tja, de introductie weet ik niet meer (was toen nog geen 1 jaar oud) maar ik weet wel dat mijn pa zo rond 1983-1984 een W123 kocht, een 240D van 1978.
Het was een zogenaamde boerenversie
een lichtgroene met moosgroene skai bekleding. Verder zat de wagen zowel aan de voorkant als de achterkant in elkaar (kettingbotsing).
Maar dat mocht de pret niet drukken, ik vond het een fantastische bak! We hebben er lang zat mee gereden, later heb ik hem nog helemaal optisch omgebouwd naar een 280 met interieur en alles (met delen van een 280E van de sloop). Na nog een zware aanrijding van achteren op de Napoleonsbaan was het verhaal helaas voorbij, maar dat was alweer zo'n 8 jaar later.
Mijn pa reed in die tijd ook een tijdje taxi en dan nam hij zo'n glimmende zwarte 200D mee naar huis. Dat waren vaak nieuwere wagens (serie 2 weet ik nu), met een ander soort skai erin.
Tja, de W123 was bij introductie zeeeer geliefd! De wachttijden liepen op tot zo'n 2 jaar!!! Er werd zelfs gespeculeerd en auto's werden doorverkocht voor bedragen boven de nieuwprijs!! ongelooflijk voor een normale serie automobiel.
De auto was blijkbaar precies wat iedereen wilde hebben! En geef ze eens ongelijk