Hallo mede W123 rijders
Ik zal eerst even mijzelf voorstellen.
Ik ben cihan en ik ben sinds augustus 18.
Ik werk al 3.5 jaar bij een universele autogarage.
Ik heb mijn W123 200D 19981 in de zomer van 2008 gekregen van mijn vader,omdat hij hem beu was i.v.m 3x motorpech.
Dus heeft mijn vader maar besloten om een andere auto voorzichzelf te kopen en dese W123 maar aan mij gegeven.
Maar er was wel 1 probleem er zat een gat in de zuiger,
dus ik ben op zoek gegaan naar een andere motor en dus kwam ik een 240D motor tegen voor €250. ik heb besloten om die motor te gaan inbouwen in mijn W123. ik had toen geen rijbewijs (want ik was net 17) maar reed toch stiekem in de W123,het klikte echt helemaal tussen ons.
Alleen was er wel 1 tegenvaller de gele kleur vond ik niks en de motor was te sloom voor mij.
In maart 2009 heb ik besloten om de gehele auto helemaal te demonteren en alle roest maar eens aan te gaan pakken, en de W123 geheel te laten spuiten zwart te laten spuiten.
Dus ben ik begonnen met alles er maar eens af te gaan schroeven.
Ik begon met de deuren,bumpers,motorkap enz.
Nadat ik de banken en de voorste stoelen had gedemonteerd, begon ik met de vloerbedekking te verwijderen.
Dus ik lekker op me dooie gemak alles gedemonteerd, en ja hoor waar ik al bank voor was bleek waar te zijn, ik heb 5 hele grote roest gaten gevonden in de bodemplaat. l.a r.a l.v op 2 plaatsen r.v .
Dus maar alles netjes uit geslepen en nieuwe platen erin gelast, 3mm dik gegalvaniseerd staal (ging wel moeilijk maar wel stevig).
Toen ben ik overgegaan naar de achterkant van mijn W123, bleek helemaal rot te zijn(het kontje van de auto).
Dus een gehele nieuwe kontje besteld kontje achterwielranden en nieuwe schermen.
Dit alles heb ik mogen doen BIJ M-CARS TE ROOSENDAAL (NOG BEDANKT JONGENS).
Nadat echt al het laswerk klaar was heb ik de auto weer mee genomen naar huis, en een paar maanden laten staan bij ons thuis in de garage.
Ondertussen flink gespaard en heb de auto in december 2009 naar de spuiter gebracht.
Ik was wat aan het rond snuffelen op marktplaats en kwam toevallig een 300D turbo diesel automaat motor tegen met alles erop en erbij, met inruil van mijn 240D met vernsellingsbak en pook enz en bijbetaling van €200 van mijn kant heb ik de motor mogen ophalen in sluis.
Maar nu zit ik in mijn hoofd met hoe ga ik die motor inbouwen? ik heb wel alles bijgekregen motor + 3 gangen automaatbak uitlaat kabelboom vernsellingspook rempedaal enz enz.
Maar goed hier maak ik een nieuwe blog over.
Ik ben dinsdag 12 januari 2010 langs de spuiter geweest, en mijn W123 is eindelijk gespoten hoogglans zwart geheel binnen en buiten.
het is heel netjes gespoten dus ik kan binnen kort beginnen met aankleden.
Ik hoop dat ik hiermee genoeg heb kunnen vertellen over mijzelf en mijn Mercedes W123 200D.
<br><br>Post edited by: chiko55, at: 2010/01/15 00:56