Hallo luitjes,
Ik ben weer terug met een W123!!!
Heb een W126 380SE in het hok staan waar we mee bezig zijn met de voorwielophanging.
Maar dat komt nog wel.
Heb vandaag een witte in nieuwstaat verkerende W123 240D uit 1980 met orginele aangetoonde 128000km op de klok gekocht.
Deze komt uit Stuttgard, van de man die de uitgifte doet van alle mercedessen die de fabriek daar verlaten.
Deze man heeft deze auto gekocht toen deze auto 1 jaar oud was, omdat er toendertijd een wachttijd van 1 jaar was om een W123 te kunnen kopen.
Daarom kocht hij deze van een Mercedes Benz werknemer.
Hij woont vlak bij de fabriek, en heeft de auto alleen gebruikt voor familie bezoeken, en voor de vakanties.
Gemiddeld heeft hij er 4000km per jaar mee gereden,en verder altijd binnen gestald en dealer onderhouden.
Alle TUV keuringsraporten zijn aanwezig, alle documentatie etc.
Nu de auto 30jaar oud is heeft hij besloten om hem toch maar weg te doen, vanwege de milieu regels in Stuttgard, en heeft hij een nieuwe S klasse gekocht.
Deze auto verkeert werkelijk in nieuwstaat, zowel binnen als buiten.
Hij is nog mooier dan de groene W123 200 die ik de afgelopen jaren heb gehad.
En dat was ook een plaatje van een auto.
Het motortje loopt als een zonnetje, en er is geen plekje roest te vinden, en is goed getectyleerd.
De scharnierbakken zijn 100% gaaf, de deuren onderzijde zijn roestvrij.
Dus ik ben weer blij.
Eindelijk een diesel zoals ik altijd graag heb gewild.
Ben er gewoon tegen aan gelopen.
Hopelijk kunnen we elkaar weer voorzien van tips ed, en ontmoeten we elkaar weer op de meatings.
Groetnis fan Jan.