[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
wielkast rechtsachter aanpakken : Carrosserie & Exterieur - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 13:35

wielkast rechtsachter aanpakken

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor Rupsje Nooitgenoeg » 05 jan 2010, 19:54

Hoi,

Heb je een hetelucht kanon op gas en met of zonder afvoer naar buiten?
Als je eentje op gas hebt zonder afvoer naar buiten, dan blaast hij ongelooflijk veel vocht in je garage. Bijv bij elke liter diesel die verbrand komt 1 liter water vrij.. Oftewel je luchtvochtigheid is veel te hoog (tropisch 90 procent en meer)
Dus of wachten of nu in de verf zetten en as zomer met een mooie warme dag overdoen.

Zoals Semrick al schreef is 20 graden een zeer mooie temp, spuit in de zomer ook niet meer in de avond, ivm vocht, de kans dat je lak dan "blind" slaat is groot..

Groeten Jeroen
Rupsje Nooitgenoeg
 


Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor JantjeV8 » 06 jan 2010, 08:55

Met een te hoge luchtvochtigheid komt er geen glans in je lak, hij slaat dof.

Los daarvan ga je met een hete luchtkanon ook heel veel luchtverplaatsen, en in mijn garage zou dat wel eens een stof-mistbank opkunnen leveren, dat wil je ook niet in je lak hebben.

Strak spuitwerk blijft moeilijk in je eigen hokkie.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor Geurt » 06 jan 2010, 16:59

bedankt,

ik heb het gisteravond gespoten,eerst heb ik de garage helemaal verwarmd met de heteluchtkanon, en een uur daarna heb ik gespoten. het is best goed gelukt vind ik zelf.

alleen een minpuntje, op de aansluiting van de oude lak zit iets een rand van het nieuwe spuitwerk. Dit ga ik zo even proberen weg te poetsen.

groetjes geurt
Geurt
 


Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor Geurt » 07 jan 2010, 21:37

En alles is netjes weggepoetst met de poetsmachine!!

klaar !!

lekker rijden!
Geurt
 


Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor Hans230CE » 08 jan 2010, 11:52

Foto's, Geurt!


Was je niet beter geweest de verf eerst een tijdje te laten uitharden voor je die met het machien begon te bewerken?
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor Geurt » 08 jan 2010, 18:08

de verf droogde erg snel, en ik heb hem ongeveer een dag uit laten harden , ik merkte in ieder geval niets met poetsen.

bij deze:

Geurt
 


Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor Geurt » 08 jan 2010, 18:09

wel iets kleurverschil, maar ik vind het mooi

Geurt
 


Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor Geurt » 08 jan 2010, 18:10

en nog 1 van de wielkast

Geurt
 


Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor Geurt » 08 jan 2010, 18:10

en mijn pa in actie!

Geurt
 


Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor Hans230CE » 09 jan 2010, 12:23

Verven hebben tijd nodig om "op kleur" te komen, dat kleurverschil zal wel bijtrekken, en vergeet niet dat de originele lak ondertussen ook al leeftijd heeft.

Als jij tevreden bent met je wielkast, dat is toch het belangrijkste, niet??
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor Patman » 09 jan 2010, 17:33

Ziet er toch weer knap uit? meestal als hij een paar keer gewassen of gepoetst is wordt het meer een geheel,ik zeg altijd;een auto die vers bij de spuiter vandaan komt is na een paar weken en wasbeurten nog veel mooier.

Gr.Patrick
Patman
 


Re:wielkast rechtsachter aanpakken

Berichtdoor MB280E » 09 jan 2010, 19:29

Dat ziet er goed uit.
Toen mijn spatborden pas herdaan waren was het kleurverschil relatief groot.
Ook al hadden ze met een kleurcomputer en scanner gewerkt.(kleurgelijkheid van 99%)
Nu zie je het verschil niet meer.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten