MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:26

Becker navigatie inbouwen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Becker navigatie inbouwen

Berichtdoor DikkieDick » 11 jan 2010, 20:45

De 4720 is binnen en ook al ingebouwd in de bolide. GPS-deel nog niet aangesloten. Wil dat netjes wegwerken en moet dan toch onder het dashboard eea openhalen. En daar is het nou niet echt prettig weer voor.

In ieder geval doet de Becker het, en qua radiogeluid klinkt ie al stukken beter dan het Aldi-apparaat. Past ook beter bij de auto.

Pulsgever is ook onderweg, maar iemand uit het navigatieforum zegt dat je ook de puls van de cruisecontrol (die vorig jaar in ingebouwd) zou af kunnen takken? Kan dit inderdaad? Dacht dat pulsgever juist voor de CC was (ok, nu opgelost mbv magneetjes op de cardanas.
DikkieDick

Berichtdoor DikkieDick » 20 feb 2010, 15:38

Vandaag eindelijk eens een beetje fatsoenlijk weer, totdat het net toch weer eens begon te sneeuwen.

Dacht de gps-antenne-draad via de ventilatieroosters boven op het dashboard naar beneden te laten zakken en er dan vanonder/achter het dashboardkastje er bij te kunnen, maar helaas lukt dat niet. Staat er toch geen directe verbinding? Of moet ik meer los gaan halen? Anders zou de draad nog onder het dashboardkastje langs kunnen en dan via de zijkant en dat de gps-ontvanger dan in het hoekje bij de rechterspeaker komt.
Anyway, had nog een iso-stekkertje liggen van de andere autoradio en met een beetje snijden paste die er ook in, zodat ik in ieder geval de aux-uitgang kan benutten en er een mp3-speler op aan kan sluiten.
DikkieDick

Berichtdoor Leon » 20 feb 2010, 17:12

Er is idd wel een directe verbinding tussen rooster en "binnenkant" dashboard, maar er zit achter je dashboardkastje nog wel wat in de weg zoals ventilatiekanalen en de demping onder het dashboard.

Als ik draden ed wil trekken begin ik altijd met een stuk installatiedraad; dat is voldoende stug om goed te geleiden. Daar aan vast plak je de eigenlijke draad die je wil trekken.
Leon

Berichtdoor DikkieDick » 20 feb 2010, 19:39

Leon, thanx. Dacht er met de hand een heel eind bij te komen, maar ging dus niet geheel goed. Zal binnenkort eens een poging wagen met wat stug spul.
DikkieDick

Berichtdoor Wintjes1 » 28 feb 2010, 00:17

Ik wil wel een kopie van de versie 10 van de becker navgatie
Wintjes1

Berichtdoor Wintjes1 » 28 feb 2010, 00:26

Hallo Paul ik wil wel een kopie van versie 10.0 hebben wat moet dat kosten
Wintjes1

Berichtdoor Divwerf » 24 jul 2010, 01:23

ik ben nog op zoek naar een pulsgever voor mijn Becker Indianapolis, eentje die je op de klok kan schroeven. Iemand tips waar ik die zou kunnen vinden?

vr.gr.
Divwerf

Berichtdoor Divwerf » 30 jul 2010, 10:40

hi all, ik hoop dat een van jullie me misschien kunnen helpen. Ik heb een pulsgever (origineel Mercedes) besteld en geinstalleerd. Ik kan op de testfunctie van de Becker zien dat er puls doorkomt, maar pas boven de 25-30km/u en er staat in de handleiding van de Becker specifiek dat er ook bij lage snelheden een puls door moet komen. Weet iemand of dit aan deze individuele pulsgever ligt of dat ze allemaal pas bij hogere snelheden gaan doorgeven?
Daarnaast wil ik de Becker opnieuw calibreren omdat de vorige eigenaar natuurlijk een andere auto had, maar ik kan noch in de menu's noch in de handleiding vinden hoe ik hem opnieuw kan calibreren. Weet iemand dit? Alvast dank!
Divwerf

Vorige

Keer terug naar Techniek