[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Help! Uitlaatklep niet meer te stellen!! : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:59

Help! Uitlaatklep niet meer te stellen!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Help! Uitlaatklep niet meer te stellen!!

Berichtdoor blok_lex » 03 jan 2010, 11:30

Hallo mensen,

Ik heb de knoop maar doorgehakt. Ik koop die cilinderkop. Hij is volgens de verkoper nog origineel. dus nooit gevlakt of iets dergelijks. Ik kijk eerst even of ik er iets aan moet doen voordat ie er op gaat (misschien geharde nieuwe klepzittingen en nieuwe kleppen).

Ik ben van plan om nog heeeeeel vee kilometers met deze auto te gaan rijden dus het is wel de moeite waard (ik heb er het afgelopen jaar ook 25.000 km mee gereden).

Ondertussen loopt de Benz nog goed dus moet ik de klep maar even extra in de gaten houden, als ik vreemde bibbers tijdens stationair voel gaat het kleppendeksel er weer af.

Als ik de spullen allemaal heb kan ik dan iemand vragen om een keer in Waarland of Blesdijke mij te helpen?

Allemaal heel erg bedankt voor de informatie en de back-up.

En iedereen ook een goed 2010 toegewenst!

Groet,

Lex
P.S. Nou Wiebren, van jou heb ik al drie keer een goed 2010 gewenst gekregen dus volgens mij moet het goed gaan in 2010!!!
blok_lex

Berichtdoor Wiebren240D » 03 jan 2010, 12:41

Hallo Blok Lex

en nu iemand zoeken om de cylinderkop even eraf te halen en er weer optijd op te zetten

ik doe het niet hoor gaat mijn boekje te buiten.

en daarbij ik ga 6-1 naar het UMCG in Groningen voor een hart ingreep.
en als alles goed gaat dan ben ik zaterdag 9-1 of zondag 10-1 weer thuis en dan maar kijken hoe ik mij voel.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bob » 03 jan 2010, 13:40

Ben met mijn 230TE ook bezig met een hart-ingreep. Kop eraf, kleppen slijpen, één vernieuwd, distributie vernieuwd.
Nu weer in elkaar.
Wiebren, begrijp dat dat bij jouw persoonlijk gaat gebeuren, wat door een ander wordt gedaan.
Nu in ieder geval dan veel sterkte en de allerbeste toegewenst !!!

Bob
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor blok_lex » 04 jan 2010, 10:50

Hoi Wiebren,

Sterkte met je operatie. Die zal heel wat ingewikkelder zijn dan mijn cilinderkop denk ik......

Mijn schoonvader heeft ook zoiets gehad en die kon daarna weer zijn tweede jeugd in. Ging ineens weer een stuk beter allemaal. Hoop dat je met een paar weken weer de oude bent.

Groeten,

Lex Blok
blok_lex

Berichtdoor blok_lex » 23 jan 2010, 20:52

Hallo allemaal,

Vorige week de cilinderkop opgehaald, op het eerste gezicht in prima staat (alle freesgroeven er nog in). Komende week gaan er nieuwe hardere klepzittingen in en nieuwe kleppen. Ben benieuwd.

Daarna ga ik de kop vervangen en dat wordt voor mij de eerste keer, dus ik zal nog wel eens op het forum om hulp komen vragen denk ik.

Groet,

Lex
blok_lex

Berichtdoor Wiebren240D » 23 jan 2010, 21:35

Hallo Lex

en vooral fotos maken dat vinden ze hier heel erg leuk.

en met mij gaat het al een stuk beter moet nog wel rustig maar het komt wel goed denk ik.

maar ik wens je suc6 met herstel.
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor blok_lex » 01 feb 2010, 09:35

hierbij alvast een foto....

blok_lex

Berichtdoor blok_lex » 01 feb 2010, 09:36

en nog een.....

blok_lex

Berichtdoor wwwW123 » 01 feb 2010, 13:20

waar ik nog niemand over gehoord (gelezen dus eigenlijk :-) heb...
rijd je op gas? zo niet; dan kan je huidige kop eigenlijk helemaal niet 'uitgesteld' zijn op benzine...
ik neem aan, dat die wagen toch geen 6 ton ofzo heeft gereden?
op LPG kun je op den duur uitgesteld zijn, maar zo'n motor op benzine niet. dus dat betekent; ga op zoek naar de oorzaak...
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor blok_lex » 02 feb 2010, 00:42

Yep, ik rijd dus wel op gas....Vandaar. En die ebne klep heeft ook nog eens een tijdje zonder speling meegedraaid, dus daarmee werd het probleem nog erger. De nieuwe kop wordt nu gereviseerd voor ongeveer 700 euro incl pakkingset . Ik houd de oude kleppen want die zijn nog goed volgens het revisiebedrijf (beetje schoonmaken en wat opfresen is voldoende).

