door mediamark » 03 jan 2010, 12:01
Jaap heeft waarschijnlijk gelijk. Ik bedoelde echter dat het rijden van een oldtimer niet (altijd) goedkoop kan zijn.
Binnen een maand van aanschaf heb ik best al wel wat vervangen aan mijn W123. Toegegeven, het zijn onderdelen die de vorige eigenaar beslist had moeten doen omdat hij er dagelijks in reed!
- Van beide remklauwen voor zat een zuiger muuuurvast. De schade aan de zuiger was ook niet te herstellen. Twee nieuwe remklauwen eronder geprakt dus. Vloeistof, slangen en blokken natuurlijk ook.
- De motor werd niet warmer dan 65 graden en dat duurde erg lang. Thermostaatje vervangen, makkie. NOT want de boutjes van het thermostaathuis breken vrij makkelijk af...
- Die 11L koelvloeistof verdween als sneeuw voor de zon. Logisch want de waterpomp pompte een gedeelte naar buiten toe. Nieuwe waterpomp? Jazeker.
- Stationair toerental van de motor is niet af te regelen en is veeel te hoog als de motor een beetje warmer wordt. Vacuümmembraam van de brandstofpomp lek. Ooooh vandaar dat de lehrlaufschakelaar kapot is gedraaid, die moet ook nog eens vervangen worden.
- Beide voorbanden slijten scheef af. Uitlijnen zodra de bandenboer tijd heeft.
Gelukkig is het koetswerk wel in goede staat dus het lasapparaat kan uit blijven.
Jaaa, maar waarom heb je dan ook een goedkope oldtimer gekocht. Had wat meer uitgegeven! Dat had ook gekund maar dan had ik alle sleutelfun gemist. Bovendien weet ik nu dat mijn nieuwe onderdelen er weer een mooi tijdje tegenaan kunnen.<br><br>Post edited by: mediamark, at: 2010/01/03 11:08