Het is nu 24 nov 2024, 10:23
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Sandbeige » 13 jan 2010, 16:16
Ik las in een artikel dat de W123 vanaf productiejaar 1983 van een betere roestpreventie is voorzien. Waar kan ik vinden waar die dan uit bestaat en welke veranderingen t.o.v. eerdere productiejaren er hebben plaatsgevonden?
-
Sandbeige
-
door MBvO » 14 jan 2010, 14:48
Ik weet dat mijn 300D uit '83 grotere plastic schermen heeft in de voorste wielkasten dan bij eerdere series. Voor de rest geen idee.<br><br>Post edited by: MBvO, at: 2010/01/14 13:48
-
MBvO
-
door Jeroen » 14 jan 2010, 17:16
Weet niet of ik de schermen aan de binnenkant als roestpreventie zou willen betitelen. Volgens mij blijft daar juist altijd modder, troep en water achter zitten. Met alle gevolgen van dien.
Nooit een 25 jaar + oude auto kopen, welk merk dan ook, zonder dat je even achter die plastic schermen hebt gekeken!
Jeroen
-
Jeroen
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1321
- Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
- Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
- Roepnaam:
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1982
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Sandbeige » 14 jan 2010, 17:52
Ik ben inderdaad meer benieuwd naar bijvoorbeeld 'verzinken' of andere behandelingen van plaatmateriaal en het gebruik van wax / -coatings (in de holle ruimte bijvoorbeeld). Mijn auto (1984) is bijvoorbeeld af fabriek van een coating voorzien en een hohlraumschutz ab werk. In de jaren 80 werd de eigenaar, volgens de duitse documentatie die ik er over heb gelezen, geadviseerd om deze hohlraumschutz na verloop van een aantal jaren te herhalen. Ik heb hier Mercedes Benz NL over benaderd maar die geven aan dat deze Schutz al niet meer in hun garages wordt aangeboden. Ik werd naar een professioneel roestpreventie bedrijf verwezen
-
Sandbeige
-
door Roel280€ » 14 jan 2010, 19:32
Mijn 280E is uit '80, dus serie II. Ik begreep idd dat serie III meer protectie (idd hohlraumschutz) kreeg, maar dat zal na 25 jaar ook geen effect meer hebben. Mijn eerste eigenaar heeft ook meerdere malen de boel opnieuw laten tectyleren bij de dealer in de jaren '80. Denk dat dit wel heeft bijgedragen aan het behoud. Voor de rest nu maar zelf doen, denk ik.
-
Roel280€
-
door Sandbeige » 18 jan 2010, 12:35
Het zou me toch verbazen als een merk als MB in 1984 de roestpreventie overlaat aan een wax- en pvc coating. Ik heb van '91 tot '07 in verschillende Young en Oldtimer Porsches gereden en ik weet uit (dure) ervaring het verschil tussen het plaatwerk van een Porsche t/m het bouwjaar 76 en de (verzinkte) exemplaren van na 76.
-
Sandbeige
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten