Hallo,
In topic voorstellen, reeds voorgesteld.
Papier van betaald lidmaatschap is uitgeprint en gaat vandaag of morgen op de post.
=======
Mwoh;
Vrijdag Benz opgehaald, bij warme motor was het rijden en ja hoor!
Gistermiddag gestart, accu leeg getrokken, aansleept en deedt het na 1 meter!
Zo gister op dit forum terecht gekomen en zo ook aangemeld.
Er achter gekomen dat ik fout startte gister.
Ik startte zonder gas te geven, draaiknop vervroegde inspuiting was mij toen nog niet bekend, dus ook niet gebruikt, en diverse malen achtereen gestart, wat fout scheen te zijn, je moet doorstarten.
Hedenochtend vol frisse moed weer gestart.
Hij zat er tegenaan , maar pakte net niet op, accu 95 A en nieuw en vol.
Direct maar de wegenwacht gebeld, we hebben nog een oud lidmaatschap met hulp aan huis, ook hier in het dorp.
Een leuke gast op de koffie gehad, die ook wel van klassiekers hield en er ook wel kennis van had.
Die heeft me overgestart met 24 volt aansturing.
Toen was het... starten in het vooronder!!
De man keek eens wat rond en vertelde dat het een nette auto was, mooi liep, geen rare tikken, en een gezonde rook had (geen opgeblazen motor gelukkig of olieslurper)
Hij adviseerde me om de gloeispiralen te controleren, daar ben ik nu mee bezig , type Bosch 955 onderdeelnummer 0 250201039 11 volt france zit erin. (de eerste twee gloeien binnen twee seconden rood bij aansluiten op 12,8 volt, ik heb een MB 700 starthulp, daarmee) die zijn dus goed, ik ga ervan uit de andere twee ook, die gaan er nog uit, als het weer droog is, want in de garage heb ik motoren staan, sta achter het huis te sleutelen.
Verder -nieuw voor mij- adviseerde de man mij een terugslagklep te monteren in de aanvoer leiding van de brandstof, dat om te voorkomen dat de brandstof tever terug zakt en helemaal vanaf de tank opgepompt moet worden. Dat was zijn indruk, gezien de manier waarop ie aansloeg, langzaam maar zeker.
Zo'n klep ga ik morgen even halen bij Van lente op Nieuwleusen, 7 km bij mijn huis vandaan, op zondag kan ik daar niet terecht denk ik.
Morgen maar met de andere auto naar het werk, maar dit varkentje ga ik ook even wassen.
Ik hoop dat iemand wat heeft, of kan bevestigen, aan dat stukkie van die terugslagklep. (met, met de hand oppompen van de brandstof breik je hetzelfde effect)echter het moet vanzelf gaan.
Meestal trekken die oude Diesels wel ergens wat lucht aldus de man, dus reden om alle pakkingen en leidingen waar lucht langs kan komen ook maar even vervangen voor mij.
Paar foto's van mijn blokje
Post edited by: Hulzie, at: 2010/01/17 10:48<br><br>Post edited by: Hulzie, at: 2010/01/17 10:54
Groeten Henk.