Hallo Benz liefhebbers,
Mijn naam is Rico en ben sinds gisteren in het bezit gekomen van een grijze 220D Sedan met zwart interieur uit 1977.
Ik ben min of meer toevallig tegen deze auto aangelopen.
De motor was vastgelopen en de vorige eigenaar heeft mij gevraagd daar eens een blik op te werpen.
We hebben de motor uit de auto gehaald en volledig gedemonteerd. Hieruit bleek dat de drijfstangslagers op de krukas zonder smering hebben gedraaid en volledig zijn vastgelopen. Resultaat flinke schade aan de krukas.
De vorige eigenaar zag het niet meer zitten en heeft de auto aan mij verkocht.
Het plaatwerk van de auto heeft ook behoorlijk wat werk.
Nu ga ik eerst uitzoeken of ik een andere motor in deze auto ga plaatsen of de huidige motor ga reviseren.
Ik heb een eigen bedrijf in scheepsmotoren voor jachten en commerciele vaart. In de dagelijkse werkzaamheden werk ik dus met allerlei soorten dieselmotoren (common rail en conventionele diesels) en een beetje benzine motoren.
De motor is dus het minste probleem, ik ben echter geen automonteur en moet me dus echt verdiepen in allerlei typische auto dingen zoals carrosserie, remmen, ophangingen etc.
10 jaar geleden heb ik een Unimog 404 gehad. Toen ben ik onder de indruk geraakt van de Duitse techniek. Goede documentatie, logische techniek. Deze auto heeft me nooit in de steek gelaten. Ik heb hem verkocht omdat de kinderen er niet tegelijk in mee konden rijden. Hierna heb ik een Nekaf gekocht welke ik nog steeds bezit. De techniek hiervan is een stuk minder degelijk en ik word gek van die Engelse maten. Super leuke auto om mee te rijden, een drama om er aan te sleutelen.
De W123 wil ik allereerst rijdend maken, vervolgens technisch 100% in orde. Daarna gaan we werken aan het uiterlijk.
Ik ben lid geworden van deze club omdat ik van mening ben dat we samen meer weten dan alleen en ik het leuk vind om met mede eigenaren over de auto te kunnen bomen.
Groeten,
Rico