MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:23

Ruitenwisser doet het niet via de schakelaar

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Ruitenwisser doet het niet via de schakelaar

Berichtdoor hcbotje » 04 jan 2010, 22:20

Hallo,

Sinds vanochtend zit ik met een raar probleem. Mijn ruitenwisser kan ik niet meer aansturen met de schakelaar maar als ik de schakelaar indruk om de ruitenwisservloeistof te spuiten gaat de ruitenwissermotor wel aan zoals dat hoort (hij wist dus 2 keer heen en weer). Ik heb alle zekeringen door gemeten en deze geven geen problemen. Heeft iemand hier enig idee waar ik verder moet zoeken?

Met vriendelijke groet,

Hans Botje
hcbotje

Re:Ruitenwisser doet het niet via de schakelaar

Berichtdoor ??? » 04 jan 2010, 22:49

Misschien je relai voor je ruitenwisser. ( vraag me niet waar die zit sorry )
Kan ook in de handel zitten,
???

Berichtdoor Starcruiser » 05 jan 2010, 09:59

Als ik dat zo lees, dan denk ik dat het in de bedrading van de hendel zit.
De soldeerverbindingen gaan na al die jaren wel eens los en dan krijg je dit soort onbegrijpelijke dingen.

Dus mijn advies is: haal de hendel eruit (wel eerst onder de stuurkolom de grote stekkerverbinding losmaken) en controleer heel goed al die soldeerverbindingen.
En zorg bij het terugzetten dat je heel voorzichtig bent met die verbindingen, want te veel wringen zorgt weer voor losse andere contacten.
Klusje van een half uur in totaal, schat ik.

Veel succes
Starcruiser

Berichtdoor whiteman » 09 jan 2010, 13:24

Wat je ook kan proberen is je stekkerverbinding even losmaken en schoonmaken.Deze bevind zich tegen het schutbord (onder de motorkap,ongeveer bij het stuur) aan.

groetjes....
whiteman

Keer terug naar Techniek