[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Dagje zweten in Pijnacker : Algemene vragen over jouw auto - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:07

Dagje zweten in Pijnacker

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Dagje zweten in Pijnacker

Berichtdoor Blokhet » 24 jan 2010, 11:30

Het was weer een vruchtbaar dagje.
En ja, de voorzitter rijd niet in een 123, maar een Sklasse 126 (verschil moet er zijn)
Ik heb de auto gisteren voor het eerst eens goed van onderen kunnen bekijken toen deze op de brug stond. En hij is helemaal roestvrij, daar ben ik echt blij van geworden. Er staan soms van die verschrikkelijke foto`s op dit forum met gruwel verhalen van veel laswerk.
Zo blijkt weer dat er echt harde auto`s uit de U.S komen die hier zeker nog vele jaren rond kunnen blijven rijden. Goed je betaald wat meer, maar dan ben je ook gelijk klaar.
Nu nog de regeling van de tempomat er uit kunnen krijgen en door Roel laten nakijken.
Tot volgende week.
Blokhet

Berichtdoor Blokhet » 24 jan 2010, 11:40

@Nico,

goeie beslissing om originele schermen te kopen. Het interieur van je auto is echt heel mooi en origineel. Met wat werk wordt het ook weer een hele mooie auto aan de buiten kant.
Blokhet

Berichtdoor RM123 » 24 jan 2010, 12:21

Hoi Roel,

Ik zie je zonder overal aan onder de auto staan,vorige week ook al zonder werkschoenen,of besteed je het klussen uit tegenwoordig ?? ha ha.
gr Rob (RM123)
RM123

Berichtdoor nico 280ce » 24 jan 2010, 14:00

meneer de voorzitter

u bent voor mij niet makkelijk te herkennen op het forum maar ben er nu achter geloof ik
heb wel een trend gezet met geram en gebeuk om de oude spatborden er tijdelijk op te krijgen
mijn vrouwelijk monteur komt aankomende zaterdag weer mee en ze zou weer wat lekkers maken
aan de climate control servo word ook gewerkt heb aan eric hulp gevraagd heb helemaal geen ervaring met ebay

ps ik vond die naad aan de linkerzijde ook niet mooi maar viel voor het interieur en was blij dat er aan de voorkant de roest al gerepareerd was
nico 280ce

Berichtdoor Tinus60 » 24 jan 2010, 14:23

Nico,

Je vrouwelijke monteur kan heerlijk bakken hoor!!! dus ik verheug me al op volgende week zaterdag om weer iets lekkers te proeven.

tinus60
Tinus60

Berichtdoor RM123 » 24 jan 2010, 14:48

Hoi Roel, Limpsalot

Als antwoord op je vraag,

De klus viel goed te doen, de bak hoeft niet te zakken,de steunplaat onder de automaatbak heb ik gedemonteerd om de voorste hardyschijf los te kunnen maken en de bak ondersteund met een hydraulische krik op een driepoot,uitlaatrubbers achter losgemaakt en uitlaat laten zakken om ruimte te creëren + parkeerrem mechanisme losgemaakt, daarna grote moer op aandrijfas bij het tussenlager een paar slagen los gedraaid om de assen wat in elkaar te kunnen schuiven, dit moet omdat er aan weerszijde een centreerpunt in de as zit +/- 2 cm,daarna tussenlager en achterste hardyschijf losgemaakt en het geheel naar achter er onderuit,toen twee nieuwe hardyschijven,nieuwe bouten en moeren en compleet tussenlager vernieuwd en uiteraard in omgekeerde volgorde weer gemonteerd, ze rijdt weer als een nieuwe!
gr Rob (RM123 )
RM123

Berichtdoor The White Rider » 24 jan 2010, 14:49

@Nico280CE

Ik heb hier 2 gebruikte originele Amerikaanse voorschermen liggen van bij Ivo van Mercedes Only in Hapert die ik niet ga gebruiken. Ik heb je dit willen sturen per PM maar krijg telkens bericht "deze gebruiker bestaat niet" dus doe ik het even via deze weg.

Mocht je interesse hebben hoor ik het wel via Michaelnulens@yahoo.com
The White Rider

Berichtdoor nico 280ce » 24 jan 2010, 15:19

hoi

het is niet te geloven de onderdelen die je zoekt komen gewoon op het forum voorbij white rider bij deze alvast bedankt

ik zoek overigens ook nog een climate control servo voor een W123 280CE

groet nico
nico 280ce

Berichtdoor ??? » 25 jan 2010, 19:42

Valt me wel op dat de meesten leden lekker in korte mouwen lopen te sleutelen.
Lekker hoor vloerverwarming en extra heather.
Klopt het toch maar weer, altijd 28 graden in de altijd zonnige Bollensleutelclub
???

Berichtdoor ??? » 25 jan 2010, 23:25

???

Berichtdoor Tinus60 » 26 jan 2010, 00:43

Tinus60

Berichtdoor Markparket » 26 jan 2010, 02:28

Gaat lekker daar mannen en meisjes!

Ik snap er alleen geen r..t van:
Ik zie foto's van mensen dik ingepakt alsof ze op poolexpeditie gaan, en ik zie ze in T-shirt rondlopen........
Etwas stimmt nicht;-)

Maareh: er worden echt Palmbomen gekweekt daar!
Daar moeten jullie eens een foto van maken, met het bestuur op ligbedjes in zwemklediing eronder.
Dames drankjes aan reikend en lucht toe zwaaiend.....

Verder doet het me deugd dat jullie ook al over vreterij beginnen!
Volgens mij is dat wel een gezamenlijke factor bij alle sleutelplekken:

W123 en lekker eten;-)

Gaat zo door Bollenvrienden!
Markparket

Berichtdoor ??? » 30 jan 2010, 20:32

Zo dag 3 bij de Bollensleutelclub.
Na sneeuwstormen getrotseerd te hebben om er te komen. ( snap het niet sneeuw met 28 gr ??? )
FF bakkie gedaan met Martin en toen aan de klus begonnen.
Martin maakt het verhaal zelf wel verder af........
Ook vandaag het digitale gedeelte van de club aangesloten door Nico, Martin en Tijme.
Ja we doen alles samen, maar het resultaat mag er zijn, computer met breedbeeld scherm en razend snelle internet verbinding, en op een mooi meubel.
Maar zo gaan de weg de sleutel zaterdagen komen we er wel achter wat we toch nog missen, boortjes, boutjes en moertjes.
Ja zijn van die kleine dingen waar je niet gelijk aan denkt maar als het nodig is toch wel mist.
Maar ja de Benzen zijn ook niet in 1 dag ontwikkeld, dat dan weer wel ;-)
Verder was het weer gezellig druk met nieuwe gezichten en volop versnaperingen.

Volgende week sta ik op de planning met achter veren vervangen, zijn inmiddels online bestelt bij Brezan met 40% korting !!!
Heb nu gezien hoe het moet bij Martin dus kat in het bakkie.
Foto's volgen want ook vandaag liep er weer een fotografe in de rondte.
Gr Eric<br><br>Post edited by: Eric 300D, at: 2010/01/31 10:55
???

Berichtdoor nico 280ce » 31 jan 2010, 12:27

onze sleuteldag begon behoorlijk wit op mijn rit er naar toe stond op de a4 richting amsterdam een vrachtwagen geschaard met zijn cabine in de vangrail heb ook ontdekt als je met achterwiel aandrijving iets te veel gas geeft dat het kontje een eigen leven gaat leiden

Post edited by: nico 280CE, at: 2010/01/31 11:28<br><br>Post edited by: nico 280CE, at: 2010/01/31 11:29

nico 280ce

Berichtdoor nico 280ce » 31 jan 2010, 12:31

nog een foto

nico 280ce

Berichtdoor nico 280ce » 31 jan 2010, 12:32

nog een foto

nico 280ce

Berichtdoor nico 280ce » 31 jan 2010, 12:33

hier staat martin zijn auto op de brug hij kwam voor veren,schokbrekers,schoenen van de handrem, schijven achter en nieuwe blokken hij had op het bollensleutelforum gevraagd om hulp maar niemand gereageerd op een gegeven moment liep er 5 a 6 man om de auto iets wat hij niet verwacht had<br><br>Post edited by: nico 280CE, at: 2010/01/31 11:38

nico 280ce

Berichtdoor nico 280ce » 31 jan 2010, 12:39

o

onze computer plus meubel is inmiddels is ook aanwezig met een 22 inch scherm lekker groot martin en tinus gaan hem vandaag installeren tijmen heeft ook zijn medewerking verleend<br><br>Post edited by: nico 280CE, at: 2010/01/31 11:41

nico 280ce

Berichtdoor nico 280ce » 31 jan 2010, 12:42

o

hee met het uploaden van de fotos zie ik ineens een vreemde eend in de bijt die totaal niet op een W123 lijkt het is een 190 wat hij kwam doen weet ik eerlijk gezegd niet hij had wel een flesje van turtle wax om tijmen zijn voorruit te polijsten<br><br>Post edited by: nico 280CE, at: 2010/01/31 11:44

nico 280ce

Berichtdoor nico 280ce » 31 jan 2010, 12:45

dit is de t 300D van ons nieuwste lid camiel en ik moet bekennen dat camiel een geweldige aanwinst is voor de bollensleutelclub hij weet heel veel en is niet te beroerd om zijn handen vies te maken voor een ander camiel alvast onwijs bedankt voor je eerste clubsleuteldag je vond nog net even tijd om je eigen auto weer dicht te schroeven<br><br>Post edited by: nico 280CE, at: 2010/01/31 11:51

nico 280ce

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto