zoek naar een klokje, aangezien mijn huidige klokje niet meer zoveel waard is. Heb je dr een? Laat het even weten.

Het gaat enkel om het klokje het hoeft geen complete teller te zijn!
dimitryk

Re:Gezocht: Klokje

Berichtdoor dimitryk » 02 dec 2009, 18:28

dimitryk

Berichtdoor Leon » 03 dec 2009, 01:20

Wat is er mis met je klokje dan? Meestal kan je ze oplappen door de condensator(en) te vervangen.
Leon

Berichtdoor Bogent » 03 dec 2009, 09:56

Heb nog wel een uurwerk met nieuwe elco'tjes liggen, stuur me maar een pm
Bogent

Berichtdoor dimitryk » 03 dec 2009, 20:20

Ik ga eerst even kijken of ik zelf de elcotjes kan vervangen. Moet wel lukken aangezien ik op zich wel een soldeerbout kan hanteren! Ik heb geen idee of het zin heeft aangezien mijn klokje af het toe blijft hangen lijkt het wel, maar het kan net zo goed zijn dat deze te langzaam loopt. Als ik de klok goed zet dan loopt deze tot 's avonds ongeveer goed.

Ik laat het nog wel even horen of het allemaal goedkomt!

Groetjes.
dimitryk

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 16 dec 2009, 23:59

keertje nieuw vet in het loopwerk? ik neem aan dat dat er niet beter op wordt na 25 jaar of langer. Tevens is het nu kouder... als het vet gaat klonteren dan loopt ie ook niet echt lekker lijkt me
AdriaanVogelzang

Berichtdoor FrankG » 18 dec 2009, 23:58

Hoi, ik heb onlangs een hele set met een toerenteller gekocht en heb dus binnenkort een klokej over. Helaas heb ik nu even een andere prioriteit met de merc (zie projecten).

Dus als het allemaal niet mocht lukken kun je het eens bij mij proberen. Dit klokje zal dan te verkrijgen zijn tegen inruil van 1 fles gedestilleerd uit Schiedam. Oftewel schavuitenwater, zoals Carmiggelt gezegd zou hebben.

succes er mee!
FrankG

Keer terug naar Interieur