door Janbenz » 21 okt 2006, 16:19
Hoi,
Mijn pastelgraue Benz komt ook van Jan Willem vandaan. Ook bij mij stond, dat hij absoluut roestvrij is. Dat is hij dus niet. Ik heb last van roest langs de randen van de wielkast rechtsachter en het linker voorspatscherm. Dit is nog niet schokkend, maar volgend jaar, of het jaar daarop zal ik daar iets mee moeten. Verder heeft hij de benzineleidingen laten vervangen, omdat de auto anders niet door de keuring kwam.
Toen ik de auto eenmaal had, stonk hij regelmatig naar benzine. Ik heb zelf de benzineslangen vervangen. Jan Willem heeft de wielkasten op mijn verzoek laten tectyleren. Toen ik de auto voor het eerst zag, leek hij ook echt roestvrij. Het blijkt maar weer, dat ik gewoon een leek ben.
Hoewel de auto niet is, zoals hij aangeprezen werd, heb ik het idee, dat ik geen slechte auto heb gekocht. Hij rijdt goed. Bij mijn garage zeggen ze, dat de motor goed loopt en hij start in een keer, ook al heeft hij drie weken stil gestaan. Het interieur ziet er nog goed uit. Verder vond ik, dat zijn prijzen niet buitengewoon hoog waren.
Ik ben ook naar een handelaar in Odiliapeel geweest,die in prijsklasse ongeveer gelijk lag. Die auto's hadden allen dikke roestplekken, waar mijn auto nog heilig bij is.
Conclusie van mijzelf, als ik de ervaringen van hierboven zo lees, is enerzijds een bevestiging van mijn eigen ervaringen en anderzijds en die indruk had ik direct, dat Jan Willem geen echt slechte auto's verkoopt.
Een gok blijft het natuurlijk altijd.
Groeten,
Jan