Hallo allemaal, ik ben sinds kort eigenaar van een 230CE uit '81. Ik zal nog een voorsteltopic maken met foto's uiteraard.
De auto is nog niet tiptop in orde en één van de merkwaardigste problemen is dat de auto niet genoeg naar links stuurt. Naar rechts stuurt de auto perfect en kan bijna elke u-bocht pakken. Alleen naar links is het een heel ander verhaal. Het lijkt wel alsof de wielen maar half (of driekwart) naar links draaien. Gewone en scherpe bochten naar links gaan wel goed. Maar met een u-bocht wil het "tekortkomen". En met straatje keren naar links ben ik ook wel ff bezig heen en weer.
Enig idee waar het aan kan liggen?
Toen ik naar de plaatselijke garage was geweest( om olie e.d. te verversen) heeft de monteur me verteld dat dit aan de uitlijning kan liggen. Is dat mogelijk? De linker voorband is wel half(aan de binnenkant) afgesleten.
Daarnaast is er ook iets met de automaatbak. Bij normaal rijgedrag lijkt er niks aan de hand(op half gas) Automaat schakelt goed op, lekker soepel ook. Maar wanneer ik volgas wil gaan (vanuit stilstand) dan schakelt de automaat op(dit keer wel schokkerig) voordat de motor toeren kan maken. Dus ik kan nooit doortrekken in zn 1, 2 of 3. Naar mijn gevoel komt de motor in de stad nooit boven de 3000 toeren. Op de snelweg(in zn 4 dus) draait de auto wel gewoon toeren. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Een hele verhaal wel thx in ieder geval voor de reacties.
Greetz, Hasko
Post edited by: Hasko, at: 2010/01/11 02:40<br><br>Post edited by: Hasko, at: 2010/01/11 02:43