Mijn pas aangekocht W123-250 sedan uit 1979 heeft een nogal onaardige eigenschap:
Hij start "goed" op LPG, ik rijd rond. Net voordat ik thuis ben wil ik hem op benzine zetten (dat dat systeem ook wel eens gebruikt wordt), dus ik zet de schakelaar in de "middenstand", zodat hij de LPG-leiding nog leeg kan trekken om vervolgens over te schakelen naar volledig benzine.
Maar in de "middenstand" valt hij (meteen) uit, schakel ik dan over naar benzine, wil hij nog altijd niet starten op benzine.
Na een paar keer doorstarten wil hij uiteindelijk wel starten op benzine, blijft dan ook mooi draaien. Zo laat ik hem dan even draaien/ik rijd er nog een stukje mee, vervolgens zet ik hem uit. Als ik hem dan de volgende dag weer wil starten (bij koude motor) dan doet hij het weer niet op benzine. (Op LPG wel, even starten, vroem!)
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Het is niet zo'n heeeeel groot probleem, het is alleen wel lastig dat mocht ik een keer mijn LPG-tank leeg rijden en niet meteen kunnen tanken, dat ik dan niet verder kan op benzine.