MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 13:41

Sterk spul he

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Sterk spul he

Berichtdoor 300TD W123 » 25 jan 2010, 21:15

Hallo

Kom ik vandaag langs het station in Eindhoven gereden zie ik daar een veegwagen van een collega een beetje erg scheef hangen. Dus even gestopt om te kijken wat er aan de hand was.
Nu bleek dat deze met 1 wiel door de bestrating was gezakt en met de rechter voorkant op de grond lag. Nu stond de veegwagen in een fietsenstalling waarvan de poort te smal was om er met een bus doorheen te gaan. Even gekeken en mijn MB paste wel door de poort.
Eerst wat gelach en opmerkingen zoals; je trekt hem doormidden en valt hij niet uit elkaar.
Na een spanband om de achteras van de veegwagen en aan mijn trekhaak te hebben geknoopt achter het stuur plaatsgenomen.
Alles op spanning gezet en toen met een beetje gas de koppeling op laten komen.

Toch even spannend wat er zou gebeuren. Is namelijk ruim 2,5 ton die veegwagen.
Maarja zonder een piepje of kraakje kwam de veegwagen achteruit en uit het gat.<br><br>Post edited by: 300TD W123, at: 2010/01/25 20:18

300TD W123

Re:Sterk spul he

Berichtdoor Patman » 25 jan 2010, 21:23

Met behulp van goede sloffen die extra grip hebben natuurlijk.....
Patman

Berichtdoor 300TD W123 » 25 jan 2010, 21:25

Nog even een paar foto`s

300TD W123

Berichtdoor 300TD W123 » 25 jan 2010, 21:27

.

300TD W123

Berichtdoor 300TD W123 » 25 jan 2010, 21:30

En het lege gat.

De banden doen het inderdaad goed Patman.
De rest van de collega`s hadden hierna geen commentaar meer, alleen bewondering en respect voor mijn oude beestje, Haha.

Groet Mark

300TD W123

Berichtdoor RoelH » 25 jan 2010, 23:40

He Mark,

dat Hofmans machientje is er een stuk slechter vanaf gekomen dat jouw 300TD, staat er nu een beetje vreemd door zijn pootjes gezakt bij. Ik neem aan dat ik hem binnekort in Uden te zien krijg in de werkplaats. Ik zal er voor zorgen dat de monteurs aldaar je fotoraportage te zien krijgen.

Roel
RoelH

Berichtdoor Markparket » 26 jan 2010, 02:53

Hahaha Mark,

Inderdaad STERK SPUL!

Je collega's zullen wel uitgelachen zijn.....
Dat doet een Astratje je niet na;-)
Markparket

Berichtdoor 300TD W123 » 26 jan 2010, 22:33

Hallo

@ Roel: dat hofmans machientje is hierna gewoon weer verder gegaan met vegen. Foto is gemaakt terwijl hij nog in het gat hing. Wel eerst even gekeken of er niet iets lek of afgebroken was natuurlijk. Verder niets meer van de machinist gehoord, dus zal de schade wel meevallen.

@ Mark: Vandaag stond er een collega tijdens het starten van mijn Benz een beweging te maken van het aanslingeren van een oude auto. Meteen even de opmerking geplaatst dat hij die beweging wel heel goed kon, zeker veel geoefend op je astratje. Die was ook weer stil Hahaha.

Groet Mark
300TD W123

Berichtdoor Markparket » 27 jan 2010, 01:33

Mark,

't Is allemaal jaloezie, wij weten wel beter;-)
Markparket

Keer terug naar Van alles en nog wat....