[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
cabarateur 250E : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 05:05

cabarateur 250E

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

cabarateur 250E

Berichtdoor Ben01 » 30 nov 2009, 17:11

Gister is de draadstaal van mijn cabarateur afgebroken tijdens het rijden, waardoor mijn luchtfilter tegen de motorkap is geklapt. Resultaat een put in de gave kap ; (

Nu is de schroefdraad dus kapot en moet hem laten repareren. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat de evt. oorzaak is. Zou het de ontsteking kunnen zijn?

Groet ben <br><br>Post edited by: Ben01, at: 2009/11/30 16:12

Ben01
 


Re:cabarateur 250E

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 30 nov 2009, 17:15

ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar het lijkt op een backfire, maar zoals ik al zei ik weet t niet zeker
Adrieaantjuhh
 


Re:cabarateur 250E

Berichtdoor Ben01 » 30 nov 2009, 18:11

Ja dat klopt. Maar ik vraag me af of ik de hele cabarateur moet vervangen of dat het mogelijk is de schroefdraad te vervangen...
Ben01
 


Re:cabarateur 250E

Berichtdoor Quinten » 03 dec 2009, 20:18

Ik weet niet of dat schroefdraad te vervangen is,
maar het handig om te weten dat het een solex 4A1 type carb. is.<br><br>Post edited by: Quinten, at: 2009/12/07 10:07
Quinten
 


Re:cabarateur 250E

Berichtdoor zilver101 » 08 dec 2009, 22:54

Hallo, heb hetzelfde gehad en het draadeind met vloeibaar ijzer terug vastgezet.Zoek wel eerst de oorzaak op wand bij een volgede keer back-fire kan het wel eens helemaal kapot zijn.
Groet Peter
zilver101
 


Re:cabarateur 250E

Berichtdoor FrankG » 11 dec 2009, 00:51

Kun je geen helicoil zetten en eventueel een nieuw draadeind?
Als je het zelf niet kunt, iedere garage kan in een kwartiertje een helicoil zetten.

PS je hebt geen 250E, maar een 250. E staat voor injectie en jij hebt een knots van een carburateur!
(Geeft niks, ik dacht ook een 250E gekocht te hebben, maar had nog niet in het luchtfilter gekeken.
FrankG
 


Re:cabarateur 250E

Berichtdoor Desje » 02 jan 2010, 23:08

wat je wel ook moet doen is de kleppenstellen ,dat backfier is niet voor niks ontstaan het heeft een reden.
mvg
desje
Desje
 


Re:cabarateur 250E

Berichtdoor Coupe280 » 03 jan 2010, 15:35

ben 01.
trek je niet de verkeerde conclusie???
het is eigenlijk heel erg moeilijk voor elkaar te krijgen om met een carburateur motor een backfire te krijgen.
dus dan heeft hij al langer erg slecht gelopen of gestart .
dus ik vraag mij dan af wat er nog meer aan de hand is ??
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:cabarateur 250E

Berichtdoor willie280 » 03 jan 2010, 17:17

Hoi kan ook zijn dat het luchtfilter(kap) valse lucht heeft gezogen bijv, dat het luchtfilter(kap) niet goed heeft vastgezeten onvoeldoende verbranding en hierdoor een backfire is ontstaan
groetn
Willie
willie280
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten