[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
nieuwe voorspatborden hoe behandel je die : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:38

nieuwe voorspatborden hoe behandel je die

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:nieuwe voorspatborden hoe behandel je die

Berichtdoor mediamark » 20 jan 2010, 09:58

Ik heb mijn nieuwe spatbord gewoon met de kwast behandeld aan de binnenkant. Op die manier zou je ook eenvoudig een 2K lak kunnen verwerken. Je bereikt mooi alle hoekjes en de laagdikte is ook goed natuurlijk.

Bij de verbranding van koolwaterstoffen (brandstof) komt waterdamp vrij. Hier is geen ontkomen aan. Bij een kachel zonder schoorsteen naar buiten komt dit in de te-verwarmen-ruimte terecht.
Voor elke liter verbrande petroleum mag je rekenen dat er een liter waterdamp ontstaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Petroleumkachel

regel 15 ergens: ...verbranding, met als restproducten waterdamp en kooldioxide gas.
mediamark

Berichtdoor henklith » 20 jan 2010, 12:38

Met de kwast is inderdaad niet verkeerd denk ik, zijn er dan losse busjes voor dit doel in de handel?
groet, Henk
henklith

Berichtdoor mediamark » 20 jan 2010, 16:35

Een echte aanrader is Polyservice. Ze hebben vestigingen in Amsterdam en Nieuwerkerk aan de IJssel.

Het produkt dat uitermate geschikt is kun je hier vinden:
http://www.polyservice.nl/Coatings-c-260.html
mediamark

Berichtdoor JantjeV8 » 20 jan 2010, 17:20

Die zwarte laag moet je mooi laten zitten, binnenzijde heel licht (korrel 400 of zo) opruwen. Dat noemen ze een KTL lak en die heeft beschermende en etsende (hechtende) eigenschappen.
Schadebedrijven zeggen dat je daardoor geen epoxyprimer hoeft aan te brengen, maar juist direct een gewone wash primer.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor nico 280ce » 20 jan 2010, 18:55

hoi allemaal,

ik heb een plan getrokken ga vrijdag de oude spatborden ophalen had ik bij de caravan neergelegd
dan ga ik die zaterdag in pijnacker terugplaatsen zodat ik er gewoon de weg nog mee op kan

dan kan ik in een geleidelijk tempo de nieuwe spatborden netjes maken en een tijdelijk kleurtje erop
tzt wil ik de hele buitenkant laten spuiten of een cabine huren maar dan moet eerst alle roest verdwenen zijn en ik vind technisch op dit moment belangrijker

maar had al begrepen dat ik snel wat aan die fabrieksspatborden moest gebeuren dus dat eerst en dan weer wat technische dingetjes

groetjes nico
nico 280ce

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto