[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
help help ik heb een probleem : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:31

help help ik heb een probleem

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

help help ik heb een probleem

Berichtdoor jolemi » 01 jan 2010, 20:11

eerst de beste wensen en veel rijplezier in 2010.
dan nu mijn probleem als ik een poosje rij met mijn W123 200D dan valt de olie druk meter terug tussen de 2 en 3 gewoon op de snel weg en gaat hij ook niet harder dan 100 .
ook ben ik dan vermogen kwijt en wil hij echt niet meer ga ik even aan de kant en wacht dan doet hij het weer even normaal.
dit probleem was van de zomer echt verschrikkelijk toen ik in belgie in een tunnel re en hij echt niet voor uit te branden was 20 km in zijn 2 met een vrachtwagen achter mij en dan de tunnel uit heb echt peentje gezweten .
en met knikkende knieen een maal uit de tunnel even adem gehaalt langs de kant van de weg wilden hem eerst in de ........ steken maar dat mocht niet van mijn vrouw die wilden niet lopen (ik wel).
heeft iemand een idee dan graag raad want ik hou toch wel stiekem van dat oude ding en dan heb ik het over mijn auto natuurlijk.
ik hoor het wel alvast bedankt gr joop
jolemi

Re:help help ik heb een probleem

Berichtdoor Wiebren240D » 01 jan 2010, 20:26

Hallo Joop

in jou geval denk ik dat je lid moet worden van de Bollensleutelclub.
daar is de kennis wel aanwezig om dit probleem op te lossen.

want ik denk dat er meer oorzaken zijn voor jou problemen.
vertel eerst maar even hoe de staat van onderhoud is.
wanneer zijn de kleppen gesteld brandstofpomp op tijd gezet en hoe remt de auto is ook zo een ding.
want als je auto slecht remt kan het maar zo zijn dat je vacuum membraam het heeft begeven.
is wel te kontroleren er loopt een redelijk dikke witte slang van de vacuum pomp naar de rembekrachtiger als die slang niet mooi wit is maar zwart van de moter olie dan is je vacuum membraam stuk en die olie gaat voor meer problemen zorgen.

leuk een ouwe Mercedes maar ik wens je veel suc6 met herstel.
met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Semrick » 01 jan 2010, 21:10

Ik denk dat je tankfilter verstopt zit.

zie: viewtopic.php?f=10&t=3041
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
LPG: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 01 jan 2010, 22:19

Tja, Wieb en Semrick noemen het eigenlijk al.
Het hoeft niet direct een defect te zijn. Eerst de basiszaken uit gaan sluiten, dus:
Luchtfilter in orde.
Motorolie in orde.
Oliefilter in orde.
Brandstoffilter in orde.
Kleine voorfiltertje indien aanwezig in orde.
Kleppen stellen.

Is dat in orde en doet ie het nog niet zoals het hoort, dan je dieseltank demonteren en reinigen. Even zoeken hier, staan erg veel tips over vernoemd, 1 ding, naderhand stink je naar een booreiland maar dat is ook op te lossen.
Slangetjes controleren en liever nog vervangen. Slangetjes vanaf de tank naar de stalen leidingen onder de auto, dieselslangetjes onder de motorkap.
Is je handopvoerpompje in orde, lekt dat draaidopje niet.

Kan iemand mij helpen met mijn toetsenbord. Er is iets mee gebeurd waardoor de leestekens niet meer onder de juiste toets zitten, ze staan allemaal door elkaar...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Semrick » 01 jan 2010, 22:22

Gelukkig heb je meer verstand van auto's. ;-)
Misschien even Ctrl - Shift indrukken?
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor JantjeV8 » 01 jan 2010, 22:25

Even testen...'':::___+++::;;!!@@...>>><<<

Ahhhh, gelukkig dank je wel. Sorry voor dit topic te verpesten.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto