[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Mahle oliefilter gebruiken? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:25

Mahle oliefilter gebruiken?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Mahle oliefilter gebruiken?

Berichtdoor Maikel » 19 jan 2010, 10:53

is het verstandig om een origineel Mahle oliefilter te gebruiken? deze heeft sinds jaren 80 op de plank gelegen, is er de kans dat er iets kan uitdrogen of maakt het niet uit?

bedankt
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Mahle oliefilter gebruiken?

Berichtdoor MBvO » 19 jan 2010, 11:15

Het merk is prima, maar zelf zou ik niet zo'n oud filter gebruiken. Als het filter materiaal verstaft is en het zou zich in de olie verdelen ben je verder van huis dan 15 euro investeren voor een fris filter.
Maar ik kan er geen 'wetenschappelijke' onderbouwing voor geven, voor hetzelfde geld werkt het nog prima.
MBvO

Re:Mahle oliefilter gebruiken?

Berichtdoor wwwW123 » 20 jan 2010, 12:48

dan voel je toch even of het nog goed in elkaar zit/vastzit enz.enz. als het gewoon droog heeft gelegen zal het wel goed zitten denk ik.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek