[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Een dagje sleutelen in Waarland : Techniek - 57

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 12:50

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Jacob » 05 jan 2010, 22:06

Ik snap er niets meer van!
Zoals in het bericht van Camiel gemeld zouden alle sensoren het moeten doen omdat ze de goede weerstand geven.
En zou het dus toch aan de module moeten liggen.
Op Mp worden er een aantal aangeboden maar voornamelijk van een W126.
Dus maar even naar de Dealert gebeld om te vragen wat zo'n ding kost en welke er allemaal op mijn 230E passen.
Nou op het MB nr kon hij niets vinden maar gelukkig wel op het Bosch nr dat overigens bij Camiel ook het zelfde was als bij mij.
Oooo... dat valt mee zei hij hoeveel wil je er?
1komt op ongeveer 2200,-ex!
De grappenmaker.....
Hij vertelde dat voor de W123 de module voor de volgende types het zelfde zijn:

230
250
280
240D
300D
300TDT

Voor de W126 vergeten te vragen maar ga ik morgen nog even doen.

Dus toch Yvo van Mercedes-only maar even gebeld en die had er 1 liggen van een turbodiesel

Vanmorgen met smart op de postbezorger zitten wachten pakketje uit zijn handen gerukt en module geprobeerd,
GVD weer het zelfde dus!!!!
Weer bij 7 km/u het fo****g lampje aan!!!

Ik weet het nu echt niet meer.
Yvo had het over de sensoren nog een keer doormeten met draaiende wielen,
dan zouden ze op wisselspanning tussen de 0,6 en de 0,9 moeten geven??

Ik ga nu even een Actie film kijken!

Jacob.<br><br>Post edited by: Jacob, at: 2010/01/05 21:07
Jacob

Berichtdoor MB280E » 05 jan 2010, 22:43

Eventjes een domme vraag: De sensoren zijn toch proper en correct afgesteld? En de zekering is ook vast al gecontroleerd zeker?
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JaapW114 » 05 jan 2010, 23:24

Hallo Jan,

Dan reed mijn collega, ik deed ik een poging om even te slapen, kan ik namelijk heel goed. Ik rijd heen, hij terug. We zijn een 12 meter hoge staalconstructie aan het verwijderen, deze hadden we gemaakt om betonnen wanden tegen aan te plaatsen, wanden staan inmiddels in het beton, dus de staalconstructie mag weer weg. Slijpen in plaats van lassen, gelukkig had ik het zelf gelast, dus alleen op plaatsen waar ik goed bij kan met de slijptol. Ik heb mensen wel eens in hoeken zien lassen, leuk om dat ooit weer los te krijgen. Het weer was niet onaardig, droog maar fris, maar goed werkbaar, net als vandaag. Nu heb ik zelf weinig last van de kou, ik houd wel van dit weer. En een dag niet werken is ook een dag geen geld, dus het kan lang aan bij mij. Om 11.00 uur even een extra bak koffie en om 14.30 uur opruimen. Uitvoerder is allang blij dat wij gewoon doorwerken, of het nou regent, waait of sneeuwt, alleen bij onweer wordt het werk altijd stilgelegd en bij wegwerkzaamheden bij mist, dan wil Rijkswaterstaat ons niet op de weg hebben, te gevaarlijk.

groet,

Jaap

6 januari 2010, een beetje sneeuw, maar liefst 5 uur en een kwartier nodig gehad om vanuit Waardenburg naar Nieuwe Niedorp te rijden!
15.15 uur vertrokken om 20.30 uur thuis, morgen een vrije dag genomen. Er waren stukken bij die echt spiegelglad zijn, niet te rijden, stilstaan en al wegglijden, maar we hebben het weer gered.

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2010/01/06 23:25
JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 05 jan 2010, 23:34

Jacob,

Misschien de nieuwe eens bij Camiel proberen, doet die het daar wel is er misschien iets met de bedrading van of naar de besturingskast aan de hand.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor SgtPeppers » 08 jan 2010, 21:56

Als het weer niet al te bar is morgenochtend kom ik zo rond 10.00 uur aanrijden met een échte Citroen ;-)
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor SgtPeppers » 08 jan 2010, 21:56

Oeps, repost…<br><br>Post edited by: SgtPeppers, at: 2010/01/08 20:56
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JaapW114 » 08 jan 2010, 23:56

Niek,

Dan ben ik er ook wel. Hoop inderdaad dat het weer een beetje meevalt, maar er wordt wel weer sneeuw verwacht! We hebben vanavond een grote pan erwtensoep gemaakt voor de lunch morgen, roggebrood en spek erbij, daar zal het niet aan liggen. Wordt wel koud geloof ik, gevoelstemperatuur ergens rond de -15 graden, dan hebben we buiten niets meer te zoeken.

