[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koelvloeistof verdwenen ?? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:00

koelvloeistof verdwenen ??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

koelvloeistof verdwenen ??

Berichtdoor siko13 » 10 jan 2010, 21:19

Beste kenners

Ik heb vandaag maar weer eens mijn sludge bak en de rest gereinigd.
En de vloeistif niveau's gecontroleerd kwam ik tot mijn verbazing in een keer 1 liter koelvloeistof tekort niet gelekt zo te zien en der zit ook geen vocht op mijn oliedop of peilstok??
Kan dit met de kou te maken hebben ?
siko13

Re:koelvloeistof verdwenen ??

Berichtdoor JantjeV8 » 10 jan 2010, 22:50

Aan de zijkant van de vuldop op de radiateur zit een slangetje, die voert in geval van overdruk de koelvloeistof af. Mogelijk dat hij daardoor weg lekt? Niet direct het ergste denken, maar een liter is wel veel.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Fernando280TE » 14 jan 2010, 18:14

Ik had hetzelfde probleem en bij mij bleek de radiator dop te lekken. Als de motor dan goed op temperatuur komt, kan die geen druk opbouwen en dus gooit die de koelvloeistof eruit.
Kortom, waarschijnlijk is het vervangen van de radiatordop voldoende.

groet,
Fernando
Fernando280TE

Berichtdoor Roel280€ » 14 jan 2010, 19:33

Idd, beginnen met de radiatordop. Het rubber ervan kan er nog goed uitzien, maar is vaak discutabel.
Ook hoeft de boel ook niet tot de nok toe volgegooid te worden. Hij gooit er dan vanzelf het eea uit. De lamellen vochtig is voldoende.
Roel280€

Keer terug naar Techniek