afgelopen woensdag kwam ik in hilversum in langzaam verkeer en zag tot mijn grote schrik ineens bijna 100 graden temperatuur.
later toen hij afgekoeld was even gekeken, radiateur leek flink wat vloeistof kwijt.
ergens om de hoek voor goud geld 5 liter 26 graden spul gehaald.
ongeveer 1 liter kon erbij, veilig naar huis (dik 100 KM)
volgende dag thuis weer checken, kon weer een liter bij, oei.
dan maar even naar de garage die hem 1000 KM geleden een grote beurt gedaan heeft. ook de koelvloeistof was vervangen/aangevuld..
mijn 'vaste' man was er niet, de baas zette er een druk meter op.
na een minuut of 10 leek die iets gezakt.
conclusie, waarschnijnlijk radiateur lek.. hmm..
toen kwam na overleg, de jongste bediende met een blikje, de zogenaamde pil.
toen dat blikje er in zat zou ik weer kunnen gaan, nee, de baas zei, er moet nog een blikje in, kennelijk een soort 2 componenten spul?
hmm.. het tweede blikje paste er nog maar half bij, dus ik nam het mee, met het idee, als dat er morgen bij kan is het niet best.
gister niet veel gereden, zonet gekeken, de rest van het blikje kon er bij.
toen de auto maar eens gestart en een flink stuk karton er onder gelegd en dan kijken.
ik zag eerst een soort baan van fijne druppels komen, heb de laatste tijd ook veel last van in het begin piepende V snaar..
dan kwamen er ook druppels. niet ter hoogte van de radiateur!
toen keek ik weer van boven en zag ik het er vrij hard uit druppelen onderaan wat je hier midden op de foto ziet.
help? wat is er aan de hand?