[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Oliefenomeen 200D : Diesel Specifiek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 14:59

Oliefenomeen 200D

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 27 dec 2009, 20:14

Trouwens op die vorige foto wel goed te zien hoe de verneveling van de verstuivers gebeurd.
Wat een vettigheid in die eerste.

Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 27 dec 2009, 20:15

En om het verschil te laten zien tussen hoe het wel en niet moet.

Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 27 dec 2009, 20:16

En de rest van de rommel.

Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 27 dec 2009, 20:18

En nog een blik in de cilinders. Wel een kleine roetrand bovenin. Ik denk dat dat toch van die Plflanzoll komt waar deze auto een paar jaar op gereden heeft.

Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 27 dec 2009, 20:20

Mocht je een probleem hebben en je twijfelt nog ergens over. Zo'n uitlaatspruitstuk verraad zo veel over de verbranding. Je ziet direct of en waar er iets loos is.

Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 27 dec 2009, 20:22

Een nokkenas die zo terug het magazijn in kan. Nog geen spoortje van gebruik te ontdekken.

En nu op onderdelenjacht.

Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 27 dec 2009, 20:24

Nog wel even aan het tobben geweest om de ketting geleider te verwijderen. Daarvoor moeten er 2 pennen uitgetrokken worden. Simon had een slagtrekker, maar dat was niet zwaar genoeg. Met een boutje en een busje werkte beter, totdat bij 1tje het boutje afbrak. Dus boren, tappen, proberen en zo nog een rondje, maar ook dat lukte.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor Markparket » 27 dec 2009, 21:28

3 keer TOP!

TOP dat Willem zo van afstand een perfecte diagnose stelt!
TOP dat Jantje even op de zondagmiddag aan de gang gaat!
TOP dat Simon (Majiksimon) even mee helpt!

Van dit soort berichten word ik vrolijk, heel erg vrolijk;-)

Jan:

Gaat weer helemaal goed komen met je patient!
Markparket
 


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 30 dec 2009, 19:04

EN het is weer goed gekomen. Zojuist een kilometer of 30 getokkeld, prima ding.
Nog wat plaatjes geschoten, het aandraaien van de kopbouten. Stevig klusje, 18 van die dingen aandraaien.

Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 30 dec 2009, 19:05

Nokkenas en kettingwiel zit er weer op. Vergewis jezelf minimaal 3 keer dat de zaak op tijd staat. Doe dat MET de spanner ook weer gemonteerd. Een slappe ketting kan je of 1 of 2 tanden mee vergissen.

Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 30 dec 2009, 19:06

Nokkenas op tijd

Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 30 dec 2009, 19:07

Krukas staat ook precies op OT. Zit geen graad verschil in, motortje is gewoon geond na 277k kilometers.

Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 30 dec 2009, 19:12

Misschien zie je het op deze beter.

De kop was keurig vlak. Ik kreeg nog een tip van Willem hoe je dat kunt controleren, maar ik had hem al weer gemonteerd. Ik had de kop met een machinelineaal gecontroleerd. Een nauwkeurige stalen rei die je in verschillende richtingen op het pasvlak legt.

Ding loopt weer prima in elk geval. Hij nagelt niet meer vanwege de cilinderdruk in de olieleidingen.
Oliedrukmeter staat keurig stil. Het kleine beetje trillen wat je stationair voelde is ook weg, evenals het rookgordijn.

Mag ik iedereen bedanken met de tips die achter de schermen hebben bijgedragen? De tijd zal het leren of het een duurzame reparatie betrof. Ik ben er niet zo bang voor in elk geval.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor Wiebren240D » 30 dec 2009, 19:36

Hallo Jan

is toch mooi dat het goed is gekomen en we hebben er denk ik allebeide weer van geleerd.

ik kom je denk ik op de leden vergadering wel tegen zou ik wel mooi vinden zo het nu staat ben ik er bij.

maar ik wens je een goed 2010 toe.
met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oliefenomeen 200D

Berichtdoor MBvO » 31 dec 2009, 14:27

Zo! Da's nog eens goed het oude jaar uit en het nieuwe in! Wederom petje af. Bedankt voor de documentatieIk vind 't mooi om te lezen dat de ervaren mensen onder ons zo snel een goede diagnose kunnen stellen van een probleem wat mij als techniet (ipv techneut) de haren (althans, de weinige die er nog op zitten) ten berge doen rijzen... en het dan ook nog 'even' binnen een week oplossen. Pffff, geweldig!

Een zonnige Spaanse 15 graden groet en iedereen een geweldig 2010 gewenst.
MBvO
 

Vorige

Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten