[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Hirschmann automatische antenne : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 10:30

Hirschmann automatische antenne

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Hirschmann automatische antenne

Berichtdoor Mike230E » 21 jan 2010, 23:50

Wil graag een automatische antenne laten installeren en dan van Hirschmann, het merk dat er ook origineel op zit.

Nu is mijn vraag: welke? Heb de Hirschmann Auta 2040 gezien voor eur 55, maar ook de Hirschmann Auta 6000 voor eur 189.
Heeft iemand een idee waar hem het verschil inzit en of de er zulk kwaliteitsverschil is dat het dit groot prijsverschil rechtvaardigd?

Alvast bedankt!<br><br>Post edited by: Mike230E, at: 2010/01/21 22:51
Mike230E
 


Re:Hirschmann automatische antenne

Berichtdoor Leon » 22 jan 2010, 00:23

de 2040 is een "aftermarket" vervanginsantenne, de auta 6000KE is de antenne die orgineel gemonteerd wordt.

Als je het goed wil doen zoek je een auta 6000U met metalen huis (oude hebben een aluminium deksel, latere modellen een zwart plastic deksel) die "hoort" erin. Dan heb je het plaatje compleet. Het nadeel daarvan is dat ze lastig te vinden zijn, duur zijn en meestal ook nog kapot. Verder is de mast bijna net zo duur is als een 2040, of 5091.

Koop je de auta 6000KE zal je er ook een auto specifieke montageset naast moeten aanschaffen.
Je kan dus heel goed de 2040 of de 5091 gebruiken; dat is de meest prijssvriendelijke optie.
Leon
 


Re:Hirschmann automatische antenne

Berichtdoor Jeroen » 22 jan 2010, 00:42

Ik probeer altijd mijn klassiekers zo origineel mogelijk te houden. Maar ik heb toch maar gekozen voor een elektrische antenne van Halfords. Werkt tot nu toe perfect. Het hele mechaniek e.d. zit bij mij verborgen achterin de kofferbak achter de pastieken binnenbekleding, dus dat zie je niet. De antenne zelf ziet er prima en origineel genoeg uit.

Een nadeel is wel dat als ik ooit een keer de mast knak ik vermoedelijk een compleet nieuwe unit moet kopen. Bij de Hischman kun je bij mijn weten de mast seperaat vervangen?

Heb hier in Kansas City voor mijn Jaguar XJR al aan de derde mast toe in 6 maanden. Reeds drie keer de wasstraat ingereden, radio keurig uit en dan halverwege de wasstraat verveel ik me zo, dat ik de radio aanzet en vervolgens de wasstraat verlaat met een geknakte mast. Gelukkig kan ik op Ebay voor $12 een aftermarkete mast krijgen.

Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1321
Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten