door JaapW114 » 22 dec 2009, 10:57
Ik gebruik veel accu gereedschap, of het nu om Hitachi, Makita, Metabo of blauwe Bosch gaat, de accu's blijven het zwakke punt, ook bij de Li-ion en lithium. Heb eens een Panasonic gekocht met Lithium accu, 15,6 volt en 3,5 amp. Deze accu's gaan nu al langer dan een jaar mee, worden intensief gebruikt en zijn binnen een half uur weer vol. In de bouw zie je de Panasonics steeds meer, heb nog geen negatieve berichten daarover gehoord. Alleen ze zijn niet goedkoop, maar wel goed. Aangezien ik mijn brood ermee moet verdienen, koop ik liever iets duurders, maar goeds.
DeWalt is inmiddels in de bouw weer helemaal op zijn retour, zeer zwakke accu's zeker de Li-ion's, machines zijn te zwaar, te lomp en gaan wel erg vaak stuk.
Maar over de aangeboden Makita, zeker geen slechte machine. Het is net waar en hoe vaak je zo'n machine gebruikt, alle waar naar zijn geld. Voor een beetje hobby en huis- tuin- en keuken gebruik is het een prima machine.
Voor dagelijks gebruik in de bouw, zou ik wat beters kopen.
Alleen snap ik niet waarom de accu's van al die machines zo schreeuwend duur moeten zijn, het is voordeliger een nieuwe machine met accu's, lader en koffer te kopen dan twee nieuwe accu's. Dat in een tijd waar "duurzaamheid" het magische woord is. Kartelvorming??
Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/12/22 10:04