Ik ben benieuwd. Als ik het niet vertrouw kan ik alsnog nieuwe kleppen kopen voordat ik de kop monteer.

Groet,
Lex
blok_lex

Berichtdoor blok_lex » 16 feb 2010, 10:42

Kijk,
Deze haalde ik uit de gekochte cilinderkop. Dat is dus ook een mogelijkheid om de klepspeling nog een tijdje langer te kunnen stellen.

Zou je dit soort ingefreesde bouten ook kunnen kopen?

Gr,

Lex

blok_lex

Berichtdoor Wiebren240D » 16 feb 2010, 22:51

Hallo Lex

ja zo kan het ook maar of dit orgineel te krijgen is bij Mercedes.
ik denk even vragen bij de dealer die kan je vast verder helpen.

Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor klaasqatar » 17 feb 2010, 10:53

lex,
Die twee doppies, daar zit toch je afstelbout in om je speling af te stellen? hoe kun je daar dan langer je speling mee afstellen?
klaasqatar

Berichtdoor Jan123T » 17 feb 2010, 12:02

Hallo Lex, nog een vraag : Hoeveel km heb je tot nu toe in totaal op LPG gereden ?
Maw , wanneer is mijn M110 (280TE) op LPG aan de beurt ...
Jan123T

Berichtdoor blok_lex » 17 feb 2010, 19:51

Hoi Klaas,

Die ene is ingefreesd en die andere niet, dus bij die ingefreesde kan je stelbout nog een slagje verder ingedraaid worden. Dar kan je dus nog net even wat meer speling mee maken.

Groet,

Lex
blok_lex

Berichtdoor blok_lex » 17 feb 2010, 19:58

Hoi Jan,

Ik heb ongeveer 30.000 km met LPG gereden. Dat ging dus wel erg snel maar de stelmogelijkheden waren ook al wat beperkt toen ik op gas begon te rijden. Daarnaast heeft de klep ook een tijdje open gehangen (dat had ik natuurlijk wat eerder in de gaten moeten hebben maar ja, elke 1000 km kleppen stellen gaat ook weer wat ver...). Ook heb ik wel vaker "effe de topsnelheid geprobeerd" en dat moet je dus ook niet doen met gas.

Ik zou me als ik jou was niet al te veel zorgen maken maar ik zou wel vaak je klepspeling kontroleren.

Groet,

Lex
blok_lex

Berichtdoor klaasqatar » 18 feb 2010, 13:04

ah, nu zie ik het.... metaalblindheid zal ik maar zeggen...
maar is dat nu een zelfbouwsel of niet he?
anders zou je van die twee koppen ze allemaal kunnen verzamelen enin 1 kop zetten..
klaasqatar

Berichtdoor blok_lex » 25 feb 2010, 21:39

Ik denk dat de vorige eigenaar daar even een boortje in heeft gezet inderdaad. Maakt toch niet uit want de hele kop wordt gereviseerd.
blok_lex

Berichtdoor JantjeV8 » 26 feb 2010, 08:32

Even in de draaibank zetten en dat sponninkje wat dieper leggen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor blok_lex » 13 maart 2010, 16:52

Zo vandaag de cilinderkop terug gekregen. Er zitten nieuwe klepgeleiders in, nieuwe seals, nieuwe uitlaatklepzittingen, een paar nieuwe tapjes (uitlaatspruitstuk) nieuwe pakkingset en kopbouten(Elring) en verder is alles schoongemaakt. Volgende week wordt het nokkenasgedeelte nog schoongemaakt.

Zoals je ziet liggen de uitlaatkleppen er weer op i.p.v. er in....
Groet,

Lex

blok_lex

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek