Hallo,
Ik heb een vreemd probleem en het lukt me niet de oorzaak te vinden.
Ik rijd al een half jaar zonder al te veel problemen in een 280 uit '78. Ineens - een week of 2 geleden - wilde hij niet meer starten. Niet op LPG en ook niet op benzine. De startmotor draait, maar de motor wil gewoon niet aanslaan. De volgende dingen al geprobeert en getest:
- er zit stroom op de bougies. Ze vonken en ook een stroboscooplicht test vandaag liet zien dat ze vonken.
- ik heb 'm nog een keer kunnen starten met de LPG schakelaar op de middenstand. (De stand waarin de benzine / gas leidingen leeggemaakt worden.) Raar genoeg kon ik daarmee gewoon doorrijden. Schakelaar op benzine stand: geen probleem, schakelaar op LPG stand: motor stopt.
- Ik heb niet het idee dat het aan de gas of benzine toevoer ligt, want ik kan beiden ruiken als ik op 1 van de 2 standen er mee probeer te starten.
- Eerder bougies schoongemaakt, maar die waren eigenlijk niet vuil. Vandaag opnieuw bougies schoongemaakt, want waren na nieuwe start pogingen wat zwart.
- Heel soms zijn er 'aansla' geluiden. 2 keer net voldoende om de motor ook echt aan te laten slaan, meestal houdt het dan snel ook weer op.
Ik ben ondertussen radeloos. Heeft iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken? Alle tips en ideeen zijn welkom!!
Groeten,
Olivier.
PS. Ik woon in Groningen. Is er een techneut in de buurt die me eens zou kunnen helpen??