MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:33

verwarming vs climate control

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

verwarming vs climate control

Berichtdoor koeba » 03 dec 2009, 14:14

Hoi,

In mijn oude 230E uit 1982 had ik een gewone verwarming zitten die het voor meer dan 100% deed. Auto starten, schuiven open en binnen enkele minuten was het bloedheet in de auto. Ik heb nu een 230TE 1985 met climate control. Het duurt nu echt lang voordat het warm wordt. Weet iemand hoe ik dit kan verbeteren? Kan dit bv aan de voeler liggen?

Bvd

Koeba
koeba

Re:verwarming vs climate control

Berichtdoor ??? » 03 dec 2009, 19:18

Word je motor wel snel warm ?
Kan dus ook aan de thermostaat liggen.
De voeler voor de climate control zit bij mij onder de rechter box van de radio.
Die van mij is uit 1978.
Succes met de operatie.
???

Berichtdoor koeba » 05 dec 2009, 11:36

Bedankt, ik zal de volgende week eens gaan zoeken. Er gaat in winterdag toch niks boven een goede verwarming.

Gr Koeba
koeba

Berichtdoor brianm » 05 dec 2009, 19:44

hoi
de sensor zit bovenop je dashboard
hier een foto van de installatie
groet
brian

brianm

Berichtdoor koeba » 15 dec 2009, 14:13

Ja, bij mij zit de sensor net zoals op de foto. Als ik ga rijden doet de verwarming het niet. Heeft hij daarna even stilgestaan en rij ik weer weg dan blaast hij wel warme lucht?
koeba

Berichtdoor koeba » 15 dec 2009, 14:13

Ja, bij mij zit de sensor net zoals op de foto. Als ik ga rijden doet de verwarming het niet. Heeft hij daarna even stilgestaan en rij ik weer weg dan blaast hij wel warme lucht?
koeba

Berichtdoor koeba » 03 jan 2010, 16:00

Hoi allemaal,

Ben gewoon vooraan begonnen met zoeken en inderdaad de thermostaat was kapot. Deze vervangen en het wordt weer heerlijk warm in de sloep.

Groetjes Koeba

Ps wie heeft er nog een ned talige handleiding van de climate control of kan deze even scannen. Die van mij is in het frans en ik weet niet precies hoe je hem moet instellen.
koeba

Keer terug naar Techniek