Voor de Golf heb ik een verse versnellingsbak liggen, een vraagbaak gehaald en als het mee zit komen de koppelings onderdelen ook morgen binnen. Heb mij even in het VW forum verdiept, maar die versnellingsbakken (bakcode EBF) zijn geen toppers, sommige halen net de 100.000 kilometer. Ook met verschillende revisiebedrijven gebeld, maar deze met zijn nog maar twee versnellingen over is geen revisie meer waard! Een gereviseerde bak kost rond de 850,- euro ex, met 6 maanden garantie. Ik heb nu een gebruikte bak gekocht, met 2 maanden garantie voor 300,- euro en dan werd de bak voor 25,- euro nog bezorgd ook vanuit Rijssen. Hopen dat deze niet afgeragd is.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Liefhebber » 09 jan 2010, 02:41

hoi Jaap,

nog steeds goed bezig,volgens mij.
ook Govert is een wereld gozer,erg behulpzaam en positief ingesteld volgens mij.

het lijkt mij leuk om jullie weer eens te ontmoeten,dus je ziet mij wel verschijnen.

ik wens jullie,een goed en voorspoedig sleuteljaar 2010.

gr Hans.(VW T3 turbo diesel)

Liefhebber

Berichtdoor JaapW114 » 09 jan 2010, 07:51

Hee Hans,

Dat is goed, geef maar een belletje wanneer je langs denkt te komen.
Nog steeds gelukkig met je Transporter?

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Citrobenz » 09 jan 2010, 15:36

Hans met de transporter is dat niet die man met gitaarmuziek?

Kun je de boel nog een beetje dooi houden daar in Waarland Jaap?
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor henklith » 09 jan 2010, 16:06

Nou,, het is daar toch geen "dooie" boel?
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Jacob » 09 jan 2010, 22:22

Errthuhsoep? Rogguhbrood met spek?? potverdorie en dat lees ik nu pas!!

Nouja ik had me toch ook wel weer een beetje oplaten jutten door de media en wilde niet te ver uit de buurt,
om niet weer in een flinke sneeuwbui terecht te komen net zoals vorige week vanuit Waarland.
M'n vrouw klonk al een beetje vreemd door de telefoon toen ik belde dat het nog wel even ging duren omdat het zo'n rotweer was,
net voorbij Alkmaar bleek ook wel waarom.
Geen vlokje gevallen!

Ik ben vandaag wel even naar Thimo in Wormer geweest om daar even een andere module te proberen zonder positief resultaat jammergenoeg.
Lampje ging weer branden na 7km/u.
Wat me wel opviel is dat na het aansluiten van de module het controlelampje bij het starten iets langer blijft branden dan de andere lampjes dit is overigens maar 1keer,
terwijl Camiel vertelde dat bij zijn wagen het iedere keer zo gaat.
En het gekke is ook dat mijn module bij Camiel helemaal niets deed.

Mischien.........
Ik weet het niet zogoed meer.
Toch maar naar de Dealert?
Ik hoor toch ook wel verschillende berichten dat er meerdere wagens met een niet werkend ABS toch worden goed gekeurd.
Jacob

Berichtdoor JaapW114 » 09 jan 2010, 23:40

@ citrobenz,
Dat klopt, dat is Hans, eerst met een 300TDT, nu met een oude liefde een VW Transporter.
Temperatuur in kantine is 20 graden met een Zibro Kamin en in de werkplaats wat frisser, daar brandt geen kachel, dus een extra trui onder het overall.
Valt wel op dat iedereen in overall loopt. Met Govert en Camiel een versnellingsbak van van een VW golf vervangen. Vandaag de oude uitgebouwd, helaas komen de koppelingsdelen pas maandag, dus volgende week maken we het af. SGT Peppers was er ook nog, eerst even olie verversen en kleppen stellen van zijn AX en toen ging hij buiten verder sleutelen de held, want wij hadden even de smeerput nodig.

@ Henk,
Een dooie boel is het zeker niet, iedere zaterdag en soms ook zondags is het een levendige boel, vandaag ook weer tot 21.30 uur door gewerkt en samen met Govert en SGT Peppers nog even gedineerd.

@ Jacob,
Inderdaad erwtensoep met roggebrood en spek en dan vanavond nog een warme maaltijd toe. Wat een feest weer. Vandaag alleen wat sneeuwduinen en een hoop wind, maar geen nieuwe sneeuw. Vorige week was het een stuk slechter. Balen van die ABS.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Jacob » 10 jan 2010, 00:45

Dat was dus toch Camiel waarschijnlijk die ik zo rond 11.30 integengestelde richting op de A9 zag.
Had hij een geblokte jas aan ?
Mooi dat die Golf ook weer een verse bak heeft.
Heeft de eigenaar ok nog vieze handen gekregen?
Jacob

Berichtdoor JaapW114 » 10 jan 2010, 00:59

Jacob,

Dat kan wel, Camiel was er rond 12.30 uur. De verse bak moet er nog onder, koppelingsdelen komen pas maandag binnen. Maar de oude bak ligt er naast. Eigenaar heeft geen vieze handen gekregen, die sliep waarschijnlijk nog toen er al druk gesleuteld werd. Soms is dat beter, drie man aan een golf is al druk genoeg.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Liefhebber » 10 jan 2010, 03:44

Liefhebber

Berichtdoor SgtPeppers » 10 jan 2010, 13:13

Gisteren dus wat klusjes aan een AX gedaan, kleppen stellen bleek ongeveer het zelfde te gaan als bij een M102 motor maar je kunt de nokkenas nogal slecht zien... uiteindelijk toch wel gelukt. Verder olie ververst en een nieuw brandstoffilter gemonteerd, hij loopt weer mooi. Echter op de heenweg begon de koppeling een schurend geluid te maken... die zal binnenkort wel de geest geven denk ik.

De erwtensoep en het diner waren weer geweldig, en de terugreis viel heel erg mee, op de snelweg zo'n 80 km/h gereden en er was amper iets aan de hand, gelukkig maar.

En buiten sleutelen was inderdaad wat frisjes, maar ik was vrij dik aangekleed dus het bleef eigenlijk beperkt tot koude handen en voeten.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Citrobenz » 10 jan 2010, 15:41

Hallo Niek,

Voor het stellen van de kleppen hoef je de nokkenas niet te kunnen zien ;)
Ik weet niet hoe je ze gesteld hebt maar ik zal je even het schema geven

uitlaatklep cil. 1 ingedrukt; stellen inlaat cil. 3 en uitlaat cil. 4
uitlaatklep cil. 3 ingedrukt; stellen inlaat cil. 4 en uitlaat cil. 2
uitlaatklep cil. 4 ingedrukt; stellen inlaat cil. 2 en uitlaat cil. 1
uitlaatklep cil. 2 ingedrukt; stellen inlaat cil. 1 en uitlaat cil. 3
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor JaapW114 » 10 jan 2010, 16:41

Henk,

Kijk daar hebben we wat aan, hoop niet voor Niek dat het komt als mosterd na de maaltijd. Maar volgens mij heeft Govert zich er ook even mee bemoeit, dus ik denk dat het wel goed gekomen is. Motortje liep in ieder geval weer lekker toen hij 's avonds huiswaarts ging.
Er is en internet verbinding in Waarland, maar ik vergeet eigenlijk standaard om mijn laptop mee te nemen, hoewel het verdomt handig kan zijn. Toch maar aan denken volgende week zaterdag.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Camiel300TDT » 10 jan 2010, 19:23

Internet aansluiting zou wel handig zijn! Af en toe wat opzoeken ( bijvoorbeeld als het gaat om het loshalen van alles rond een versnellingsbak op een golf) is geen overbodige luxe. Dan blijven sommige stekkers en kabelgoten misschien heel… alhoewel het nu makkelijker sleutelt.

De erwtensoep was geweldig gister. Terugreis ging goed, beetje sneeuw maar het mocht geen naam hebben. Overerigens heb ik geen geblokte jas en was ik rond die tijd inderdaad wel op de A9!

Camiel
Camiel300TDT

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek