[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Rare dingen na alarminstallatie : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:46

Rare dingen na alarminstallatie

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Rare dingen na alarminstallatie

Berichtdoor AHM » 30 dec 2009, 21:49

Beste mensen,

mijn MB W123 deed het altijd goed ook als hij drie/vier maanden stil staat.
Afgelopen week heb ik alarmsysteem ingebouwd ( merk: SPY/ two-way car alarmsystem) en een eenvoudige radio aangesloten.
De dag daarna wou de auto niet makelijk starten terwijl dat ik alles volgens de bijgevoegde schema's aangesloten heb.
Volgens de specificatie van de alarm is de verbruikte stroom max. 10mA.
Ik denk niet dat de accu binnen een of twee dagen leeg loopt door die 10mA van de alarm. En in andere kant weet ik bijna zeker dat dit door de inbouw van de alarm veroorzaakt is omdat de auto goed was.

Nou, ik weet het niet. kan dat de accu niet tegen kan? de specificatie van de alarm kloppen niet? hoe kan ik een lekstroom hebben?

Ander probleem is dat ik er rare geluiden in de speakers hoor, voraal bij lagere volume (bijv. knipperlichten hoor ik in de speakers klikken, ook als ik gas geef hoor ik een piep signaal in de speakers....heel vreemd). Dit had ik niet bij de gestolen radio.

De 12v tbv de alarminstallatie heb ik wel met de 12V van de radio gekopeld. Dat kan volgens mij, toch?

Conclusie: na het bouwen van de alarm en het aansluiten van de radio heb ik nu de twee benoemde problemen: accu loopt leeg en rare geluid in de speakers.

Iemand ervaring / tips wat denken jullie?

Groeten,
Abder
AHM
 


Re:Rare dingen na alarminstallatie

Berichtdoor ??? » 30 dec 2009, 22:01

Weet je hoe je lekstroom moet meten ?
???
 


Re:Rare dingen na alarminstallatie

Berichtdoor JaapW114 » 30 dec 2009, 22:17

Volgens mij gaat het meten van de stroom in ruststand als volgt.
plus of massa pool van de accu wordt los genomen en in serie geschakeld met een amperemeter, wel even om de polariteit denken, anders slaat de wijzer de verkeerde kant uit.
Dan wordt de auto afgesloten en het alarm ingeschakeld, wel zorgen dat alle gebruikers uitgeschakeld zijn. Dan kun je ruststroom op de amperemeter aflezen.

Ik denk dat we hier moeten spreken van ruststroom en niet van lekstroom. Lekstroom is de stroom die door de isolatie heen slaat of de inwendige stroom welke in een accu loopt. Ik denk dat deze stroom voor de gemiddelde hobbyist niet te meten is.

Jaap
JaapW114
 


Re:Rare dingen na alarminstallatie

Berichtdoor Govert » 30 dec 2009, 22:42

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/12 18:23
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Rare dingen na alarminstallatie

Berichtdoor AHM » 30 dec 2009, 23:13

Ik ga morgen de 'ruststroom' volgens Jaab's methode meten en dan kijk ik wat ik krijg.

Govert70227,
Het kan kloppen wat je zegt, want mijn ontvangst is heel slecht.
De speakers heb ik gewoon via de bekende stekker aangesloten.
Ik ga ook morgen proberen om een andere 12v te gebruiken dan die van de radio.
NB; mijn radio is gevoed van een permanente plus (deze is gekoppeld met de schakelaar van de parkeerlichten (knipperlichten)

Ik kom morgen op terug
AHM
 


Re:Rare dingen na alarminstallatie

Berichtdoor AHM » 02 jan 2010, 15:30

Nog beste wensen allemaal,

Ik de accu gemeten en de waarden zijn:

13,98 bij motor staan.
12,7 bij motor uit.
0,01A bij motor uit en alarm aangesloten.
0,01A/0,02A(varieerd) bij motor uit en alarm + radio aangesloten.
000A bij motor uit.

Ik kon geen conclusie trekken, alle waarden zijn normaal.
Toen ging ik verder met de radio, waarom hij rare geluiden geeft.
Ik heb de 12V van de radio bij verschilende groepen geprobeerd maar het probleem is niet verholpen. Ik wou de antenne stekker even los trekken omdat ie door andere kabels heen liep en toen ging de radio helemaal uit.
Heey, da's vreemd. Een stukje draad tussen de massa van de auto en de massa van de radio gedaan en toen kon ik de radio weer aan zetten.
Bij de spanningstekker is er wel spanning tussen de rode en de zwarte draad, het stukje draad weer tussen de zwarte draad en de massa van de radio gezet en kreeg ik de radio weer in praat. Mijn stukje draad is nu een vaste stukje geworden.
Bij deze aanpassing kon ik ook de volgende dag de auto makkelijk starten.

Het bleekt dus dat het een fabriek foutje zit binnen de radio (de min is niet met de massa van de radio verbonden). De radio gebruikte de min via de stekker van de antenne (een omweg naar een van de min sterpunten)

De radio heb ik als "nieuw niet gebruikt" via marktplaats gekocht.
AHM
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten

cron